Gå til innhold

BK: Snogbæk

Anbefalte innlegg

Snogbæk

Bildet er fjernet.

Beskrivelse:

Snogbæk finder du i Sønderjylland ved Alssund. Her holder et lille fiskelaug af at være...

Evalueringsnivå Kritikk:

Jeg ønsker fyldige, begrunnede meninger om bildet velkommen som konstruktiv kritikk. Du må gjerne også kommentere småting (detaljer), sjanger og fotograf også, men begrunn det.

Link til bildesiden

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Igjen en type motiv antakeligvis fremstår langt mer behagelig og stemningsfult enn på originalen. Fin balanse mellom det skarpe og det softe, godt fotolys. Kanalen gir bildet en fin dybde der den leder oss ut mot havet.

Gresset til høyre og toppen av plantene til venstre ser ut til å inneha en unaturlig bluring, regner ikke med dette er tilsiktet. Eller mulig dis har forårsaket det. Ser også for meg bildet i høydeformat, tror selv jeg ville kuttet kraftig venstre side slik at den nærmeste båten haddde ligget inntil venstre billedkant. Treet oppe til høyre tilfører det lille ekstra.

Lenke til kommentar

Hej Bent - tak for kommentarer. Billedet er behandlet af flere omgange med Lucis 6 Pro plugin. Bådene er holdt meget skarpe mens omgivelserne har været ekstra gennem en øget smooth detail scanning. Det uklare græs til højre er en tågedis, der er bevidst forstærket. Er enig i at dit cropforslag sagtens kan være en mulighed - her efterprøvet det. Jeg synes dog at der mangler lidt miljøbeskrivelse herved. Hilsen Steen

Genvej til Lucis: http://www.lucispro.com/lucis-artistic/artistic-gallery/lucisart-artist-gallery.htm

Lenke til kommentar

Hej Marius - tak for kommentarer - der er ikke anvnedt støjfjerneing på billedet, men efterbehandlet som nævnt ovenfor. Har forsøgt at bevare både og vand skarpe og med en tilpas kontrast for at fremhæve bæk og liv, mens det øvrige skal frem mere mat.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...