ulriktr Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Spolen i et vekselstrømsrelé er påstemplet følgende verdier: 8VA, 230V, cos φ = 0,75, 50 Hz. Hvor stor strøm trekker reléspolen oppgitt i mA, når reléet er aktivert? Vis utrekning Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Dette kaller jeg ikke "nøtt". Dette er en oppgave i helt grunnleggende elektroteknikk. Jeg kunne selvsagt gitt deg svaret direkte, men da lærer du liksom ingenting av det Lenke til kommentar
ulriktr Skrevet 28. august 2011 Forfatter Del Skrevet 28. august 2011 har svare, men forstår ikke hvordan jeg fikk det til. må sette opp en formel Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 (endret) 8/230 = 34,7mA Forklaringa på framgangsmåten kan du komma med. Gjerne kva du evt. kan bruka cos φ til. Endret 28. august 2011 av Zeph Lenke til kommentar
elll Skrevet 1. september 2020 Del Skrevet 1. september 2020 søk opp effekttrekanten Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 1. september 2020 Del Skrevet 1. september 2020 Det er viktigere å tenke på hva det trekker i det det slår inn. Det er normalt 10x trekket under drift. Fikk det oppgitt av 2 produsenter når vi fikk litt feil å noen miniatyr releer. 10x ble for mye for bryteren foran slik at denne svei seg fast. Måtte da bytte til noen som trakk mindre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå