roligvold Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Hallo, Noen ganger etter landing (ikke alltid) får jeg en heidundrende hodepine som kan vare 2-3 dager. Skjer mest med lufthansa, men også opplevd med norwegian innenriks. Noen tips for og minske dette? Jeg har testet det med og holde pust, nesedråper, og holde gode for nese når man går får landing (cabin pressure) men dette funker aldri. Ender med jeg må ta kraftige migrene piller når jeg er i mål. Har aldri hodepine eller migrene ellers. Ellers en normal(?) sunn kar.... Andre som har det sådann?:-S Lenke til kommentar
avo Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Prøv tyggegummi på flyet. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Er luftveiene dine helt åpne? Når du holder for nesen, lukker munnen og prøver å hyperventilere (puste raskt inn og ut) kjenner og hører du da at trommehinnene dine beveger seg? Det er forresten en grei øvelse å gjøre når du har problemer med trykkutjevning. Lenke til kommentar
William_S Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Om du er forkjøla så er ikke det noen overraskelse, men er merkelig at det skjer hver gang. Om problemet vedvarer anbefaler jeg å få en time hos legen din så kan han/hun sjekke det nøyere. Lenke til kommentar
roligvold Skrevet 30. august 2011 Forfatter Del Skrevet 30. august 2011 Hallo, Ja kjenner trommehinner beveger seg med den øvelse. Tyggis på fly, nesedråper, ørepropper osv, alt er prøvd. Blir nok en tur til lege for og forhøre seg Lenke til kommentar
roligvold Skrevet 3. november 2011 Forfatter Del Skrevet 3. november 2011 Igjen vært på langtur. Kjøpte ørepropper som skulle være designet for flytur. Samt migrene dempende spray sak, som skyter i nesa. Funker fort. Fikk dempet værste trykket med propper i øret. Ca en time etter landing begynte hode og finne. En spray i .ed aa... 5 mon, borte. Beste flyturen på 3 år. :-) alt resept fritt i sverige. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Om du hører trommehinnene bevege seg med øvelsen jeg ga så er det jo åpen luftvei til ørene. Det som da kan være at problemet er bihulene. Jeg ble engang tipset at om man om har tette luftveier så kan det hjelpe å smøre litt tigerbalsam på overleppen under nesen når man legger seg kvelden før man skal fly eller dykke. Det har i alle fall hjulpet for meg. Lenke til kommentar
Litraphy Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 Om du hører trommehinnene bevege seg med øvelsen jeg ga så er det jo åpen luftvei til ørene. Det som da kan være at problemet er bihulene. Jeg ble engang tipset at om man om har tette luftveier så kan det hjelpe å smøre litt tigerbalsam på overleppen under nesen når man legger seg kvelden før man skal fly eller dykke. Det har i alle fall hjulpet for meg. I approve of this message. Har selv brukt trikset med tigerbalsam. Drar man forøvrig til USA så har de et fantastisk produkt på visse butikker som heter Vicks Vapohaler som røsker rimelig godt i nesa. Kjøper alltid noen pakker med de når jeg er i statene. Funker meget bra mot "vond" nese Sikkert mulig å få bestilt fra Ebay også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå