Retric Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Hei, Trenger litt bistand for å finne ut hva komponenter som utgjør et bra oppsett. Veldig lenge siden jeg har kjøpt pc og følger ikke med så godt lengre... Skal bruke pcen til gaming. Dvs Battlefield 3 o.l. Den skal kun kjøre alt! Vil også gjerne ta utgangspunkt i at komplett bygger den så jeg får med garanti. Trenger kun pc og skjerm, har mus, tastatur o.l. Jeg har satt opp et oppsett selv, så jeg tar gjerne imot kommentarer og endrings forslag på denne: NZXT Phantom Big Tower Hvit Corsair HX 650W PSU ASUS P8P67 PRO B3, Socket-1155 Intel® Core™ i7-2600K Processor Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 8GB, CL9 Gainward GeForce GTX 580 1536MB PhysX Corsair SSD Force Series™ 3, 120GB OEM SSD 2.5" to 3.5" Bracket SATA Western Digital Caviar® Green™ 2TB Sony Optiarc DVD±RW Burner, AD-5280S Samsung 24" LED Syncmaster S24A300B Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Skal du kun bruke pcen til gaming, kommer du like langt med i5-2500k som CPU. Ellers gir GTX580 lite bang for buck, du kan like greit går for GTX570, som pr. dags dato drar alle spill på max med grei margin (1 skjerm). Vist du har planer om å ha spill på 2TBen ville jeg ha byttet den til en kjappere disk som Samsung Spinpoint F3 1 TB. Lenke til kommentar
Retric Skrevet 29. august 2011 Forfatter Del Skrevet 29. august 2011 Skal du kun bruke pcen til gaming, kommer du like langt med i5-2500k som CPU. Ellers gir GTX580 lite bang for buck, du kan like greit går for GTX570, som pr. dags dato drar alle spill på max med grei margin (1 skjerm). Vist du har planer om å ha spill på 2TBen ville jeg ha byttet den til en kjappere disk som Samsung Spinpoint F3 1 TB. Takk for svar! Da ser det ikke ut som jeg trenger i7 cpu´en. Er jo greit å spare litt penger der. Når det gjelder skjermkort. Tenker på at jeg kanskje vil gå for 2 skjermer på et senere tidspunkt, er da GTX570 fortsatt et bra valg? Var litt begrenset valg av skjerm, kanskje jeg burde kjøpe denne utenom? Noen tips? Lenke til kommentar
vhaarr Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Når det gjelder skjermkort. Tenker på at jeg kanskje vil gå for 2 skjermer på et senere tidspunkt, er da GTX570 fortsatt et bra valg? Nja, da hadde jeg kjøpt skjermkort med 2GB+ VRAM. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 (endret) Vist du har planer om spilling over flere skjermer, ville jeg gått for 6970 som vharr anbefaler. Vist du skal spille på en skjerm og kjøre webleser, spotify ol. på skjerm nr. 2 ville jeg valgt GTX 570. Edit: du kan like greit kjøpe skjerm utenom :-) Endret 29. august 2011 av Slettet+3165 Lenke til kommentar
Retric Skrevet 29. august 2011 Forfatter Del Skrevet 29. august 2011 Vist du har planer om spilling over flere skjermer, ville jeg gått for 6970 som vharr anbefaler. Vist du skal spille på en skjerm og kjøre webleser, spotify ol. på skjerm nr. 2 ville jeg valgt GTX 570. Edit: du kan like greit kjøpe skjerm utenom :-) Skjønner. Det jeg tenkte på var å kjøpe et skjermkort til å kjøre SLI for så å hive på en skjerm til da.. Men det er kanskje ikke noe jeg får gjort? Eller er det ikke et lurt valg? Lenke til kommentar
vhaarr Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Skjønner. Det jeg tenkte på var å kjøpe et skjermkort til å kjøre SLI for så å hive på en skjerm til da.. Men det er kanskje ikke noe jeg får gjort? Eller er det ikke et lurt valg? Det er ikke sånn det fungerer. Du kobler begge skjermene til det ene skjermkortet uansett. Det andre/tredje/fjerde skjermkortet i SLI/CrossFireX brukes bare til prosessering, ikke til skjermstyring. Lenke til kommentar
Retric Skrevet 29. august 2011 Forfatter Del Skrevet 29. august 2011 Skjønner. Det jeg tenkte på var å kjøpe et skjermkort til å kjøre SLI for så å hive på en skjerm til da.. Men det er kanskje ikke noe jeg får gjort? Eller er det ikke et lurt valg? Det er ikke sånn det fungerer. Du kobler begge skjermene til det ene skjermkortet uansett. Det andre/tredje/fjerde skjermkortet i SLI/CrossFireX brukes bare til prosessering, ikke til skjermstyring. Skjønner! Da tror jeg at jeg har funnet noe som vil fungere! Tusen takk for alle hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå