evenandreas Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Har fundert litt på om dette kortet er det kraftigste på markedet atm.. Er egentlig forskjellen så stor mellom f.eks XFX, MSI og ASUS? Og hvilket kort burde jeg kjøpe? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Forskjellen mellom DCU II og LIGHTNING er liten etter du overklokker. Om du ikke kjøper referanse-design er det MSI, ASUS, Powercolor eller Gigabyte du burde velge. XFX har jeg hørt mye dårlig om. Om du definerer "kraftigste" som størst er definitivt ASUS-kortet kraftigst da :!: Lenke til kommentar
evenandreas Skrevet 29. august 2011 Forfatter Del Skrevet 29. august 2011 Hehe ja, det er ganske stort.. Man kan si at det er en av faktorene for at jeg går for det samtidig som at det ikke er det.. Men kortet er vel ikke dårligere enn f.eks MSI sitt? Det har jo faktisk litt større klokkefrekvens... btw takk for at du hjelper utenforstående menn og kvinner som trenger hjelp med GPU valg! Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 ASUS-kortet er på 890MHz sist jeg sjekka. Lightning er på 940MHz. MSI sitt vil være bedre under ekstrem overklokking, ASUS sitt vil støye mindre. Det er ikke et som er direkte best. Lenke til kommentar
evenandreas Skrevet 29. august 2011 Forfatter Del Skrevet 29. august 2011 Ah okei.. Har ikke tenkt til å overklokke, men da står det mellom de 2. Kommer ann på prisen. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Lurifax85 Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Kjøpte meg nettop asus 6950 directcu II. Kjøleren på dette kortet (samme som på asus 6970) er helt enorm, dette betyr to ting. det vil ta mer plass i kabinettet og det vil kjøle bedre / bråke mindre enn de andre kortene. Asus har også redesigna hele kortet til å gi det best mulig overklokknings muligheter. Asus kortet har en 6pin og en 8 pins strøm kontakt i motsettning til konkurentene som kjører dobbel 6 pins. Dette vil gi kortet mer strøm som også øker overklokknings potensialet. Om du vil ha ett stille og STORT kort kan du gå for asus kortet. Har hørt mye godt om MSI sitt kort også. det er overklokket fra fabrikanten så om du ikke har veldig peiling på overklokkning og ønsker en liten økning i frekvens, kan du gå for MSI sitt. Mitt 6950 kom med 890 core clock og det er nå klokket til 950 mhz uten problemer og det er fortsatt stille selv om jeg måtte stille spenningen til kjærnen opp 0.1 volt =) Jeg personlig er blitt asus frelst etter kjøpet av dette asus kortet Men tror MSI sitt er like bra når det gjelder overklokking. Valget er ditt =) Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 MSIs design av GPU-kort er det beste som finnes om du skal pushe flytende nitrogen eller kjøre vannkjøling, men det er ganske irrelevant på luftkjøling. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Lurifax85 Dette vil gi kortet mer strøm som også øker overklokknings potensialet. Om du vil ha ett stille og STORT kort kan du gå for asus kortet. Monterte et slikt igår. At det er STORT kan jeg skrive under på. At det er tre slots er vel og greit men ble sjokkert av lengden da jeg pakket det opp. Måtte føre det på skrått inn i Fractal Design R3 for å få det inn. Det er kun 1-1.5mm klaring til disk brønn ramma etter monteringen. Lenke til kommentar
evenandreas Skrevet 30. august 2011 Forfatter Del Skrevet 30. august 2011 Shiit... Samme kabinett som jeg skal kjøpe.. Er det bare meg eller er kortet litt bøyd? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Shiit... Samme kabinett som jeg skal kjøpe.. Er det bare meg eller er kortet litt bøyd? Disse kortene veier en del ja. Praktisk å ha et kabinett der hovedkortet er vridd 90 grader så kortene bare henger rett ned på den måten. Det er ikke skadelig uansett da, så ikke vær redd. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 (endret) Nei det er ikke bøyd eller henger - ble bare en litt rar vinkel ved fotograferingen. Men enig at det så litt rart ut på bildet og måtte dobbelsjekke. (de røde pilstrekene er like lange ) Arni! Da det er tre slots kort så det er dermed også skrudd fast med 3 skruer , og det "henger godt" (og vinkelrett) fast uten å svikte av vekten. evenandreas ! Merk at dette kortet poster ikke uten at den har 8-pin pci-e på ene tilkoplingen (dvs sense1 closed til ground) PSU med 2 stk 6-pins pci-e power connectorer som min MIST 500w har funker ikke uten 6-pin - 8-pin overgang på den ene pci-e. Endret 31. august 2011 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå