Syphilitic Sonja Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 (endret) Pass dere for denne selgeren her: *link fjernet av moderator*, kopi av anonsen finner du som vedlegg. Han tar med glede dine penger, men har plutselig ikke gjenstanden lenger og skal returnere pengene dine: "Jeg er ikke ute etter noe lureri, du vet både hvor jeg bor, hvem jeg er, mitt telefonnummer, jeg er heller ingen svindler. Jeg har flere handler bak meg herifra. Men det skjedde noen komplikasjoner i denne handelen noe jeg sårt beklager meg over, og håper det er tilgivelig. Som jeg sa måtte jeg gjøre dette via bank det tar en til to dager. Pleier somregel og hende første dagen. Så beklager dette også, selvsagt skal du få pengene tilbake, jeg har ingen intensjon om annet. Mvh" Han er en av de eneste jeg vet om som må gå i banken for å betale en regning da han ikke har BankID og påstår at han ikke har mobiltelefon, selv om han sendte flere SMS til meg fra nummeret som er oppgitt i annonsen: "God dag. I mangel av nettbank bankid brikke må jeg gjøre dette i bank. Dette gjør jeg på vei til jobb i morgen, beklager sent svar men følger sjeldent med på mail i helger. Ps jeg har ikke mobil, så om det skulle være noe må vi ta det via epost inntil i morgen eftermiddag en gang. Mvh" Finn gjør som vanlig ingenting, de har ikke enda giddet å sjekke hans versjon av saken eller sette annonsen passiv. Om annonsen er slettet finner du kopi som vedlegg. Endret 29. august 2011 av Runar Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 1. Det er mange som ikke har nettbank 2. Man kan sende sms fra internett fordi om man for tiden ikke har telefon Gi han litt mer tid du, så regner jeg med at det ordner seg Lenke til kommentar
Syphilitic Sonja Skrevet 29. august 2011 Forfatter Del Skrevet 29. august 2011 (endret) Greit at du kan sende SMS fra internett, men det er vel ingen som tilbyr at han kan ringe fra nummeret som er oppgitt i annonsen? Han påstår at han var i banken for nøyaktig en uke siden og sendte penger. Jeg vet ikke om noen bank her i landet som bruker 5 bankdager på å overføre en betaling. Jeg har tom. tilbudt han å betale over tid eller utsette betalingen en stund, men han har ikke svart på en eneste av mine henvendelser så jeg kan ikke se noen formildende omstendigheter i denne saken. Edit: Trykkfeil Endret 29. august 2011 av HagarTheHorrible Lenke til kommentar
Illus Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Bruk finn sin betalingsgaranti neste gang så slipper du ihvertfall å være redd for å miste pengene. 1 Lenke til kommentar
Syphilitic Sonja Skrevet 29. august 2011 Forfatter Del Skrevet 29. august 2011 Bruk finn sin betalingsgaranti neste gang så slipper du ihvertfall å være redd for å miste pengene. Ja, jeg har lært litt av dette på en dyr og kjedelig måte. Alle andre handler jeg har hatt på Finn.no, Hw.no Ebay.com og tom. QXL.no har jeg aldri hatt noen problemer med. Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Du bør uansett redigere overskriften, å kalle noen en storsvindler er relativt drøyt, og kan i verste fall slå tilbake på deg. En slik anklagelse, er relativt grov. - Mortis Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 (endret) Du kan jo prøve å kontakte han via en av de andre registrert på adressen. De er registrert med samme etternavn *link fjernet av moderator* Endret 29. august 2011 av Runar Lenke til kommentar
Syphilitic Sonja Skrevet 29. august 2011 Forfatter Del Skrevet 29. august 2011 (endret) Du kan jo prøve å kontakte han via en av de andre registrert på adressen. De er registrert med samme etternavn *link fjernet av moderator* Jeg snakket med den første personen på samme adresse, det viste seg å være hans far som kunne bekrefte at sønnen hadde mottatt pengene jeg betalte. Endret 29. august 2011 av Runar Lenke til kommentar
nomore Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Eg synes godt du kunne holdt tilbake på tabloid-overskriftene til du var sikker på at aktuell selger faktisk svindler, og i det minste var en storsvindler. Vet du med sikkerhet at andre også har blitt svindlet av samme selger? Han skriver heller ikke at han ikke har nettbank, men at han ikke har Bank ID brikken akkurat nå. Den kan jo mistes, gå tom for strøm eller bli ødelagt. Foreslår at du modererer tråden en del og/eller kanskje endrer tittelen til "Mulig lettlurt storkjøper på finn.no". 2 Lenke til kommentar
Syphilitic Sonja Skrevet 29. august 2011 Forfatter Del Skrevet 29. august 2011 Du bør uansett redigere overskriften, å kalle noen en storsvindler er relativt drøyt, og kan i verste fall slå tilbake på deg. En slik anklagelse, er relativt grov. - Mortis Nå er det forandret, men det er ganske bemerkelsesverdig å ha annonsen liggende på Finn i nesten 6 uker og det viser seg at han, i følge sin egen SMS, ikke har noe produkt å selge. Jeg velger allikevel å kalle saken for svindel ettersom jeg tross gjentatte purringer både via mail og SMS ikke har hørt noe fra karen. Lenke til kommentar
Syphilitic Sonja Skrevet 29. august 2011 Forfatter Del Skrevet 29. august 2011 (endret) Eg synes godt du kunne holdt tilbake på tabloid-overskriftene til du var sikker på at aktuell selger faktisk svindler, og i det minste var en storsvindler. Vet du med sikkerhet at andre også har blitt svindlet av samme selger? Han skriver heller ikke at han ikke har nettbank, men at han ikke har Bank ID brikken akkurat nå. Den kan jo mistes, gå tom for strøm eller bli ødelagt. Foreslår at du modererer tråden en del og/eller kanskje endrer tittelen til "Mulig lettlurt storkjøper på finn.no". Takk for tipset og meget stor hjelp. Overfor meg fremstår selgeren som en svindler og løgner og jeg ser ingen grunn til å moderere innleggene mine mer enn hva jeg allerede har gjort. Om karen hadde giddet å svare på en av mailene mine hadde denne saken ikke kommet opp. Han lovte pr. mail, som du kan se i min første tråd, den 22.08 at jeg skulle ha pengene mine i løpet av et par dager. Endret 29. august 2011 av HagarTheHorrible Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Det er rart han sier han har overført for en uke siden og det ikke har kommet noe ja. Mulig han sjekker mail sjeldent, uansett ikke noe godt tegn. Ta kontakt med hans far igjen, det er hustlf-nummer så må være mulig å få pratet med sønnen. Sjekk at det er overført til riktig kontonr, be om kvittering for å se om noe kan være feil Lenke til kommentar
Syphilitic Sonja Skrevet 29. august 2011 Forfatter Del Skrevet 29. august 2011 Det er rart han sier han har overført for en uke siden og det ikke har kommet noe ja. Mulig han sjekker mail sjeldent, uansett ikke noe godt tegn. Ta kontakt med hans far igjen, det er hustlf-nummer så må være mulig å få pratet med sønnen. Sjekk at det er overført til riktig kontonr, be om kvittering for å se om noe kan være feil I og med at selgeren er over 18 synes jeg det er kjedelig å blande hans far inn i dette, men det er vel den eneste veien å gå. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Personlig ut i fra annonsen og nettsøk så er det ingenting her som lyser svindel, dog er det et par småting som hadde gjort meg litt reservert mot å handle med vedkommende. Men, eg har handlet nok på bruktmarkeder til å ha en del erfaring med selgere med forskjellige rutiner, vaner og forventninger. Alt i fra de som ikke sjekker e-posten sin på flere uker til de som deler telefon med kona. De som overdriver med tanke på innpakking og embalering, til de som så vidt orker å sette adresselappen på varen som er solgt. For å ikke snakke om de som selger noe som allerede er solgt pga bedre tilbud fra noen andre. Så på bakgrunn av dette så ville eg gitt vedkommende litt tid. Ikke sett forventningene til andre etter egen situasjon, men gi litt albuerom. Men ikke la selger glemme deg. Og neste gang, ikke betal på forskudd. 2 Lenke til kommentar
Syphilitic Sonja Skrevet 29. august 2011 Forfatter Del Skrevet 29. august 2011 Personlig ut i fra annonsen og nettsøk så er det ingenting her som lyser svindel, dog er det et par småting som hadde gjort meg litt reservert mot å handle med vedkommende. Men, eg har handlet nok på bruktmarkeder til å ha en del erfaring med selgere med forskjellige rutiner, vaner og forventninger. Alt i fra de som ikke sjekker e-posten sin på flere uker til de som deler telefon med kona. De som overdriver med tanke på innpakking og embalering, til de som så vidt orker å sette adresselappen på varen som er solgt. For å ikke snakke om de som selger noe som allerede er solgt pga bedre tilbud fra noen andre. Så på bakgrunn av dette så ville eg gitt vedkommende litt tid. Ikke sett forventningene til andre etter egen situasjon, men gi litt albuerom. Men ikke la selger glemme deg. Og neste gang, ikke betal på forskudd. Han var meget rask til å svare på mine henvendelser inntil han fikk pengene. Det er vel naivt av meg å tro at han har vært i banken i det hele tatt. Dessuten er jeg ikke sikker på at han hadde mitt kontonummer når han påstår at han betalte. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Det med at selger fordufter etter å ha fått pengene er et varselstegn, men ikke avgjørende. Hvordan regnet du med at han skulle overføre pengene til deg om han ikke hadde kontonummer? Har du sørget for å gi han det i ettertid? Det naive her er forhåndsbetaling. Lenke til kommentar
Syphilitic Sonja Skrevet 29. august 2011 Forfatter Del Skrevet 29. august 2011 Det med at selger fordufter etter å ha fått pengene er et varselstegn, men ikke avgjørende. Hvordan regnet du med at han skulle overføre pengene til deg om han ikke hadde kontonummer? Har du sørget for å gi han det i ettertid? Det naive her er forhåndsbetaling. Selvfølgelig har han fått mitt kontonummer, selv om jeg har vært litt dum i denne saken tilsier ikke at jeg er komplett idiot. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Men hvordan kan du da være i tvil om han hadde kontonummeret ditt når han overførte pengene? 1 Lenke til kommentar
Nissen123 Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Har prøvd det samme jeg også var en som skulle gi bort en pc bare jeg betalte frakt så skulle han ta å sende men kom aldrig noe snart et halvt år siden nå synd att finn ikke jobber hardere mot slikt dem bryr seg ikke. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Selvfølgelig har han fått mitt kontonummer, selv om jeg har vært litt dum i denne saken tilsier ikke at jeg er komplett idiot. Hvorfor forduftet du når eg stilte et kritisk oppfølgingsspørsmål? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå