Gå til innhold

Kamptråd - Norge vs Island (EM-kvalik)


Latias

Anbefalte innlegg

b_716.png Norge - Island b_2340.png

 

EM-kvalifisering, kamp 6

02-09-2011 Kl. 20:00

Ullevaal Stadion

Dommer: Michael Weiner

 

Vises på: TV2_HD.jpg

 

635_363_Ill_Huseklepp_Moa_Gamst_960x549.jpg

 

 

----------------------------------------------------

 

364 dager etter at Mohammed Abdellaoue ga Norge en drømmestart på EM-kvalifiseringen i Reykjavik, er det duket for returoppgjøret i Oslo. Moa blir viktig også denne gangen. På sine seks siste kamper for både klubb og landslag, står han med like mange mål. Blant annet stod han for to nettkjenninger mot Tsjekkia sist.

 

Med kun tre kamper igjen å spille ligger Norge, Danmark og Portugal likt på tabellen - kun skilt av målforskjell - og dermed ligger alt til rette for noen nervepirrende oppgjør utover høsten. De ni gruppevinnerne og den beste toeren er klar for sluttspillet i Ukraina/Polen neste år. De resterende åtte andrelagene spiller om de fire siste plassene.

 

John Arne Riise håper å rekke EM-kvalifiseringskampen mot Island fredag. Riise står med 97 landskamper og er en meget viktig spiller for Norge. – Det gjelder å ikke rushe dette framover. Aldri før har jeg hatt så intensiv behandling av en skade. Jeg har fortsatt håp om å rekke kampen mot Island. Vi kommer til å ta en fitnessjekk fredag morgen. Så får vi se. En del type skader kan man "gjemme bort et sted i hjernen" og spille en kamp. Det er litt annerledes med en muskelstrekk, men jeg er optimist. Det har gått veldig framover i det siste. Fulham sender over en mann til Oslo onsdag for å følge meg opp sammen med landslagets folk, sier Riise før kampen.

 

Morten Gamst Pedersen hinket av banen etter en drøy halvtime i Blackburns hjemmetap mot Everton lørdag. – Jeg er usikker til Island-kampen. Jeg har fått noe i muskelen på baksiden av høyre lår, men jeg vet mer om skadeomfanget i løpet av mandag eller tirsdag, sier Gamsten.

 

 

Mulig lagoppstilling:

Knudsen

Høgli - Wæhler - Hangeland - JA Riise

Huseklepp - Tettey - Hauger - Grindheim - Pedersen

Abdellaoue

 

Tips: 2-1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er jo det jeg sier da. Hvis han spiller, blir det på kanten. :p

Det kom ut feil det jeg mente, synes at Braaten ikke er noen spiller som kan spille sentralt pga da får vi ikke brukt han på en like god måte. Det er også mulig å bruke han på topp i 4-3-3, med Huseklepp og Braaten på hver sin ving. Men slikt tror jeg ikke Drillo tenker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...