Gå til innhold

Videoredigering - Hvilket program, og hvordan redigere?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har nettopp bestilt meg PC, der det er deler som er egnet for video-redigering og spill.

Derfor lurer jeg på om det er noen der ute som har "peiling" på redigering?

Er det mulig dere kan gi meg en "opplæring"? Jeg har veldig lyst til å starte å redigere videoer fra der jeg og andre spiller, kanskje annet.

• Hvilke programmer trenger jeg?
  • Opplæring i programmet?
  • Kan du ta deg tid til å hjelpe meg?

Det ville vært kjempe flott om noen av dere tok dere tid til å hjelpe meg!

Mvh Alexander :-D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann!

Jeg har nettopp bestilt meg PC, der det er deler som er egnet for video-redigering og spill.

Derfor lurer jeg på om det er noen der ute som har "peiling" på redigering?

Er det mulig dere kan gi meg en "opplæring"? Jeg har veldig lyst til å starte å redigere videoer fra der jeg og andre spiller, kanskje annet.

• Hvilke programmer trenger jeg?
  • Opplæring i programmet?
  • Kan du ta deg tid til å hjelpe meg?

Det ville vært kjempe flott om noen av dere tok dere tid til å hjelpe meg!

Mvh Alexander :-D

Spørs om du er villig til å betale (eller cracke fy fy) gode videoredigeringsprogrammer. Men uansett, søk på youtube. Adobe Aftereffects tror jeg tilhører video edigering =)

Endret av kgau
Lenke til kommentar

Sony vegas funker bra.

Uansett så er det ikke alle effekter som er det viktigste i første omgang når man skal lære seg å redigere. Det er vel så viktig å klare å gjøre filmen interessant for den som skal se på.

Veldig ofte blir de første filmene druknet i kule effekter, men totalt meningsløs ellers.

Å lære seg å klippe og å lage en god story er noe man bør øve på. Se på hvordan andre filmer er klipt og hvordan de lager overganger for å gjøre det verdt å se på.

En familiefilm (med tusen barneklipp) kan bli spennende den og bare man lager en story ut av det. Tenk på hva du vil formidle.

Jeg er ikke noe racer på redigering men har brukt pinnacle, sony vegas og adobe produkter. men innimellom klarer jeg meg med windows movie maker til de enkle prosjektene.

Vil du lære mer så kan du søke på youtube f.eks. Iceflow studios tar for seg veldig mange av muligheten i adobe.

Prøv og feil. Se filmen og oppdag hvor den blir kjedelig. Og hvorfor den blir kjedelig. Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...