Gå til innhold

295 gtx raslelyd på vifta (dekkes det av reklamasjonen?)

Khani

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg kjøpte et 295 gtx (Demovare) for drøye 2 år siden fra Amentio for 3473kr (har kvitering og det hele.)

Problemet jeg har med kortet for øyeblikket, er at viften på skjermkortet lager en raslelyd som høres ut som om den er i ferd med og svikte.

Lyden kan beskrives som skarp nok til at den overdøver det jeg har av vifter. Og jeg ser på den som veldig plagsom.

Lyden har blitt høyere siste 3 ukene, her jeg merket. Raslingen startet vel for 2 månter siden og jeg er 100% sikker på at det gjelder skjermkort etter at jeg prøvde meg fram med og stoppe vifter og øke viftehastigheten på en og en vifte.

En annen ting er at kortet har spor av at det har blitt demontert ser det ut som (Jeg har ikke gjordt det selv, fordi jeg demonterer ikke et skjermkort til litt over 3 laken for og så miste returretten) I tilegg til det så var bracketten litt bøyd når jeg motok kortet. Så jeg måtte bøye den tilbake, slik at den gikk inn i kabinettfestet.

Det jeg lurer på er om dette burde gå på reklamasjonen, selv om selve produktet fortsatt fungerer.

Hvis jeg reklamerer kommer det i allefall til og bli enda en god test av Amentios kundeservice. :p Så jeg håper de har forbedret seg mer fra sist jeg reklamerte på et hovedkort.

Takk på forhånd

William

Endret av WilliamAR
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde dette vært Komplett så hadde jeg sagt retur fort som F, og du vil få hjelp med dette.

Amentio derimot... Vell, jeg er stor skeptisk til dette her, men prøv og hør med dem, i verste fall må du vente til den stopper og da er du klar for RMA som de ikke kan nekte for, men husk... 5 års reklamasjonsrett.

Endret av 007CD
Lenke til kommentar

Mailen ble sendt for 2 dager siden, og jeg fikk svar i dag.

Jeg skal bare sende det til Amentio. De skrev også i mailen at det ville ta enda lenger tid fordi orderen er fra før konkursen. Slik at da beregner jeg rundt 2 måneder før jeg får kortet tilbake.

Forresten en ting jeg la merke til i ettertiden var at det sto at kortet skulle ha alt tilbehør medfølgende. Det eneste som jeg fikk med var manual, driver-cd, et dvi-vga adapter, do not disturb dørhengerem og Assasins creed.

Utifra hva jeg har lest/sett i unboxing videoer i ettertid så skal det følge med et hdmi adapter, lydkabel for hdmi.

Men dette får jeg vel ta opp etter at kortet er sendt inn.

En annen ting er at det blir kjedelig og bruke et x600 pro på et I7 920 oppsett i mellomtiden :!:

William

Endret av WilliamAR
Lenke til kommentar

Jeg fant ut i ettertid at det som skapte lyden ver vist ikke viften på skjermkortet. Men faktisk en liten nagle i kabinettet rett ved skjermkortet som hadde løsnet. (Det løste seg med litt lim) :)

Merkelig at jeg ikke hørte raslingen fra naglen når jeg feilsøkte. Jeg fant det ut når jeg skulle prøve skjermkortet en siste gang i et annet system.

Mvh

William

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...