Gå til innhold

[Løst] firmware oppdatering på agility 3

gusb3

Anbefalte innlegg

Hei jeg bygde pc for en drøy måned siden og kjøpte da en agility 3 120 gb ssd.

Nå har jeg begynt å få problemer med bluescreen og lignende og har tenkt til å oppdatere firmwaren (Min lenke) for å få den til å bli mer stabil. desverre er jeg helt noob på dette området og skjønner ikke hvordan dette skal gjøres. Må man avinstalere windows for å få oppdater firmwaren?

som sagt har jeg ingen peiling på dette her. er det noen som har erfaringer med dette her og gidder å forklare meg hvordan dette gjøres?

takker for alle mulige svar. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Skal jeg være ærlig så bør du reinstalere win etterpå. Samt ta en Secure Erase før det.

Fra hva jeg leste så sleit mange med samme problemet om de ikke gjorde dette. Men ble løst om de la in fra scratch.

Gjorde dette selv og alle problemer relatert til Agi3 min forsvant.

Og linken som Locklear viser til er veldig bra å følge, og relativt enkel. Du trenger kun en USB minnepinne og du er set to go stort sett.

Lenke til kommentar

Hei!

Skal jeg være ærlig så bør du reinstalere win etterpå. Samt ta en Secure Erase før det.

Fra hva jeg leste så sleit mange med samme problemet om de ikke gjorde dette. Men ble løst om de la in fra scratch.

Gjorde dette selv og alle problemer relatert til Agi3 min forsvant.

Og linken som Locklear viser til er veldig bra å følge, og relativt enkel. Du trenger kun en USB minnepinne og du er set to go stort sett.

betyr det at jeg må avinstalere og slette alt på disken for å få oppdatert firmwaren, og etterpå instalere alt på nytt? :(

Lenke til kommentar

Jau det er det beste vil jeg si.

En secure erase gjør alt automatisk for deg, og sletter evt partisjoner og alt.

Så pass på å ta backup av viktige ting du måtte evt ha på disken :)

Men for all del, du kan oppgradere firmware uten å slette noe som helst. Men det kan hende at du fortsatt vil ha noen problemer. Men er jo bare å prøve ;)

Lenke til kommentar

Jau det er det beste vil jeg si.

En secure erase gjør alt automatisk for deg, og sletter evt partisjoner og alt.

Så pass på å ta backup av viktige ting du måtte evt ha på disken :)

Men for all del, du kan oppgradere firmware uten å slette noe som helst. Men det kan hende at du fortsatt vil ha noen problemer. Men er jo bare å prøve ;)

Tror jeg prøver uten å slette noe først. :)

Lenke til kommentar

jeg har problemer med å få instalert firmwaren :(

Har prøvd begge løsningene han skriver om, men det står fortsatt:

firmware update failed.

det står også internett conection failed/interuped eller noe i den duren, men jeg har ikke noen rød x som han skriver om.

er det noe mer jeg kan gjøre for å få installert firmwaren?

Lenke til kommentar

Om du har en venn kan du jo gå til han med disken og koble til i hans. Boote opp i han sin Windows og update fra der.

takk for svar :)

jo vil jo være en mulighet det, men jeg tviler på at noen jeg kjenner vil la meg åpne pcn deres engang. :thumbdown:

Jeg har jo en annen hardisk i pcen også. Vil det være mulig å overføre os til den disken og oppdatere firmwaren og deretter flytte oset tilbake?

Lenke til kommentar

hei igjen,

har dessverre ikke windows cden for øyeblikket så jeg kan ikke legg den in fra scratch.

hvis jeg installerer linux på den andre disken min kan jeg da installere firmwaren? eller blir det det samme som usb stikk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...