jostein013 Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Hei folkens! Har begynt å studere og skal bruke DAK-programmet AutoCAD i studiet. Programmet har følgende systemkrav: For 32-bit AutoCAD 2012: Microsoft® Windows® 7 Enterprise, Ultimate, Professional, or Home Premium (compare Windows 7 versions); Microsoft® Windows Vista® Enterprise, Business, Ultimate, or Home Premium (SP2 or later) (compare Windows Vista versions); or Microsoft® Windows® XP Professional or Home edition (SP3 or later) For Windows Vista or Windows 7: Intel® Pentium® 4 or AMD Athlon® dual-core processor, 3.0 GHz or higher with SSE2 technology; for Windows XP: Intel Pentium 4 or AMD Athlon dual-core processor, 1.6 GHz or higher with SSE2 technology 2 GB RAM 2 GB free disk space for installation 1,024 x 768 display resolution with true color Microsoft® Internet Explorer® 7.0 or later Install from download or DVD For 64-Bit AutoCAD 2012: Microsoft Windows 7 Enterprise, Ultimate, Professional, or Home Premium (compare Windows 7 versions); Microsoft Windows Vista Enterprise, Business, Ultimate, or Home Premium (SP2 or later) (compare Windows Vista versions); or Microsoft Windows XP Professional (SP2 or later) AMD Athlon 64 with SSE2 technology, AMD Opteron® processor with SSE2 technology, Intel® Xeon® processor with Intel EM64T support and SSE2 technology, or Intel Pentium 4 with Intel EM64T support and SSE2 technology 2 GB RAM 2 GB free space for installation 1,024 x 768 display resolution with true color Internet Explorer 7.0 or later Install from download or DVD Noen som kan være greie å hjelpe meg her? Den må gjerne være så billig som overhodet mulig Lenke til kommentar
jostein013 Skrevet 30. august 2011 Forfatter Del Skrevet 30. august 2011 Les her Takk! Det finnes ikke noen billigere PC'er som tilfredsstiller kravene til AutoCAD? Jeg har nemlig ikke råd til en PC i den prisklassen Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 (endret) Joda, du kan gå ned i 5K-klassen, men du får en god del mindre ytelse. Hvor mye var du på utkikk etter å betale. Endret 30. august 2011 av arni90 Lenke til kommentar
jostein013 Skrevet 30. august 2011 Forfatter Del Skrevet 30. august 2011 Joda, du kan gå ned i 5K-klassen, men du får en god del mindre ytelse. Hvor mye var du på utkikk etter å betale. Egentlig så billig som mulig, bare den innfrir minimumskravene. Fattig student... Bruker ikke PC til gaming o.l., så jeg trenger bare en PC som greit kan kjøre AutoCAD. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 ASUS X53E, denne har en i7-prosessor som vil hjelpe deg kraftig i CAD. 5000 kr, er dette en mer akseptabel prislapp? Hvis ikke, fortell gjerne hva som er det, for herfra og nedover går ytelsen fortere ned enn prislappen. Lenke til kommentar
jostein013 Skrevet 30. august 2011 Forfatter Del Skrevet 30. august 2011 (endret) ASUS X53E, denne har en i7-prosessor som vil hjelpe deg kraftig i CAD. 5000 kr, er dette en mer akseptabel prislapp? Hvis ikke, fortell gjerne hva som er det, for herfra og nedover går ytelsen fortere ned enn prislappen. Du har linket til en Samsung-PC, men jeg fant den du egentlig mente Jeg hadde egentlig sett for meg en PC i prisklassen 3-4000, men de finnes vel kanskje ikke med den ytelsen som er nødvendig? Edit: men den Samsung-PCen har kanskje rimelig bra ytelse den også? Endret 30. august 2011 av jostein013 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Du har linket til en Samsung-PC, men jeg fant den du egentlig mente Jeg hadde egentlig sett for meg en PC i prisklassen 3-4000, men de finnes vel kanskje ikke med den ytelsen som er nødvendig? Edit: men den Samsung-PCen har kanskje rimelig bra ytelse den også? Sorry, linka feil. Der fikk jeg vite det jeg trengte. X53E, denne er riktig link. 5000 kr med i7-2630QM. Toshiba Satellite, i5-2410M, 4GB RAM. Lenke til kommentar
jostein013 Skrevet 30. august 2011 Forfatter Del Skrevet 30. august 2011 Du har linket til en Samsung-PC, men jeg fant den du egentlig mente Jeg hadde egentlig sett for meg en PC i prisklassen 3-4000, men de finnes vel kanskje ikke med den ytelsen som er nødvendig? Edit: men den Samsung-PCen har kanskje rimelig bra ytelse den også? Sorry, linka feil. Der fikk jeg vite det jeg trengte. X53E, denne er riktig link. 5000 kr med i7-2630QM. Toshiba Satellite, i5-2410M, 4GB RAM. Tusen takk for hjelpen Lenke til kommentar
jostein013 Skrevet 30. august 2011 Forfatter Del Skrevet 30. august 2011 Har prosessoren på den Toshibaen støtte for "EM64T og SSE2 technology" som AutoCAD så fint skriver det i systemkravene sine? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Japp, dette er teknologier alle Pentium og Core i3/i5/i7-prosessorer har idag. Lenke til kommentar
jostein013 Skrevet 31. august 2011 Forfatter Del Skrevet 31. august 2011 Japp, dette er teknologier alle Pentium og Core i3/i5/i7-prosessorer har idag. Okei, takk Lenke til kommentar
Nexx Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Hvis du skal ha det så billig kan du jo altids sjekke brukt markede? Så en Asus X53E på Finn til bare 3500. Kan desverre ikke linke til den da jeg mistenker dette bryter med forum reglene, men tar den som et eksempel. Finnes sikkert mye annet bra på brukt markede, så kan være verdt å ta seg en titt i det minste? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå