Gå til innhold

Hjelp til kjøp av spillpc?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Definér "medium/high" i Crysis 2. Det spillet starter på high, very high, extreme og ultra og N55SF vil nok kjøre det på high med kanskje noe på very high @ 1920x1080.

En bedre spillmaskin blir nok heller G53SW med GTX 460M, denne vil nok kjøre Crysis 2 på very high og BF3 på medium (high i BF3 kan du nok glemme med en laptop i denne prisklassen) i 1920x1080.

Uansett er det viktigste grafikkortet og at du får en i5-2410M eller kraftigere prosessor. Om du skal opp fra GTX 460M blir det HD 6870M eller GTX 560M.

Lenke til kommentar

G53SW er uaktuelt, maskinen skal kunne være portabel. Kan likegjerne kjøpe meg stasjonær hvis jeg skal begynne å vurdere G53SW. Hvordan vil GT555M med 2gb vram takle BF3 tror du? N55SF har forresten en i7 2630QM 2 GHz og GT555M.

Endret av Werchio
Lenke til kommentar

GT 555M vil da sannsynligvis takle det på 1600x900 med low eller 1280x720 på nesten medium vil jeg tippe. Hvis man tar utgangspunkt i Alphaen altså, det er fint mulig de slenger på lettere innstillinger enn det "low" var.

Noe som også bør vurderes er dine krav til fps, jeg anslår du vil ligge i 30-40fps med de innstillingene jeg har nevnt nå, og det er spillbart, men de som sitter på 60fps låst og hvertfall de med 120fps på 120Hz-skjerm vil ha en fordel.

Lenke til kommentar

Det du altså prøver å si er at jeg vil ha problemer med å kjøre BF3 med høy FPS med gt555m?* Hvis man ser på minimumskravene til BF3 så er ikke de "fryktlig" høye akkurat. Tror det er på gt540. Hvis man ser på 3D benchmark test så scorer gt540 ca 4700 imens gt555m scorer ca. 6000. Forsåvidt så scorer GTX 560M 10 000

---

Her viser det at GT555M klarer 38 FPS på crysis 2 på high. Crysis 2 på high må vel være i nærheten av BF3 på medium, eller tar jeg helt feil da?

Endret av Werchio
Lenke til kommentar

Siste jeg sjekka har det ikke kommet noen offisielle krav enda fra DICE/EA.

GT 555M vil kjøre BF3, men jeg har stor tvil på at det vil kjøre det på noe annet enn low på 1920x1080, som er oppløsningen N55SF har.

Hvis du har sett de foreslåtte kravene på bf3blog.com er "recommended"-systemet et oppsett som kjører medium på 1080p med rundt 50 fps på Alphaen.

EDIT:

Her viser det at GT555M klarer 38 FPS på crysis 2 på high. Crysis 2 på high må vel være i nærheten av BF3 på medium, eller tar jeg helt feil da?

Crysis 2 på High er tilsvarende som å kjøre BF3 alpha på low.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Aha, jeg bør ikke forvente meg formye altså! Takk iallefall :) Får se om jeg går for N55SF eller en annen maskin. Skal iallefall være en laptop ettersom jeg skal bruke den på hytta også! Vet du forresten om noen mindremaskiner med GTX-grafikkort?

Lenke til kommentar

Hmm, ok! En venn av meg kjørte BF3 alphaen på medium med GT330 med 512 VRAM og res på 1300 x 700 ...

Hos meg kjørte det mye "tregere" enn det på 1280x720, altså det krevde mer av grafikkortet mitt enn et GT 330M kan levere... Det var dog dx11, som vil kreve mer.

GT 555M er en god del raskere enn GT 330M, omtrent 2.5 ganger raskere, så det burde dermed klare BF3 ganske bra hvis dx10 kjører såpass mye raskere.

EDIT:

Poenget er vel uansett at du kan ikke forvente at et laptopgrafikkort utenfor toppsjiktet kan kjøre spillet på høye grafikkinnstillinger og med god framerate.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...