Gå til innhold

[Løst] Hvilken strømforsyning bør jeg velge?

Anbefalte innlegg

Jeg skal oppgradere min PC. Hvilken strømforsyning bør jeg velge hvis jeg skal ha i2500k cpu og GeForce 570 gpu?

Jeg vil helst ha en modulær psu. For det hadde vært fint å slippe å ha flere kabler enn nødvendig :)

Hvilke merker er skikkelig kvalitet?

Takk,

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

500W-550W PSU.

Ok:

OCZ ModxStream Pro

Cooler Master Silent Pro M

Gode:

Seasonic M12D

Antec Truepower

Corsair TX 550M

NZXT HALE90

Velg en av disse jeg har listet opp avhengig av pris. Om du har et ønske om overklokking kan en bedre PSU hjelpe litt for å nå de beste overklokkene.

Takk,

Jeg fant ikke Seasonic M12D men dette er kanskje en nyere utgave av den samme? http://www.netshop.no/WebPages/Produkt/ProduktInfo.aspx?plid=162852

Lenke til kommentar

Seasonic-PSUer er "kjent" for å være stille blant pc-entusiaster. Om du ønsker noe ekstremt stille kan du se på X-660W, som skrur viften av ved lav last for en solid prislapp. Den M12-modellen du har funnet vil også være stille og god da.

Kabinettet ditt er ATX-standard, ATX-PSUer vil passe der ;)

Takk :)

Ja, Seasonic M12-II 520 BRONZE frister veldig :D

Også Corsair TX550M Enthusiast Series virker spennende, ihvertfall på papiret ;)

Lenke til kommentar

Nei, TX*50M er V2 ikke V1

"Based on the award-winning Enthusiast Series TX V2 line, Enthusiast Series Modular PSUs add a modular cabling system for improved installation flexibility. It provides a great combination of exacting performance standards and affordability."

Corsair TX650M

Endret av eXa
Lenke til kommentar

Nei, TX*50M er V2 ikke V1

"Based on the award-winning Enthusiast Series TX V2 line, Enthusiast Series Modular PSUs add a modular cabling system for improved installation flexibility. It provides a great combination of exacting performance standards and affordability."

Corsair TX650M

Jeg vet om en som kan mer om strømforsyninger enn noen av oss, Phaedrus kaller han seg. Les denne posten om Corsairs PSUer

Den er basert på samme plattform som HX (jeg husket feil), med dårligere kvalitet på komponentene. Uansett er den ikke en Seasonic.

M12 II-designet er bedre enn CWT DSG.

Lenke til kommentar

Ja, jeg må nok endre svaret mitt og si at M12-II = TX650M i kvalitet.

Men M12 II designet er ikke bedre enn DSG, nye Seasonic X(v2) er bedre tho (corsair AX og Seasonic X-*60).

M12-II (SS-***AT) = lavere DSG (TXM) mens høyere DSG er bedre (HX750,HX850,TX950(HX650 er S12E))

Så..

SS-***AT = lavere DSG (80+ bronze)

Seasonic X = høyere DSG (80+ silver)

Seasonic X v2 = best

Endret av eXa
Lenke til kommentar

Et par ting jeg lurer på.

Følger alle nødvendige kabler med modulære strømforsyninger?

Er det en felles standard for modulære kabler?

Med disse nevnt, ja. MIST selger separate kabler.

Det er ikke en felles standard på PSU-siden av modulære kabler, kun PCIe/SATA/Molex/CPU/ATX 24pin og andre kabler inn mot komponenter i PCen har standard.

Lenke til kommentar

Nå har jeg bestilt en Seasonic M12-II 620 BRONZE.

Men jeg lurer på om jeg heller bør velge Corsair TX650M Enthusiast Series? Vil ikke en PSU med 140mm mest sannsynligvis støye mindre enn en med 120mm vifte?

Og kanskje jeg burde velge en PSU med litt mindre W? Er en strømforsyning på f.eks. 650W mer støyende enn en på 550W? Eller er det motsatt :hmm:

Jeg klarer ikke å få roen før jeg er sikker på at jeg har gjort det beste valget :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...