Fruktkake Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Hei folkens! Står klar til å sende inn skjermkortet mitt tilbake til nettbutikk. Men ønsker å få meninga til folket først. Maskinvare: Mist 500W strømforsyning Nvidia 9800GX2 Begge er cirka 3 år gamle. Jeg opplevde først at PC-en begynte å fryse uten videre, særlig når jeg var i gang med spill. Sjekket temperaturer og det meste var egentlig i orden. Noen ganger startet jeg PC-en og den ville ikke starte opp, og skjermkortviften kjørte 100%. Bytta så ut 9800GX2-en med en 8800GT og alt har fungert siden. Det virker jo nå logisk at skjermkortet er defekt. Men kan det være strømforsyningen som ikke klare levere nok strøm lengre? Hva tror dere? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Tja, ifølge denne oversikten, så har ditt GeForce 9800 GX2 kort en TDP på 197 watt, mens ditt andre kort, et 8800GT en TDP på "bare" 125 watt. Så det er ikke helt utenkelig at det er strømforsyninga som ikke klarer å levere til ditt mest strøm-sultne skjermkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå