Karbutar Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 men Drillo har uansett ingen andre ting å bidra med enn resultater Ja, då er det vel rett å sparke han.. kva faen skal vi med resultater? Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 (endret) Step_up, du når nye høyder. For å sette det i en annen vinkel kan man også si, bare man spiller bra betyr ikke resultatet noe. Endret 3. september 2011 av Emils1 Lenke til kommentar
DaEvil1 Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 men Drillo har uansett ingen andre ting å bidra med enn resultater. det er den eneste grunnen til at han er der! Vi håper jo uansett at vi klarer kvalliker på fast basis, men Drillo har ingenting annet på landslaget å gjøre enn å kvalifisere oss og å ta oss så langt som mulig(uansett hvor sykt det var at han fikk bli lenger enn denne perioden). Resultater, er i de aller fleste situasjoner i toppfotball hovedgrunnen til at noen som helst trener holder på en jobb. Regner med at hvis Norge skulle vinne EM, så har Drillo fortsatt ingenting på landslaget å gjøre bortsett fra å vinne mesterskaper... Hørt på makan... Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 En landslagstrener har som jobb å ta ut en tropp som han/hun og ikke media, eksperter eller sofagriser mener er den som passer best, også få best mulig resultater ut av det. Med unntak av en periode på 30-tallet (med bl.a. OL bronse i Tyskland 36) så er Drillo den som har ført oss til mesterskap, og det er sålangt målet som en landslagstrener i Norge har. Oppfyller man jobbkravene så ser jeg ingen grunn til å ikke fortsette med den personen som trener. Det er ikke landslaget som skal utvikle og forme spillere. Det er det klubbene som har ansvar for. Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 men Drillo har uansett ingen andre ting å bidra med enn resultater. det er den eneste grunnen til at han er der! Vi håper jo uansett at vi klarer kvalliker på fast basis, men Drillo har ingenting annet på landslaget å gjøre enn å kvalifisere oss og å ta oss så langt som mulig(uansett hvor sykt det var at han fikk bli lenger enn denne perioden). Resultater, er i de aller fleste situasjoner i toppfotball hovedgrunnen til at noen som helst trener holder på en jobb. Regner med at hvis Norge skulle vinne EM, så har Drillo fortsatt ingenting på landslaget å gjøre bortsett fra å vinne mesterskaper... Hørt på makan... hva hørt på makan? jeg tror jeg blir millionær før vi vinner EM med Drillo som landslagssjef. det var forresten ett veldig rart svar på det jeg skrev, all den tid mitt poeng er ett helt annet. hva gjelder den første linjen din, så er det vel ingen som er uenige i det. Drillo er jo kun landslagstrener for å kvalifisere oss. Klarer han ikke å kvalle oss nå, så bør han egentlig bare rydde kontoret sitt...ikke kan han utvikle det norske landslaget videre og ikke kan han og ikke kan han utvikle det norske spillet videre hva gjelder å spille ut motstandere, holde ballen i laget og tilpasse spillet opp mot ferdighetene enda mer enn at en spiller er god på hodet, god til å slå langpasninger og god i det defensive arbeidet... Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 jeg tror jeg blir millionær før vi vinner EM med Drillo som landslagssjef. Og du blir siste menneske på jorda hvis du tror Norge noen gang kommer til å vinne EM i fotball, uansett trener. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 I teorien kan alle vinne, inkludert Færøyene, det gjør det dog ikke veldig sannsynlig. Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Hellas vant... Ahhh, med unntak av Fulham i Europa League i 09/10 så er dette det beste fotballminnet jeg har! Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 En landslagstrener har som jobb å ta ut en tropp som han/hun og ikke media, eksperter eller sofagriser mener er den som passer best, også få best mulig resultater ut av det. Med unntak av en periode på 30-tallet (med bl.a. OL bronse i Tyskland 36) så er Drillo den som har ført oss til mesterskap, og det er sålangt målet som en landslagstrener i Norge har. Oppfyller man jobbkravene så ser jeg ingen grunn til å ikke fortsette med den personen som trener. Det er ikke landslaget som skal utvikle og forme spillere. Det er det klubbene som har ansvar for. med mindre du mener at vi skal ha en ny trener pr. kvallik, så er det ikke akkurat så stort sammenligningsgrunnlag. når du skriver, "så er Drillo den...", så får du det til å høres ut at vi har hatt så mange trenere de siste årene...er mange bra folk som ikke har vært landslagssjef som kunne gjort en minst like bra jobb og kanskje bedre enn Drillo... uthevning 2:Det er det vel ingen som har ment heller? Så jeg skjønner ikke hvorfor du begynner å snakke om det. Men fotballen landslaget spiller derimot, den kan utvikles på landslagsnivå og tilpasses til ferdighetene enda mer og bedre! Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Hellas vant... Exactly . Dog, det trengs mye disiplin, smartness blant spillere og ledere og innsatsvilje og dyktighet hos spillere for å få noe slikt til...da må man analysere spiller for spiller vs motstander for å finne ut hva man må endre eller gjøre annerledes for å få noe slikt til. man trenger defensive spillertyper mot de sterkeste offensive spillerne, man må kanskje være 100% fokusert på overtallspill i angrep, man må være klinisk i avslutningsøyeblikket, man må ha en bunnsolid målvakt og man må være taktisk smarte i returløpene! Når Hellas klarte å vinne EM, da kan Norge vinne EM...utfordrer man riktig sted og tid(er det sikring, er det stor avstand til neste forvarsspiller?), da tror jeg at både Moa og Huseklepp kan runde hvem som helst av forsvarsspillere i verden... Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 (endret) Step_up, du når nye høyder. For å sette det i en annen vinkel kan man også si, bare man spiller bra betyr ikke resultatet noe. mener du det altså? hvilke høyder? Endret 4. september 2011 av Step_up Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Huh? Jobben til Drillo er å skaffe resultater, og det gjør han jo. ja, forutenom den første Danmark-kampen kanskje? ble vel ikke for imponert over det offensive der... En nordmann som er misfornøyd med Drillo og mener det finnes bedre alternativer?Jaggu så snør det i helvete. Tror ikke jeg er alene om å mene det du...Spesifiser misfornøyd. jeg vil være veldig glad om vi kvaller oss. vil kanskje ha en del meninger om spillet, men vil fremdeles være glad...At jeg da kanskje tror at andre kunne gjort det like bra/bedre blir en annen sak. men Drillo har uansett ingen andre ting å bidra med enn resultater Ja, då er det vel rett å sparke han.. kva faen skal vi med resultater? ????? Lenke til kommentar
YNWA32 Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Step_Up; Virker som du etterlyser mer possesion fotball for Norge og samtidig nevner at vi burde gjøre det bedre i mesterskap. Hellas blir nevnt her som EM vinner og hvorfor da ikke Norge. Disse to utsagnende beviser jo at du ikke kan fotball. Hellas vant EM med enda mer defensivt orientert fotball en Drillo. De scoret utelukkende på dødball og kontringer. Samtidig overpresterte de og favoritten Portugal underpresterte. Ang ny landslagssjef: Drillo er eneste landslagssjef som har tatt oss til et VM i nyere tid. Han er også eneste som har kvalifisert oss via en vanlig seeding. Semb tok oss til EM takket være god seeding fra Drillo og et velfungerende system han arvet. Lenke til kommentar
Martindani Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Det er ekstremt naivt å tro at Norge skal kunne klare å spille ut motstandere. Vi spiller på den måten vi best kan få resultater på, og det respekterer jeg. Finspillet får man overlate til de beste spillerne på de beste lagene. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Step_up, du når nye høyder. For å sette det i en annen vinkel kan man også si, bare man spiller bra betyr ikke resultatet noe. mener du det altså? hvilke høyder? Tror du forstår hva jeg mener. Du sier at resultater ikke er godt nok, det er ikke slik at vi sitter på et lag som Spani eller Barcelona for den saks skyld. Når vi har et mannskap som Norge er det mye viktigere å vinne enn noe annet. At vi ikke spiller ut lag er greit, vi har rett og slett et lag som ikke er kapabel til det. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Hellas vant... Danmark vant... 1 Lenke til kommentar
