kjellvr Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 hei, jeg sitter her med en kompis og stresser, han kjøpte nylig ny ssd og ram, han gikk fra standard hdd og en kjip corsair 1333mhz ram. han kjøpte kingston hyperX 1600mhz 2 stk 4gb brikker, alt startet bootet og alt var fint med både ssd og ram ingen problemer, men han merket at rammen ikke kjørte på 1600 mhz og gikk i bios, og han hadde aldri drevet noe med OC eller bios, så han bare stilte opp frekvensen til 1600mhz, og det som skal skje er jo at den ikke vil boote fordi rammen har feil OC, han fikk beskjed av meg til å prøve å bruke ai overclock tuner og stille det på xmp eller D.O.C.P. men det var for sent pcen ville ingenting, og jeg har drevet litt med OC og har aldri vært borti noe lignende, pcen gir feilmelding om at den ikke får bootet fra ssden og vil vi skal sette inn noe som det går ann å boote fra, men vi får hverken boote fra live disk eller linux på flash drive. jeg har gått tom for ideer etter at å flashe bios ikke hjalp. trenger sårt tips. Kjell Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Har du prøvd følgende: Prøvd å clear cmos? Prøvd å nedjustere klokkefreq på ram? Prøvd å bytta til gammel ram? Sett om hovedkortet faktisk er kompatibelt med den spesifikke ram-brikken (se hjemmesiden til leverandøren av RAM)? Prøvd å trykke Del/Esc (varierer mellom ulike hovedkort) for å tvinge bios til å boote på minnepinne - NB du må sannsynligvis likevel velge i kategorien "Local Discs" elns Lenke til kommentar
kjellvr Skrevet 30. august 2011 Forfatter Del Skrevet 30. august 2011 har prøvd alt, satt i gamle ram brikker som funket i 1 år, tatt ut batteriet av hk, flashet bios, loadet standard verdiene i bios. og vi har prøvd å boote fra både flash minne og live cd Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Er det en hjemmebygd PC? Og hva slags strømforsyning bruker han? Husker jeg hadde en gammel HP pc med ddr2 for lenge siden som kom fra fabrikk med 2 gb 667 mhz ram, så kjøpte jeg 8 gb 1066 mhz og røk strømforsyninga... Lenke til kommentar
kjellvr Skrevet 31. august 2011 Forfatter Del Skrevet 31. august 2011 komplett gamer, men ja kun 500 watt psu men ikke noe krevende komponeter så jeg tviler på det er det som er problemet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå