Gå til innhold

L4r5 sin funserver


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gir meg selv nå, har lekt meg masse med pistons og redstone i dag, har blitt noen skjulte ganger og slikt av det i labyrinten. Har satt spak på den ene, men det er ikke så lett vite hvor start-gangen skal gå enda så spaken kan flyttes når vi vet mer om dette, men det er lett å se da det er hull i veggen midt på ca i den ene gangen.

Lenke til kommentar

For dere som er nysgjerrige:

Rippler hoster nå en kopiserver på 80.212.142.3.

Der kan dere gå inn å se hvordan verden ser ut foreløpig.

Forandringer på denne er litt "meh" siden vi med jevne mellomrom legger inn kopi av den offisielle serveren der. Den stenges også ned uten forvarsel ved behov osv.

Denne er kun ment for de av dere som vil inn å se.

Ta kontakt med rippler om dere har et sterkt behov for op etc.

hadde vært flott om serveren var oppe.

Lenke til kommentar

For dere som er nysgjerrige:

Rippler hoster nå en kopiserver på 80.212.142.3.

Der kan dere gå inn å se hvordan verden ser ut foreløpig.

Forandringer på denne er litt "meh" siden vi med jevne mellomrom legger inn kopi av den offisielle serveren der. Den stenges også ned uten forvarsel ved behov osv.

Denne er kun ment for de av dere som vil inn å se.

Ta kontakt med rippler om dere har et sterkt behov for op etc.

hadde vært flott om serveren var oppe.

Jobber med saken. Skal flytte den over på dama si stasjonære PC da den blir brukt mindre enn meg og jeg kan hoste den på en annen linje. Cred til naboen som uvitende vil hoste denne på sitt usikrede nettverk. Så slipper jeg eventuelle lagspikes når jeg skal spille online selv (da ikke MC). Skal kjøpe nytt HK til den i dag så regner med den er oppe å går i løpet av ettermiddagen. Når den er startet vil det bli annonsert i tråden her.

Lenke til kommentar

Nå er jeg mer eller mindre fornøyd med labyrinten. Gjenstår et rom/felle da.

Fellen er fikset nå. Har også kommer meg igjennom labyrinten i dag slik at jeg vet det er mulig å fullføre den, men det er ikke akkurat lett å komme seg forbi alle fellene. Fikset også den fellen du ønsket, slik at glasset blir borte. Måtte også fjerne en vegg i den ene gangen, det fordi den veggen stengte igjen åpningen som skulle bli laget av å dra den ene spaken.

 

Det er fortsatt rom for å legge inn noen feller her og der, men det er ikke så nødvendig med mindre noen brenner for det.

 

Begynner ellers å få litt taket på redstone og pistons :)

Lenke til kommentar

Ingen dum tanke å lage noe slikt, men om man har tilgang på Minecraft vil den åpne serveren være en fin plass å se hvordan ting ser ut og funker. Men ikke alle har tilgang på dette selvsagt, L4r5, hva tror du? Kan skape mer interesse ved å ha et slikt kart også. :)

 

Ellers, hvem har bygget dette "rammeverket" inni i pyramiden? Ser jo ikke ut... Spesielt det inngangspartiet som laget, det må fjernes, poenget er at man bruker tårnet som bygget i midten for å komme seg rundt i pyramiden. Det funker heller ikke at vi har 2 inngangspart etter hverandre.

 

Tanken om å bygge søyler rundt fall lukene i labyrinten er ikke dum, jeg har fullført en god del av de søylene et nivå ned. Det er viktig å huske på at folk skal kunne gå i mellom disse.

 

Når man lager veien inn til tårnet er det også fint vi holder samme stil hele veien, altså at vi bruker glass på annen hver stein på de "stiene" eksempel kan du se ved labyrinten sitt inngangsparti.