YNWA32 Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Jeg har sett litt på Norges sjanser til å komme til EM. Vi har igjen 2 kamper, borte mot Danmark og hjemme mot Kypros. Samtidig skal Danmark og Portugal møtes i Parken. I tillegg skal begge de to spille en kamp til mot lett motstand. ¤ Hvis vi tar 6p på de neste kampene er vi i EM med rundt 98% sannsynlighet. ¤ Tar vi 4 poeng med seier er vi nesten sikret å gå videre som beste toer. ¤ Tap v Danmark og seier v Kypros, vi trenger hjelp av Portugal i Parken for å komme på 2.plass for å få play-off. Sjansen for å bli beste toer vil avhenge av målforskjell. Vi burde tape med 1 mål mot Danmark og vinne bra (3-0) mot Kypros. ¤ 2x uavgjort, trenger vi Portugal seier i Parken for å bli toer og få Play-off. Det er som alle vet, 9 grupper og beste toer går til sluttspillet, mens de 8 andre spiller play-off over to kamper. "Toer-tabell": kommentarer: Norge, anslår tap borte mot Danmark Sverige, har igjen Nederland hjemme Montenegro, har igjen England hjemme Kroatia, har igjen Hellas borte Tsjekkia, har igjen Spania hjemme Bosnia, har igjen Frankrike borte Serbia, Har igjen gruppens 1&3 Tyrkia, har igjen bla Tyskland hjemme Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Så lenge man har et system som alle på laget spiller etter der treneren velger etter de spillerne som passer best til akkurat det kan vi vinne. Det har skjedd med Hellas og det har skjedd med Danmark. Drillo har funnet ut formelen der Norge spiller best. Hareide prøvde å spille mere ball og possession-orientert fotball. Vi så alle hvordan det gikk, eller hva Step? Vil du ha et landslag som kvalifiserer seg til EM/VM, men som spiller litt kjedelig fotball, eller vil du ha et lag som PRØVER å spille bra fotball, som ikke helt greier det, og taper? Man må ha en trener som kan utnytte enkeltspilleres sterke sider, samt sette sammen et lag etter sin idé. I Norge vil jeg si det er to trenere som virkelig har greid dette med et lag. Det er Drillo med Norge og Eggen med Rosenborg. Lenke til kommentar
DaEvil1 Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 (endret) hva hørt på makan? jeg tror jeg blir millionær før vi vinner EM med Drillo som landslagssjef. det var forresten ett veldig rart svar på det jeg skrev, all den tid mitt poeng er ett helt annet. hva gjelder den første linjen din, så er det vel ingen som er uenige i det. Drillo er jo kun landslagstrener for å kvalifisere oss. Klarer han ikke å kvalle oss nå, så bør han egentlig bare rydde kontoret sitt...ikke kan han utvikle det norske landslaget videre og ikke kan han og ikke kan han utvikle det norske spillet videre hva gjelder å spille ut motstandere, holde ballen i laget og tilpasse spillet opp mot ferdighetene enda mer enn at en spiller er god på hodet, god til å slå langpasninger og god i det defensive arbeidet... Det du sier faller på sin egen urimelighet. Å oppnå gode resultater er den viktigste jobben for en trener. Så når Drillo gjør det, blir det helt feil å si "han oppnår bare gode resultater." Drillo har tatt oss ca en 40 plasser opp på FIFA rankingen (og sikret oss en god kvalik sjanse til VM.) Han har også gjennomført en klar spillefilosofi på landslaget, og er en utrolig god motivator for spillerne. Utover det er det vanskelig å "utvikle" landslaget da man bare har et fåtall kamper og samlinger i året. Den utviklingen må rett og slett klubber som har ansvaret for spillerne, og spillerne selv stå for. Tror du virkelig ikke at Norges spillestil er tilpasset spillematerialet utover hodestyrken...? Synes du virkelig at Huseklepp spiller en tradisjonell kantrolle? Er det tilfeldig at Grinheim er med i utrolig mange dueller over store deler av banen? Er det umulig å tenke seg at løpskapasiteten og arbeidsviljen til Tettey blir brukt i en betydelig grad til offensive initiativ av en grunn? At Drillo bare sier til spillerne "her spiller dere, og hvis dere ser en høy Norsk fyr der framme, lemp ballen opp til ham"? Endret 4. september 2011 av Hwoarang 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå