Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

nekter å boote, feilmelding, bios fin og hdd helt fin.

Anbefalte innlegg

hei, jeg sitter her med en kompis og stresser, han kjøpte nylig ny ssd og ram, han gikk fra standard hdd og en kjip corsair 1333mhz ram. han kjøpte kingston hyperX 1600mhz 2 stk 4gb brikker, alt startet bootet og alt var fint med både ssd og ram ingen problemer, men han merket at rammen ikke kjørte på 1600 mhz og gikk i bios, og han hadde aldri drevet noe med OC eller bios, så han bare stilte opp frekvensen til 1600mhz, og det som skal skje er jo at den ikke vil boote fordi rammen har feil OC, han fikk beskjed av meg til å prøve å bruke ai overclock tuner og stille det på xmp eller D.O.C.P. men det var for sent pcen ville ingenting, og jeg har drevet litt med OC og har aldri vært borti noe lignende, pcen gir feilmelding om at den ikke får bootet fra ssden og vil vi skal sette inn noe som det går ann å boote fra, men vi får hverken boote fra live disk eller linux på flash drive. jeg har gått tom for ideer etter at å flashe bios ikke hjalp. trenger sårt tips.

Kjell

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd følgende:

• Prøvd å clear cmos?
  • Prøvd å nedjustere klokkefreq på ram?
  • Prøvd å bytta til gammel ram?
  • Sett om hovedkortet faktisk er kompatibelt med den spesifikke ram-brikken (se hjemmesiden til leverandøren av RAM)?
  • Prøvd å trykke Del/Esc (varierer mellom ulike hovedkort) for å tvinge bios til å boote på minnepinne - NB du må sannsynligvis likevel velge i kategorien "Local Discs" elns

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...