Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Formaterte til W7, ingen eller tregt nett.

Anbefalte innlegg

Formaterte pcen til fattern idag, en stasjonær, til Windows 7, fra Vista. Men sliter voldsomt med nettet nå.

Klarer å koble til, men tar lang tid, driver å identifiserer fram og tilbake hele tiden. Når jeg endelig har fått nett, så går det med MODEM hastighet, og styrken på signalet er middels.

Har prøvd å avinstallere driveren som w7 installerte, og fant en ny på Realtek sine sider, men nei. Akkuratt samme problemet. Har prøvd med statisk IP, men nei.

Noen som har noen gode råd og tips? Sikkert noe jeg har glømt å sjekke..

Haster! Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke mulighet til å prøve det. Modemet er et stykke unna pcen.

Kan i tillegg nevne at pcen min og alle andre sin har ingen problem med å koble til.

Men selv om min har full signal sia den er nærmere, og den andre middels. Så skal ikke det ha noe å si :O

Lenke til kommentar

Nå har jeg nett restarta pc OG modem. Men ingen forandring. Står ei lita tid og å identifisera nettet, så kommer det opp varsel om begrensa nett-tilgang. Men etter noen sekunder så går det varselet og vekk, og da skriver jeg ipconfig i cmd, og det står der at jeg får tidelt IP. Men så tester jeg ut i 2 forskjellige nettlesera, og det tar ca 1 min å laste google.no(!!!). Har brukt samme W7 cden som jeg brukte på min egen pc, og her fungerer alt fint.

Lenke til kommentar

La også merke til noe rart nå. På modemet står det IP Pool Starting Adress: 192.168.80.100

På pcen som ikke funker har fått adressen 100, når jeg sjekket sist. Men pcen jeg sitter på nå har 35 på slutten? Den er jo ikke inne i pool sizen ..

Lenke til kommentar

La også merke til noe rart nå. På modemet står det IP Pool Starting Adress: 192.168.80.100

På pcen som ikke funker har fått adressen 100, når jeg sjekket sist. Men pcen jeg sitter på nå har 35 på slutten? Den er jo ikke inne i pool sizen ..

Modemet er også trådløs routeren?

Dersom routeren tilordner den fungerendes pc en statisk IP så betyr ikke det noe. kun DHCP som trenger pool

en ting du kan prøve er:

Åpne cmd vinduet igjen

ipconfig /release

ipconfig /renew

Lignende ting har skjedd med meg tidligere da jeg har formatert pcer.

Spesielt den beskjeden om begrenset tilgang, som jeg har erfart at mange ganger har sammenheng med trådløst nett passordet.

Så dersom du kan slå det av midlertidig å se om du vil få full tilgang til nettet da så kan tilkoblingsinnstillingene til ditt nett sjekkes

Dersom du går på nettverk og delingsenter og ser på nettverket du er tilkoblet. Står det offentlig eller privat nettverk?

Står det offentlig nettverk må dette endres til privat for å få full tilgang til internett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...