L4r5 Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 (endret) Denne tråden er for oss som bygger der. Til alle andre: Det er ikke noen vits i å spørre om tilgang. Vi kommer til deg om vi vil ha deg der. "Søknader" blir ikke en gang lest! IP-en kjenner dere som skal være der til. Ellers sender dere meg en PM Kartet er som kjent basert på dette: http://www.minecraftforum.net/topic/224048-creation-the-earth-updated-final/ Noen regler: - Ikke gå berserk med TNT. På overflaten hvertfall. Når vi har et kart basert på jorda så er det litt kult å holde det sånn. - Ikke ødelegge andres ting - Sett opp skilt på bygga dine med navnet ditt - Ikke gi folk tilgang uten å spørre først - Ikke plasser ut bedrock - Ikke plasser ut lava på overflaten - Flere regler kan komme etterhvert som behovene dukker opp Litt servernytt: Oslo-Danmark-Roma-tunnellen er ferdigstilt. Hamburg, Amsterdam og London er knyttet til. Malmø, Stockholm, Berlin og Paris tilknyttet Bergensbanen er ferdigstilt. På huset mitt i Oslo er det en oppslagstavle. Sjekk den når du logger på. Her legger vi igjen beskjeder til hverandre osv. Litt som må gjøres: - Kan noen lage en port i Bergen som kun kan åpnes fra innsiden av muren? - Koble til flere byer til jernbanenettet. - Kolonisere byene tilknyttet jernbanenettet. Tips til hvordan du vet hvor du er: Trykk F3. Da får du opp koordinater. Del de på 60 og du får lengde og breddegrader. Negative tall er henholdsvis øst for London og nord for Ekvator. Modifikasjoner: Bukkit m/Essensials er lagt inn. Spillere (forumnavn/ingamenavn): Aalton/JunoX Mr.A/melstream Sk!ppy/havers L4r5/L4r5man Sigralix/Sigralix Heilage/Heilage Aklla/Aklla Wheelman/4drian Rippler/rippler sk!ppy/havers Espen pai/espen_pai Fox/triplecork romis/romis Her er et logisk kart over jernbanenettet vårt sålangt: I tillegg er det en direkterute fra Havers' slott i Amsterdam til Hawaii Logisk kart over amerikanske jernbanenettet: Warp-punkter: Oslo Seoul Kairo WashingtonDC Warp-kommandoer: /warp [stedsnavn] /listwarps Endret 19. desember 2011 av L4r5 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 (endret) - Kan noen lage en port i Bergen som kun kan åpnes fra innsiden av muren? Kan se på det når jeg kommer hjem fra jobb Forresten, Danmark-Roma tunellen trenger antagelig litt mer jobb med glass-vegger og tak i minst en av hulene den går gjennom... Endret 29. august 2011 av aklla Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Har vi fått endret spawn enda? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 29. august 2011 Forfatter Del Skrevet 29. august 2011 Har vi fått endret spawn enda? Nei. Hvordan gjøres? Kan se på det når jeg kommer hjem fra jobb Nice, nice. Shikaru fiksa noe foreløpig nå, men var ikke helt fornøyd. Forresten, Danmark-Roma tunellen trenger antagelig litt mer jobb med glass-vegger og tak i minst en av hulene den går gjennom... Skal fikse det nå når jeg er ferdig å legge skinner til Malmø Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Nei. Hvordan gjøres? Nei, finner ikke noe på det. Men hver enkelt spiller kan sette sin egen spawn ved å sove i en seng. Men jeg tenkte på å endre å spawn der alle nye spillere kommer. Noen som vet hvordan dette gjøres? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 29. august 2011 Forfatter Del Skrevet 29. august 2011 Jeg har plassert en seng i huset mitt i oslo hvertfall Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 om en seng skal settes som spawn point må alle som er på servern sove samtidig. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 29. august 2011 Forfatter Del Skrevet 29. august 2011 (endret) Malmø er tilknyttet banen. Fortsetter til Stockholm edit: Stockholm ligger på -3559, -1084 btw om noen har lyst til å fortsette på tunnellen når jeg ikke er på. Bygge østover til -1084 og så snu nordover Endret 29. august 2011 av L4r5 Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Alle som vil ha hjelp med redstone/pistons kan kontakte meg. Eg kan fikse det meste. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 29. august 2011 Forfatter Del Skrevet 29. august 2011 Tunnellen til Stockholm er ferdig utgravd, men mangler rails fra Malmø. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 29. august 2011 Forfatter Del Skrevet 29. august 2011 For å sjekke lengdegrader og breddegrader til byer: http://www.wolframalpha.com/widgets/gallery/view.jsp?id=3365d4a12f84de3d0198bca700724ddc så ganger man med 60 for å få koordinater. Negative tall for nord for ekvator. Negative tall for øst for London. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 29. august 2011 Forfatter Del Skrevet 29. august 2011 Berlin stasjon er online. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Bergensbanen hadde en sprengningulykke, ingen skadet. Noen som har fått sett på den? Irriterer meg over at jeg ikke fikk rettet opp i det før jeg måtte gå. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Kan bidra med det tekniske (koden - kommandoer) om det ønskes. Dog, det krever bukkit og ikke orginal Minecraft_Server.jar. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Vi har en LANG(!!!) jernbane å bygge etterhvert, turen går til pyramiden min i Egypt Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354 Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Selv om jeg ikke spiller på serveren, er jeg så freidig at jeg skriver i tråden allikevel. Er det slik at dere har et map som er basert på jorden, som dere bygger byene på selv? Lenke til kommentar
LithitiumS Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 vurderer nesten å kjøpe minecraft når det er egen forum-server Lenke til kommentar
aklla Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Vi har ett kart basert på jorden ja, og bygger foreløpig byer. Norge og danmark er vel det eneste som er bygget ut enda. Strengt tatt er det ganske fritt frem... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354 Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Høres ut som et artig prosjekt! På hvilket detaljnivå bygger dere, er det slik at dere bygger kjente bygninger også? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 29. august 2011 Forfatter Del Skrevet 29. august 2011 (endret) Er det slik at dere har et map som er basert på jorden, som dere bygger byene på selv? Stemmer på en prikk. vurderer nesten å kjøpe minecraft når det er egen forum-server Det er flere servere her på forumet så du burde absolutt kjøpe spillet. Vi har en LANG(!!!) jernbane å bygge etterhvert, turen går til pyramiden min i Egypt Danmark-Roma var vel egentlig lenger. Bare å forlenge Roma-tunnellen til vi når x-1765 og så snu øst til vi når z-1816Jeg begynner på det i morra. Bergensbanen hadde en sprengningulykke, ingen skadet. Noen som har fått sett på den? Irriterer meg over at jeg ikke fikk rettet opp i det før jeg måtte gå. Jeg fiksa det sånn kjapt nå. ---- Sånn ellers er Paris koblet til nå. Lurer på om Madrid kobles til også etterhvert, men jeg tror ikke det blir i kveld. Tror jeg skal se Breaking Bad og så legge meg. Høres ut som et artig prosjekt! På hvilket detaljnivå bygger dere, er det slik at dere bygger kjente bygninger også? Vi er overhodet ikke korrekte i forhold til virkeligheten. Endret 29. august 2011 av L4r5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå