Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan vet du om du er for stygg ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er et ordtak som heter "man skal lytte når gammelhunden gøyr".

 

Jeg har egentlig aldri tenkt bevist på hva jeg synes er stygt og pent. Folk er forskjellig, og dermed vil folk ha forskjellige meninger om hva de synes er pent og stygt. Sånn er det bare. Handler bare om å kunne respektere hverandre for meningene som man har dannet seg. Selv om en liten skjev nese kan være stygt for noen, vil det finnes folk som synes den lille skjevheten er det søteste som finnes.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Påstander: Det finnes stygge mennesker. Det finnes pene mennesker. De pene blir en motpol som definerer hva som er stygt, og motsatt.

 

Akkurat som årstidene er forskjellige, er mennesker ulike. Hver kultur har sin definisjon på hva som pent og stygt.

 

Alle har sin smak!

 

Hva er da pent eller stygt? Eksempelvis så skaper TV, magasiner, reklame, artister og spesielt motebransjen kunstige forbilder, for å suge ut penger fra selvopptatte usikre mennesker.

 

Med deres kunstige, utmagrede og langstrekte mennesker som forbilder, forvrenges jevnlig den egentlige virkeligheten.

 

Virkelige mennesker har ikke hauger av tidkrevende og dyr kosmetikk, slørefilter på kamera, langstrekte bildeeffekter og annen bildebehandling osv. Motebransjens mennesker er dessverre så selvopptatte at de blir syke av det.

 

Skal jeg kunne definere hva som er pent eller stygt?

 

Mitt fokus er ofte på selve øynene; hva de utstråler. Først i neste omgang kommer utseendet; at ei jente/dame ikke har tatovering, har et rundt og godt ansikt, gjerne smålubben figur, har langt hår, ikke er for høy, hater fotball, liker å shoppe, har en klessmak og musikksmak som passer meg osv.

 

Vil det passe for alle? Nei!

 

Det som allikevel betyr mest for meg, er at personen smiler og utstråler et varmt og personlig indre. Og de fleste reagerer på en persons indre, når alt kommer til alt, uavhengig av utseendet.

 

Møter mange som definerer seg selv som styggere i forhold til egen oppfatning av hva som er pent. Men de som utstråler at de bryr seg mer om andre enn seg selv, uavhengig av eget utseende, er alltid hyggeligere å omgås. Da overskygges også deres ytre. Et indre har mye større tiltrekningskraft enn selve utseendet.

 

Det finnes altså mange som vil like deg uansett, ja til og med synes at du er pen, dersom du har et godt indre som utstråler selvsikkerhet, godhet og trygghet.

 

Dette helt uavhengig av om du:

 


  •  
  • er tynn eller tykk
  • har eller mangler føflekker eller fregner
  • har små klumper i ansiktet
  • har skjev/lang/kort/liten/stor nese
  • har små/store/flate/utstående ører
  • er døv
  • er blind
  • sitter i rullestol
  • mangler et ledd eller bryst
  • er hårløs
  • bruker gebiss
  • har kunstige tenner
  • har silikonpupper som jevnlig må påkostes vedlikehold
  • osv.
     

 

Vi er alle forskjellige!

 

Slutt å se på det såkalt perfekte ytre, og juksemenneskene i media og reklame. Flytt fokus til den virkelige verden der ute. Vær positivt engasjert, spesielt i å hjelpe andre, og du vil utstråle en behagelig og tiltrekkende vakkerhet, og stolthet (!), uansett hvordan du selv eller andre måtte definere et utseende.

 

Du er pen! Lykke til!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Pene mennesker har en utstråling som viser at utseende ikke er vesentlig.

Det fins viktigere ting å bry seg om enn hvordan du er skapt av dine foreldre.

Man kan pynte på atributetene, du kan ta vare på den kroppen du har med kosthold og trening. Du kan gjøre den rett med å kle deg bra, men mest av alt må du jobbe med personligheten.

 

Uansett hvor fysisk "pent" et menneske måtte være, vil det ikke være noe interessant med det så lenge det ikke skulle ha kunnskap, interesser, fritidssysler osv etc.

 

Du må finne deg, og det vil stråle, andre vil legge merke til deg, og du vil oppdage at utseende betyr veldig lite.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Folk kan være like uheldige med innholde innenfra som utenfra. Det blir alltid sagt at folk som har et pent utseende har flaks og blir carried frem i verden av hvordan de ser ut, men det samme kan bli lett sagt om det som er innenfra. Gener er en stor del av hvordan du er. Selfølgelig kan du forandre på ting, men det kan du også gjøre med det utenfra du må bare finne ditt S. Folk som er det store lyse i sosiale sammenhenger kan like lett ha flaks i gener som den hotteste baben nede på stranda. yah know whad imh sayin?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Faens små irritert no men ka i HELVÆTTE e galt me syne/IQ'en ditt for og ikkje forstå EG VIL VÆRE SÅ ANONYM som mulig ! Et NEI ! E NEI ! Og om du sei de 20 ganga TIL som et SMÅ BARN ! Kjæm ikkje de til og hjelpe ! . Ville ikke kalt meg selv stygg NEI ! Men har du NOEN GANG hørt om PERSONLIGHET ??? HA ???

 

Hadde jeg funnet ut at jeg bodde i samma by som deg ville jeg flyttet. Makan til ræva personlighet som du viser her har jeg ikke sett før.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

;] Finnest flere typer en A4 Personen ... som di fleste her på forumet ! Er A4 :/

De på forumet passer nok rimelig dårlig med A4-personligheten.

 

Du derimot, har mentalt enda ikke kommet i puberteten, så jeg ser ikke helt hvorfor du er på forumet i det hele tatt, da dette ikke er en plass for deg enda, og det vil ikke gi deg det du ønsker.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...