 

Til slutt så har jeg ryddet litt under labyrinten, fjernet steiner som er til overs osv. Også noen kretser som aldri ble noe av, er fikset. :)

Endret av Aalton waits for alice
Lenke til kommentar

Har nå brukt meste parten av tiden min på å fikse opp i det grufulle greiene som møtte meg inne i pyramiden, dette er gjort ved å fjerne en helt etasje som var laget, den lå litt vel nærme bakken og ville hindret utbygging på bakkeplan. Det andre inngangspartiet, innenfor det som var fra før, fjernet. Kommer til å bygge ut etasjene og fylle det opp senere, når jeg får tid. :)

Lenke til kommentar

Likte ideen, men som du sier så var første etasje for lavt nede.

 

I tillegg så har jeg funnet ut at jeg egentlig likte det landskapet der inne. Så vi hadde kanskje ikke trengt å dekke hele nivåene. Hvis vi hadde latt være å bygge på en fjerdedel slik jeg har tegnet her hadde det blitt kult tror jeg:

post-55736-0-42485800-1315588994_thumb.png

Om man ikke skjønner hva man ser så er det pyramiden sett ovenfra det skal forestille. Glasstårnet i midten.

 

Utrulig spennende! Du har ikke tenkt rendre eventuelt et kart over hvordan ting ser ut nå i f.eks mcmap eller andre kart rendre tools.

 

Hadde vert kjekt med en "peek" :cool:

Blir ikke det enorme bilder med så stort kart som dette? :p
Lenke til kommentar

Likte ideen, men som du sier så var første etasje for lavt nede.

 

I tillegg så har jeg funnet ut at jeg egentlig likte det landskapet der inne. Så vi hadde kanskje ikke trengt å dekke hele nivåene. Hvis vi hadde latt være å bygge på en fjerdedel slik jeg har tegnet her hadde det blitt kult tror jeg:

post-55736-0-42485800-1315588994_thumb.png

Om man ikke skjønner hva man ser så er det pyramiden sett ovenfra det skal forestille. Glasstårnet i midten.

 

Utrulig spennende! Du har ikke tenkt rendre eventuelt et kart over hvordan ting ser ut nå i f.eks mcmap eller andre kart rendre tools.

 

Hadde vert kjekt med en "peek" :cool:

Blir ikke det enorme bilder med så stort kart som dette? :p

Hvis en kvadratnautisk mil er en piksel, blir det ca. 150 mpx, f.eks. 15 000 x 10 000 Stort, men overkommelig. Utifra bildene tipper jeg en block er ca. 1 pixel, kanskje 4 piksler, som ville gitt 600 mpx og 30 000 x 20 000. Igjen, fullt mulig, men tipper det blir en stor fil, og at det tar litt tid å rendere.

Lenke til kommentar

Likte ideen, men som du sier så var første etasje for lavt nede.

 

I tillegg så har jeg funnet ut at jeg egentlig likte det landskapet der inne. Så vi hadde kanskje ikke trengt å dekke hele nivåene. Hvis vi hadde latt være å bygge på en fjerdedel slik jeg har tegnet her hadde det blitt kult tror jeg:

 

 

Det var en god ide, ja, Det er unødvendig at vi dekker alt, det har vært litt av det jeg brenner for. At vi dekker igjen noe på toppen er greit imo, men når man står på toppen av tårnet har det alltid vært meningen at man skal se bakkenivå. At vi har en åpning som den du ser på bildet er jeg helt game for det.

Lenke til kommentar

Utrulig spennende! Du har ikke tenkt rendre eventuelt et kart over hvordan ting ser ut nå i f.eks mcmap eller andre kart rendre tools.

 

Hadde vert kjekt med en "peek" :cool:

Blir ikke det enorme bilder med så stort kart som dette? :p

 

Tja, vist du ikke ønske lage en mega stor PNG fil kan jeg anbefale mcmapDZ som gjør den klar for en webside og dele opp png til mindre png-er som visest som google map med zoom osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...