AnonymDiskusjon Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Kjæresten min fridde for meg for litt siden, jeg ble selvsagt utrolig glad og alt føles som at jeg går på rosa skyer Han har vært tidligere soldat(tror jeg ikke får lov til å si hvilken enhet han tilhørte) og vært i Afghanistan 2 ganger. Nå har det seg sånn at han vil invitere dem han har vært hva han kaller for våpenbrødre med, både i utlandet og her hjemme i Norge. Jeg vil egentlig ikke at de skal bli med hjem til oss på festen. Dette er med at egentlig ikke kjenner dem, har møtt en av dem én gang, og han møter bare to tre av dem, sånn en gang i halvåret. Han sier at han har lyst til at de skal delta i noe han beskriver som hans livs største øyeblikk. Han sier at han har lyst til å invitere disse, siden de har opplevd så mye sammen og at de har et bånd som er sterkere enn familie bånd, og at jeg er den eneste han elsker høyere. Grunnen til at jeg ikke har så lyst til å invitere alle disse er nettopp fordi at vi ikke har allverdens plass og penger, og føler at det blir feil hvis vi må prioritere dette fremfor venninner og venner av meg og han. Hva burde jeg gjøre? Komme med et kompromiss? Hva ville dere gjort? Jeg elsker ham utrolig høyt, aller høyest faktisk. Og jeg har aldri følt noe sånt, og vil aldri føle noe sånt for en annen Så vil ikke såre han, hvis det er sant det han sier at de har et så sterkt bånd Noen som kan gi meg noen tips, eller si hva de ville gjort? Setter pris på alle svar Postet av anonym: 55eee91f1e95522dc684c0034157a106 Lenke til kommentar
p0pc0rn Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Som han selv sier så har de opplevd mye sammen og har knyttet sterke bånd, noe jeg tror ettersom de har vært i krig,om jeg kan kalle det for det, sammen. Tror ikke de kan sammenlignes med vanlige venner. Om jeg hadde vært i hans posisjon så ville jeg nok satt veldig pris på å ha dem der. Men dette er jo noe dere burde sette dere ned å snakke om. Min mening. 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg Isbilen Skrevet 29. august 2011 Populært innlegg Del Skrevet 29. august 2011 Den største kostnaden er vel knyttet til at man faktisk skal ha bryllup, ikke om det blir 20 eller 30 gjester. Se på det slik at du meget mulig har disse personene og deres ferdigheter å takke for at din forlovede i det hele tatt er blant oss i dag. Da blir de selvskrevne gjester. 11 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 29. august 2011 Forfatter Del Skrevet 29. august 2011 Den største kostnaden er vel knyttet til at man faktisk skal ha bryllup, ikke om det blir 20 eller 30 gjester. Se på det slik at du meget mulig har disse personene og deres ferdigheter å takke for at din forlovede i det hele tatt er blant oss i dag. Da blir de selvskrevne gjester. Åå når du sier det sånn så føler jeg meg så utrolig råtten, jeg får vel la han invitere dem. Men det er også snakk om sånn 13-25 stk, han har ikke bestemt seg helt ennå. Men kanskje vi kan komme med et kompromiss, med bare laget hans eller de han var med under opptaket? Som popcorn sa, så er dette selvfølgelig noe vi må finne ut av sammen. Men ville bare også få andre innspill for å se mine feil i synspunktene eller om det er noen som støtter det. Postet av anonym: 0485095b0c166c80bcbcfba75f287e05 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Kutyme er vel at man skal kunne invitere omtrent like mange fra hver "side." Om 13 eller 25 er mange fra hans side avhenger av hvor mange dere skal ha tilsammen. Jeg ville synes det var rimelig om han tok de han ville invitere av sin "kvote". Er våpenbrødrene viktigere enn andre kompiser så får han prioritere deretter. Men det er ditt bryllup også, og du skal ikke ende opp med å føle at han er viktigere enn deg akkurat den dagen. Det kommer det nok av anledninger til senere. Kan dere eventuelt finne et større lokale? Eller gjøre som vi gjorde: Ha et leid lokale først for "alle", og så plukke ut de nærmeste vennene til hjemmefest etterpå. Geir 1 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Det å være i en sånn "gruppe" som han har vært i går langt over ekteskapet deres, til og med følelsesmessig. Det her er folk som har viet livet sitt for landet, det har dem gjort i lag, dem har passet på kvarandre, delt gleder og sorger i elendigheten. Viss han ønsker å ha dem der så burde han få lov til det. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå