Gå til innhold

Laptop til ca. 4k hva er det beste man får?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Legg på 500 kroner, så kan han få en maskin med et grafikkort godt nok til at han kan kjøre moderne spill på det, med nogenlunde ok resultat.

Asus X53TA - mpx.no

 

For under 4 tusen, så vil nok 13-åringen fort bli frustrert over spillestyrken man får til den prisen.

 

For en ekstra tusenlapp, kan ha få noe tilsvarende, med bedre prosessor: Asus X53SV - mpx.no

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Ok, hvis den ikke trenger å kunne spilles på i særlig grad : Toshiba C660 - Elkjøp

Beste hardware jeg kan finne til max 4 tusen.

Mind you, denne mangler HDMI og USB 3.0.

Den har VGA og to stk USB 2.0-porter.

 

Det er sånt man må regne med når man ønsker "kraftigste maskin til max 4000". Det beste kjøpet av alle disse er etter min mening Asus X53SV. Kvalitet i alle ledd koster litt mer.

Men når det er sagt - har man behov for HDMI utgang og USB 3 til skolebruk? Jeg mener Toshibaen skal holde i lange baner. Og som sagt, jeg kan ikke finne kraftigere prosessor til den prisen eller lavere.

Lenke til kommentar

Kjøpte den toshibaen til faren min og den fungerer mer enn bra nok. Eneste er at den er stappa full med bloatware og tar litt tid å kvitte seg med alt :p

 

Men i5 sandybridge 2410M prosessor som man finner i dyrere pcer opptil 12 tusen kr er et ekstremt godt kjøp ;)

 

Men skal han spille ikke tenk på det engang. intel gma hd 3000 suger rett og slett ;)

 

tastaturet er fantatisk å skrive på føles ikke jalla ut og skjermen er ekstremt lyssterk ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

fujitsu siemens var det værste merket man kunne kjøpe før i tida. Helt forferdelig. toppen av fabrikasjonsfeil. Det sitter igjen enda, ville aldri kjøpt det.

 

kjøp en samsung, koster 500 kroner mer for MYE bedre kvalitet og tilnermet 0 drittprogrammer!

 

denne f.eks

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/SAMNPRV520A02/samsung-15-6-barbar-pc-np-rv520-a02se

 

heller i3 i en bra kvalitets pc enn en i5 i en toshiba stappa med crapware eller en fujitsu med verdens dårligste vifteløsninger :p

 

eller en acer om kvalitet ikke er verdt 500 kroner og du kan fjerne crapware sjøl:

 

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/ASLXRLY02033/acer-aspire-15-6-barbar-pc-as5750-2314g50mnkk

 

jeg ville gått for samsung, har nesten aldri noe feil og ser bra ut utseendemessig også, klargjør pc'er for kunder hver dag på jobb og har solgt masse samsung, er imponert over produktene.

Endret av Antonsenlarsen
Lenke til kommentar

Tja, skal man gå etter hvilke produsenter som gjør det bra i undersøkelser der det fokuseres på kvalitet, holdbarhet, reklamasjoner og feilrate, så vil jeg peke på det forslaget jeg lenket til noen poster lenger opp, Asus X53, hos Spaceworld. Ikke det at dine eller andres forslag er dårligere, det har jeg ikke noen forutsetning for å kunne si - men mitt forslag, med sammenlignbar hardware, er i hvert fall 500 billigere :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...