DE1 Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Hei, sitter nå med et tungt psd-dokument med mange lag / layers. Jeg har opplevd på flere av filene mine blir layers borte når jeg lagrer som .psd? Hvorfor det? Det skjer med en del, men ikke alle. Er det en innstilling? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Skulle jo tro det var en ellerannen opsjon for "merging layer" elns som du feilaktig har klart å aktivere. Søkte litt på nettet med relevante søkeord, og det ser ikke ut som at "layers disappear" er noe kjent problem i photoshop. Lenke til kommentar
brk Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 (endret) Muligens under "File handling". Endret 29. august 2011 av brk Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 30. august 2011 Forfatter Del Skrevet 30. august 2011 Geir HK: Det kan høres riktig ut, har prøvd å finne innstillingene for det, men finner de ikke i Photoshop, veit du hvor de kan ligge? brk: Mine innstillinger ser helt like ut som dine på file handling Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Nei, jeg vet ikke det. Den beste muligheten for å finne ut av dette måtte jo være at du meldte deg inn i et forum som er spesifikt for photoshop, eller iallefall adobe-produkter med underfora. Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Geir HK: Det kan høres riktig ut, har prøvd å finne innstillingene for det, men finner de ikke i Photoshop, veit du hvor de kan ligge? brk: Mine innstillinger ser helt like ut som dine på file handling I PS gå inn på edit og langt der ned på vinduet finner du PREFERENCES..der kan du stille inn...ser jeg av bildet over;) Lenke til kommentar
baarsk Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Har vært inne og lest litt på online-manualen.. Kan det være noe med endring av fargerom? Se nederst: http://help.adobe.com/en_US/photoshop/cs/using/WSfd1234e1c4b69f30ea53e41001031ab64-78b2a.html Her var det også noe: http://help.adobe.com/en_US/photoshop/cs/using/WSfd1234e1c4b69f30ea53e41001031ab64-73d4a.html Håper dette var til hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå