Gå til innhold

oysthaug's treningslogg


Anbefalte innlegg

Etter en slapp sommer er det på tide å finne formen!

 

Var for et år siden i veldig god form. Bra kosthold og treningsrutiner. Alerede nå i februar fikk jeg inn et viktig nyttårsforsett for 2011 (mila på under 40 min (39:40)).

 

Siden den gang har imidlertid mye [les: jeg] forfalt. Årsakene kan vi la ligge her. Men nå skal jeg ta tak før det blir for tungt å snu trenden.

 

Dagens tilstand:

- 85-86 kg? (194 cm)

- Ca. 25 pushups

- Tung og treg i steget

 

Mål:

- 75 kg (innen 14. oktober)

- 40 push (innen utgangen av året)

- Løpe mila på under 38 min (innen utgangen av året)

 

Hvordan?

- Pushups mandag til fredag

- jevnlig og variert trening

- kutte vekk uvaner fra kostholdet

- La være kjøpe månedskort for kollektivtransport, heller bruke bena

- Daglig loggføre kosthold og trening, samt hva vektnåla viser om morgenen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kaffe trumfer det meste når det kommer til smak/pris/effekt ;) Type koffeinrik.

 

Ellers liker jeg t-rex fra myrevolution og trening med 10g bcaa i magen (trener på tom mage). Les mer i trådene i siggen min om Periodisk Faste.

 

 

Oooog; droppe jogginga og bygge litt muskler kanskje? 75 kg på 194 cm er spinkelt. Beste* formen for fettforbrenning er det også ;)

 

*tidsforbruk, vanskelighetsgrad, resultater, tilhørighet til bra kosthold

 

 

 

Lenke til kommentar

Takk for tips! Interessant det med periodisk faste. Får også prøve å få til mer variert trening ja. Er riktig det er formen mer enn vektnåla som teller.

 

I dag:

 

Morraveiing:

87,3 kg! Hehe. Litt over forventet, men tar ikke det så tungt. Går riktig vei herfra. Og den første uka kommer nok uansett vann og glykogen til å renne greit unna.

 

Kosthold:

Frokost: En skive makrell i tomat og grønnsaker. Tran. Vitaplex. Et glass melk. CLA.

Lunsj: Eple. Go'morgen-yoghurt. CLA.

Middag: En porsjon med et par vårruller, ris, salat, sursøt saus. CLA.

 

Trening:

55 min jogg. Tung i dag, men lang dag, og lunsjen ble dessverre dårlig og improvisert.

3 serier pushuops i løpet av dagen (21 vanlige, 10 brede, 10 smale).

Lenke til kommentar

I dag:

 

Morraveiing: 84,2 kg. Har nok mista litt vann og dritt i systemet ja.

 

Kosthold:

Frokost: En skive makrell i tomat og grønnsaker. Tran. Vitaplex. Et glass melk. CLA.

Lunsj: Dobbel brødskive m/ røkelaks, sennep, grønnsaker. En gulrot. CLA.

Middag: En porsjon kylling, ris, salat, saus (noe curry-greier). CLA.

I tillegg: Et eple, et par solide skiver kålrot, en rabarbra.

 

- Nok mat, men relativt moderat sammenlignet med tidligere, og ikke mye mellom måltidene.

- Oppløftende at jeg er mett og fornøyd dagen igjennom ved å spise ordentlig innenfor måltidsrammene, istedenfor stadig mauling. Her er det rom for å kutte mer, men venter med større innstramninger inntil vektnedgangen eventuelt stagnerer. Prioriterer foreløpig valg av sunn hverdagskost kombinert med en aktiv hverdag.

- Fornøyd med at jeg kunne takke nei til konfekt og kaker på kaffebesøk uten at det ble gjort til noe videre big deal.

 

Trening:

30 min styrke/kjernemuskulatur på stuegulvet.

Som i går 3 serier pushups i løpet av dagen (21 vanlige, 10 brede, 10 smale).

En del gåing (om ikke akkurat trening så ihvertfall mye bedre enn bare sitting!).

 

Mon tro om jeg vil tikke inn på under 84 kg i morra tidlig?

Endret av oysthaug
Lenke til kommentar

I dag:

 

Morraveiing: 82,5 kg. Topp.

 

Kosthold:

Frokost: En skive makrell i tomat og grønnsaker. Tran. Vitaplex. Et glass melk. CLA.

(Til kaffen: 10 g mørk sjokolade).

Lunsj: Dobbel brødskive m/ røkelaks, sennep, grønnsaker. En gulrot. CLA.

Middag: Vegetar chop suey/nudler. CLA.

Etter trening: 2 plommer, to svisker, et glass melk. CLA.

 

Trening:

Halvannen time selvforsvar (trening da selvfølgelig).

Som i går 3 serier pushups i løpet av dagen (21 vanlige, 10 brede, 10 smale).

 

Spennende å se om jeg vil klare å fortsette vektnedgangen over helga...

Lenke til kommentar

I dag:

 

Morraveiing: 82,4 kg

 

Kosthold:

Frokost: Dobbel brødskive m/ makrell i tomat og grønnsaker. Eple. Tran. Vitaplex. Et glass melk. CLA.

(Til kaffen: 10 g mørk sjokolade).

Lunsj: Dobbel brødskive m/ røkelaks, sennep, grønnsaker. En gulrot. CLA. Eple.

Mellommåltid: En liten salat.

Middag: Fisk, poteter og ymse andre rotgrønnsaker og andre grønnsaker. (To porsjoner, helt klart i overkant).

 

Trening:

Som i går 3 serier pushups i løpet av dagen (21 vanlige, 10 brede, 10 smale). Går litt lettere nå, er nok tilvenning pluss 5 kg mindre vann å løfte. Men samtidig deilig med helg, å hvile armene litt.

Ellers dårlig med trening i dag dessverre. Får finne på noe lurt i morra.

Lenke til kommentar

I dag:

 

Morraveiing: 83,2 (som forventet).

 

Frokost: Ett eple, to skiver laks og sennep pluss grønnsaker. CLA. Melk. Vitaplex.

Lunsj: Ett stykke pai (skinkegreier?), et stykke grov baguette, salat.

Etter trening: 3 dadler, to gulrøtter, ett eple.

Middag: En halv kylling, masse salat, CLA.

I tillegg: to epler og to gulrøtter i løpet av kvelden.

 

Trening: En time jogg.

 

Har blitt mye spising i går og i dag. Men så er det jo også helg. Tror synden først og fremst består i mengdene frukt og rotgrønnsaker. Og alt i alt greit å fylle på med karbohydrater i helga så lenge jeg avstår fra alkohol og ymse candy og snacks.

 

Har ingen store forhåpninger for vekta i morra. Men får holde meg absolutt på matta i løpet av søndagen. Kombinert med noe aktivitet bør det være mulig med en positiv start på neste uke.

Lenke til kommentar

I dag:

 

Morraveiing: 82,4 kg

 

Kosthold:

Brønsj: 1 brødskive med makrell i tomat og grønnsaker. En brødskive med røkelaks og sennep + grønnsaker. Tran, vitaplex, CLA, ett glass melk.

Middag: 3 laksefileter, masse salat. CLA. Ett glass vin (vel fortjent - men var surt og smakte for jævli)

Småspist fire gulrøtter i løpet av dagen.

 

Trening:

Nei! Dessverre. Men merker jeg var i ferd med å pådra meg en forkjølelse, så greit å ta det ordentlig med ro i dag.

Lenke til kommentar

I dag:

 

Morraveiing: 82,8 kg

 

Greit nok. Men bikka i dag dessverre. Etter middag klarte jeg ikke stoppe, endte med å trøkke i meg nesten en kg gulrøtter, flere epler, pålegg fra kjøleskapet... stort sett det jeg fant. (heldig jeg i det minste har fylt opp matskapet med sunne varer da).

 

Har ambisjoner om å komme under 81 kg til helga. Samt langtidsmål å forholde meg til. Så vil iverksette følgende tiltak:

 

- Styre unna gulrøtter, kålrabi og lignende grønnsaker, enn så lenge jeg ikke klarer å begrense meg (vi snakker inntak av opptil 1-2 kg om gangen - ikke bra ikke bra). Men vil fortsatt la det ha plass i tilberedte måltider til lunsj og middag der det faller seg naturlig.

- Prøve droppe frokost et par dager fremover, litt for å se hvordan det føles, mest for å komme på riktig spor igjen - halvtime/tre kvarter gåtur til jobb på tom mage vil kanskje ha riktig virkning, men er usikker på å holde på slik over tid. Får prøve ut effekten.

- Igjen prøve stramme inn på kaffe og nikotin, tror det at jeg har vært såpass liberal på dette (og derav søvnkvalitet) i helga har hatt sitt å si.

 

Jaja, en glipp trenger ikke bety all verden. På'an igjen. Nu: ut og jogge en times tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...