Gå til innhold

Kamptråd - Norge vs Island (EM-kvalik)


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, vi har puttet flere pene mål i år. Men det er vel mer logisk å se på denne kampen, enn alle de tidligere kampene i år, om vi skal tenke på hva som kan forbedres til tirsdag.

Denne kampen hadde vi så å si stålkontroll defansivt. Som er viktig mot Danmark. Så spørs det om Riise kommer tilbake mot danskene,så blir det større kvalitet på innleggene også.

Husekleppen hadde ikke dagen, men var kun på sistetouchet han ble uheldig.

 

Denne kampen handlet kun om å vinne, intet mer, intet mindre.

 

Jeg er klar over at det defensive kan spille en enormt viktig rolle mot Danmark, og at målet i dag var å ta tre poeng. Likevel synes jeg det er urovekkende at det må en straffe til for å klare å slå laget som ligger 120. plass eller noe på FIFA-rankingen.

 

Jeg synes Norge i dag slet med det samme som var Vålerengas store problem for et par år siden. Å lage sjanser var ikke noe problem, men det å omsette dem til mål virket som en umulig jobb. Slik kampbildet så ut i dag burde vi vunnet med 3-4 mål. Heldigvis holdt det med 1, men det er ikke sikkert at vi får en straffe eller at vi får like mange sjanser mot Danmark.

 

Jeg synes også det var endel slurvefeil i dag. Parr gjorde mye rart (selv om han også glimtet til i blant). Wæhler hadde noen ekstremt viktige innvolveringe, men også noen feil som kunne blitt farlige i tillegg til at han måkte ballen utover sidelinja et par ganger. Grindheim var skuffende på midten. Ruud sleit mye, men han kan vel til en viss grad unnskyldes pga. uvant posisjon. Moa så vi lite til, men de andre på laget spilte han ikke akkurat god heller. Huseklepp gikk oftere til siden og rotet bort ballen, fremfor å pushe framover, selv om han også skapte noen farlige situasjoner her. Det ble likevel litt for forutsigbart etterhvert.

Lenke til kommentar

Litt på siden; Så nettopp referatet fra kampen på NRK kveldsnytt med kommentarer av Arne Scheie. Bedre kommentert på 3 min enn Alsaker på 90.

 

Tenk å få sett Danmark kampen på NRK med Scheie som kommentator på tirsdag.

Hadde heller betalt et par hundrelapper for det enn Canal + med noen ræva kommentarer. De burde jo hatt et forhandlingsgrunnlag!

 

Akk ja.. det var det good old days :shrug:

Endret av groenn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Island er langt bedre enn det poengene deres og FIFA-rankingen tilsier, pluss at de hadde et par sterke spillere ute.

Ja vi er bedre enn de, men det hjelper lite hvis man ikke klarer å produsere sjanser.

 

Det er ganske vanskeleg å få til alt for mykje når dei har alle spelerane sine på deira banehalvdel.

 

Dette stemmer kun for andre omgang da de skjønte hvor eksponerte de ble ved å åpne såpass offensivt, vi hadde ihvertfall 30minutter i første omgang der vi kunne ha utnyttet svære rom og lite løpsvillige islandske forsvarere.

Til andre omgang satset de mer defensivt fordi de skjønte at hvis de åpnet like aggressivt ville de med sikkerhet tape, derfor tok de sjansen på kontrings-fotball, noe ganske mange andre lag ville ha gjort.

 

Det er heller ingen hemmelighet at vi hadde utrolig mange individuelle feil i denne kampen, som fort kunne blitt skjebnesvangre hadde vi ikke hatt den forsvarsrekka vi har.

Jeg ser fortsatt Hangeland som Norges desidert viktigste spiller, lagmessig sett.

 

Den var ikke så dum. Hva tror du om Danmark-matchen

 

Drit i han, spør meg den 8ende så får du vite resultat, hvem som evt skårer, gule/røde kort, antall offsides og hele pakka.

Snerk er bare en scam..

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Tenk å få sett Danmark kampen på NRK med Scheie som kommentator på tirsdag.

Hadde heller betalt et par hundrelapper for det enn Canal + med noen ræva kommentarer. De burde jo hatt et forhandlingsgrunnlag!

Da ser jeg heller på en jallastream på nett... Arne Scheies dager som fotballkommentator er over for lengst.

Lenke til kommentar

Braaten er perfekt å dytte innpå mot slutten når motstanderen er sliten, det samme med Carew.

 

Å la de spille hele kampen tror jeg faktisk er en dårlig idè.

 

Starter man med Carew betyr det at vi spiller med en spiss som da blir target man. På slutten idag hadde han spillere rundt seg i angrep og da blir det mye farligere.

 

Tenkte faktisk det samme. Håper det samme skjer mot Danmark hvis Norge sliter på slutten, noe jeg tror de vil gjøre. Parr klarte seg greit nok, men fikk ikke særlig mye hjelp fra Ruud. Om Riise kommer inn på laget så starter vel de samme som i dag.

 

Tipper 2-2 i Danmark. Norge ligger under, så kommer Carew inn og scorer i 87' minutt.

Lenke til kommentar

Norges dårligste var uten tvil Henning Hauger. Han fikk ikke til noe som helst...

 

Merket ikke så mye til Hauger, men tror han er litt sånn som Rekdal var: Viser ikke så mye i kampen, men er veldig viktig som anker og ballfordeler på midten. Men det er jeg ikke helt sikker på. Får se hvordan avisene bedømmer det i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...