Aetius Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Pannekakezoom har vi ikke sett før! Liten kraftplugg fra Panasonic Lenke til kommentar
chrstein Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 imponerende! Er redd den blir veldig irriterende å betjene med da man ikke kan vri på en ring 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 En annen ulempe er at både zooming og fokus lager litt summelyd som kommer med på opptakene med mindre man bruker ekstern mikrofon. Elektronisk zooming blir ofte for "hard" til at opptaket ser særlig smidig ut. Jeg ville derfor foretruket andre objektiver til filming. Ved stillfoto får man ikke de samme ulempene. Kanskje viktigst av alt: Størrelsen er rett og slett imponerende! Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 (endret) Panasonic virkelig imponerer! Jeg syns det er supert at det er Sony, Olympus og ikke minst Panasonic som er driv kraften bak utviklingen i fotobransjen. Nyheter på løpende bånd og virkelig spennende vinklinger av teknologi for å kapre kunder. Nå må Canon/Nikon svare! Personlig er jeg lei av å vente, så går nok over til MFT. Endret 29. august 2011 av GCardinal 3 Lenke til kommentar
JadedGamer Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Nesten så pent at en Canonista som meg vurderer å skaffe et mFT-hus bare for det objektivet. Mens vi venter på en oppfølger til 5D mk II... og venter... Lenke til kommentar
flinx Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Simen1, du klarer ikke å få jevn zooming med manuell zoom, med mindre du bruker en kamerarigg mned følgefokus, så zooming mens du filmer er mer et problem med manuell zoom enn med denne. Zoomhastigheten er regulerbar etter hvor mye du skyver på knappen, så du kan oppnå både rask og sakte zooming, helt jevnt. Støyen skal være minimal, og det er uansett mulig å filtrere/etterbehandle den bort. Det er også andre fordeler med objektivet for filming, som f.eks. jevn fokus som ikke går fram og tilbake ved endring av zoomfaktor. Det skal også ha forbedret bildestabilisator. Kort sagt - har du ambisjoner om å filme videosnutter med micro 4/3-systemet er dette Objektivet med stor O som du bør ha. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Kul sak, nesten fristende med GF3 selv om designet er på bærtur, men her snakker vi smått men godt. Lenke til kommentar
hertugen Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Det etterlyste objektivet til TorVidle..... Synes Sony, Pana og Oly kommer snadder på løpende bånd! Skulle snart være på tide at Nikon/Canon viser seg frem litt. Lenke til kommentar
andresb43 Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Panasonic virkelig imponerer! Jeg syns det er supert at det er Sony, Olympus og ikke minst Panasonic som er driv kraften bak utviklingen i fotobransjen. Nyheter på løpende bånd og virkelig spennende vinklinger av teknologi for å kapre kunder. Nå må Canon/Nikon svare! Personlig er jeg lei av å vente, så går nok over til MFT. Ifølge ryktene kommer det et speilløst kamera fra Nikon allerede nå i september. Objektivene til det nye systemet skal få samme type zoomknapp som dette objektivet. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Hvis ryktene om kommende Nikon system stemmer, så snakker vi sensor som får mFT til å se ut som fullformat til sammenligning. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Det er bare sunt med mangfold i speilløs-markedet 5,5x crop (Pentax) 2,6x crop (Nikon) 2,0x crop (Panasonic, Olympus) 1,5x crop (Samsung, Sony) Det har også vært noen rykter om Samsung mellomformat uten speil. Akkurat de ryktene skal nok tas med ganske mye salt, men jeg tenkte det var verd å nevne. Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Det etterlyste objektivet til TorVidle..... Det begynner å komme seg ja. Eneste jeg er litt usikker på er den (tvangs)motoriserte zoomen, om den kan bli en glede eller en forbannelse. Uansett viser dette at det er mulig å gjøre noe som virkelig viser igjen på objektivstørrelsen. Tor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg