Gå til innhold

Aktiv display port til DVI adapter

UriasX

Anbefalte innlegg

Leker med ideen om et 3 skjerms oppsett på mine to HD5850. Problemet er at ingen av skjermene har innebygget adapter til DP. Sånn jeg har forstått det kreves det et aktivt adapter for å kunne kjøre Eyefinity over 3 skjermer, men slike adaptere ser det ut som det er vanskelig å få tak i i Norge. Noen som har tips til hvor jeg kan finne et slikt, evt andre lure løsninger?

Mvh

Håkon Nordengen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ditt skjermkort har vel ikke mini-displayport,men vanlig displayport?.

Selv har jeg Sapphire Radeon HD5870 Vapor-x skjermkort.

Bruker denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=608530

til mitt Eyefinity setup.

Å, ser det nå. Var bare det at bildet var likt :p

Har selv 5850 Vapor-x så da burde det vel være nogenlunde like kontakter som på ditt kort. Har det noe å si hvilken skjerm man bruker DP kontakten på?

Håkon

Lenke til kommentar

Flotte saker, da blir det bestilling fra komplett i kveld! :new_woot:

Sitter på en Acer GD245HQ skjerm fra før, men kommer til å kjøpe to billigere skjermer til "sidesynet". Hadde sett for meg noe i prisklassen på maks 17-1800 kr per skjerm, 24". Har du noen gode tips? Komplett har jo noen på tilbud fra benq, men de skal visst være ganske dårlige på ghosting og farger.

Tenkte jeg skulle bruke kvelden på å bestemme meg for skjermer så hvis noen har tips mottas de med takk!

Håkon

Lenke til kommentar

Da anbefaler jeg at du tar den Acer skjermen din som mal(regner med du skal ha den i midten): https://prisguiden.no/produkt/acer-gd245hq-123468/detaljer

Skaff noe med samme størrelse + 2ms.

EDIT:

Du har også 23,5 tommer på din skjerm,dette må du også ta hensyn til.

Disse er vel ikke så lett å få tak i lengre,kansje brukt?

Endret av jetzbullet
Lenke til kommentar

Da anbefaler jeg at du tar den Acer skjermen din som mal(regner med du skal ha den i midten): https://prisguiden.no/produkt/acer-gd245hq-123468/detaljer

Skaff noe med samme størrelse + 2ms.

EDIT:

Du har også 23,5 tommer på din skjerm,dette må du også ta hensyn til.

Disse er vel ikke så lett å få tak i lengre,kansje brukt?

De er desverre håpløse å få tak i her i Norge, nye som brukt. Har tenkt som så at det ikke er så farlig med 120hz på sideskjermene, da jeg ikke greier å dra nyere spill på høy nok fps på 5760x1080 til at det gir utslag.

Usikker på hvordan det virker med eyefinity og ulik frekvens på skjermer, er det mulig å kjøre noen på 60hz og en på 120 f.eks?

Så lenge de har samme oppløsning burde det vel ikke bety stort om de er 23,5 eller 24"?

Takk igjen for hjelpen!

Håkon

Lenke til kommentar

Beste rådet jeg kan gi,er at du venter med Eyefinity..

EDIT:

Kjøp gpu 7serien av AMD med 2+++ VRAM når den kommer,kjøp så en 120hz 2ms 24".(i fremtiden kansje 3stk av disse skjermene).

Har alltid vært skuffet over mitt HD5870 1gb,alt for lite VRAM for at det skal bli pent nok!.

Endret av jetzbullet
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har tenkt til å gå over til Nvidia hvis Kepler? holder det det lover. Har i lengre tid hatt en hovedskjerm med en eldre 22" asus som support skjerm. Denne har jeg nå flyttet til kontoret mitt. Med kun en enslig skjerm igjen hjemme så det fryktelig trist ut der, så jeg tenkte jeg skulle kjøpe meg en ny skjerm. Derfor jeg tenkte at jeg like godt kunne kjøre eyefinity når jeg først var på skjermshopping :) Har tenkt til å kjøpre på komplett og ta hentebu, skulle det vise seg at det ikke svarer til forventningene kan jeg jo bare levere dem tilbake :new_woot:

Hvis jeg dog ber oppgraderingsnissen, han som overtaler deg til å kjøpe nye ting, om å dra sin vei er jeg enig i at jeg burde vente litt med EF :cool:

Lenke til kommentar

:)

Ser den.

Vet ikke hvordan det blir med bezel compensations,blande forskjellige tommer,tror det blir endel rot.

Da synes jeg at du hører litt på nissen og går for feks. 3stk av disse: https://prisguiden.no/produkt/benq-g2420hdbe-148009

Ja Benq lider av gjennomlysning/sortnivået.. Out off boks er Benq forferdlig!. men etter litt justeringer så er den ikke så værst.

Alle som har TN panel på sine skjermer vil nok ikke merke forskjell.

Den jeg linket til ,er på ett annet rom. Synes den ikke er så gale.

Eyefinity mitt:3stk Benq ECO 2410v LED.. er fornøyd med de.

Pluss at support til Benq-norge er bra.rask,rettferdig!.

Endret av jetzbullet
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Satser på at det går bra, hvis ikke har jeg ikke tapt annet enn frakten :innocent:

Da gjenstår det bare å finne en grei skjerm da. Så litt på Acer 24" LCD P246HBD. Den ser jo ikke verst ut. Har sjekket denne gangen, og den har DVI :p Ser ut som den har fått ok tilbakemeldinger på komplett også. Noen tanker rundt denne skjermen?

Håkon

EDIT: postet rett etter du hadde oppdatert innlegget ditt. Jeg gjør et forsøk med forskjellige tommer og satser på at det går bra. Så lenge det er samme oppløsning krysser jeg fingrene for at det fungerer. Å kjøpe 3 skjermer er egentlig ikke et tema, siden Aceren min er en fantastisk skjerm :love: Hvis det ikke går som forventet tenker jeg at jeg leverer tilbake en av skjermene og kjører main/support skjerm slik jeg har pleid. :blush:

Endret av HaakonNordengen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...