arco3 Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 (endret) Hei! Jeg har i dag en stereo bestående av Cambridge Audio Azur 640A v2 forsterker og Dynavoice M65 høyttalere. Dette er koblet til en HTPC som brukes til 90% film/serier og 10% musikk. Jeg vurdere å erstatte det med en lydplanke. PS.no har denne uken tilbud på Arvani Ergosound II. Jeg er litt fristet til å slå til på denne. Hovedgrunnen er at det jeg har fra før tar en god del plass i stua. Jeg bruker det heller ikke like mye til musikk nå som jeg gjorde når jeg kjøpte det, men mer film/serie. Er det noen som har erfaringer med denne lydplanken? Vil jeg merke mye forskjell? Hvis jeg skal selge det jeg har fra før, hva bør jeg ta for det? Det er ca 3,5år gammelt. Jeg har også spikes til høyttalerne. edit: Kjøpte forsterkeren for 3300,- og høyttalerne på auksjon for 850,- + frakt 750,- + spikes ca. 500,- Endret 29. august 2011 av arco3 Lenke til kommentar
Scorpion88 Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Tror det vil bli mer en nedgradering enn en oppgradering. 1 Lenke til kommentar
arco3 Skrevet 29. august 2011 Forfatter Del Skrevet 29. august 2011 Det er jeg forsåvidt klar over, men er usikker på hvor mye. Er litt redd for at jeg kommer til å angre meg. Er villig til å gå litt ned i lydkvaliteten for å få litt bedre plass i stua. Jeg skal lese litt mer tester av den lydplanken. Og hvis jeg kjøper den, kan jeg teste den sikkelig før jeg selger det jeg har. Hvis jeg blir misfornøyd, får jeg nok solgt den igjen uten mye tap. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-bb8tEVpY Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Det er jeg forsåvidt klar over, men er usikker på hvor mye. Er litt redd for at jeg kommer til å angre meg. Er villig til å gå litt ned i lydkvaliteten for å få litt bedre plass i stua. Jeg skal lese litt mer tester av den lydplanken. Og hvis jeg kjøper den, kan jeg teste den sikkelig før jeg selger det jeg har. Hvis jeg blir misfornøyd, får jeg nok solgt den igjen uten mye tap. Har du fått dette på plass og testet? Vurdere noe lignende selv, av samme grunn som deg. Lite plass, og madammen ønsker ikke ha forsterkeren plassert ved siden av TV-Benk (passer ikke inn i hyller). Lenke til kommentar
arco3 Skrevet 10. september 2011 Forfatter Del Skrevet 10. september 2011 (endret) Har du fått dette på plass og testet? Vurdere noe lignende selv, av samme grunn som deg. Lite plass, og madammen ønsker ikke ha forsterkeren plassert ved siden av TV-Benk (passer ikke inn i hyller). Jeg har kjøpt denne ja, men har ikke fått testet den nok ennå. Var litt skuffet over lyden med det samme, men synes den har blitt litt bedre etter hvert som jeg har testet de forskjellige innstillingene. Lyden er iallefall mye bedre enn fra TVen. Jeg skal beholde det gamle anlegget en stund til, men jeg blir mest sannsynlig å selge det og bruke lydplanken i steden. edit: Kan forresten nevne at jeg har lydplanken på TV-bordet foran TVen. Dermed sperrer den litt for signalet fra fjernkontrollen til TVen. Litt irriterende, men skal se om jeg finner en løsning på dette. Endret 10. september 2011 av arco3 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Skal sies at jeg har lite erfaring med lydplanker. Men jeg vil tro du for bedre lyd om du heller går for noen stativhøyttalere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå