osse-mon waits for alice Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Dessuten er ikke det et ublu forbruk på blandet kjøring. Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 ...og så har du kanskje vinterdekk på nå, det gir som regel noe høyere forbruk det også. Vær også obs på at en merker/modeller har ganske stort avvik på kjørecomputeren, så hvis du vil ha eksakt forbruk må du regne på hva du fyller på tanken og hvor langt du kjører med det. (Og unngå tomgangskjøring og evt webasto-bruk i måleperioden). Lenke til kommentar
bokfinn Skrevet 17. november 2011 Forfatter Del Skrevet 17. november 2011 Må vel bare leve med forbruket.... Verre er det med bilen som fortsatt ikke er godt nok skrudd sammen. Forleden dag ramlet solskjermen på passasjersiden ned... Rulleskjermen til bagasjerommet ble også defekt da en fjær falt ut... Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Toyota"kvalitet" Fy fader, jeg hadde hevet kjøpet! 1 Lenke til kommentar
bokfinn Skrevet 24. november 2011 Forfatter Del Skrevet 24. november 2011 Men igjen, er det anledning til det, siden det er 100 små ting, og ikke en stor vesentlig? Ser at det står på norsk bilbransjeforbunds nettside at du kan fremme hevingskrav direkte til importør... Bør jeg gjøre dette? Forhandler virker ikke å ville gjennomføre en heving... Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Jeg har sett "omlevering" skje med bakgrunn i slike saker, hvor bilen har blitt et stort irritasjonsmoment for kunden. Kunden må selvfølgelig betale et mellomlegg for den tid bilen har blitt brukt og vært registrert, men ofte får man en bedre utstyrt modell. Det er jo ikke en direkte heving, men der importør gir forhandler et støttebeløp for å sørge for en fornøyd kunde. Det er ikke hver dag dette skjer, heller ikke hver måned, men jeg har opplevd at det har skjedd i flere av kjedene jeg har jobbet. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 (endret) Det er dessverre et faktum i dag, at mye av det en bil er laget av, er simpel billig dritt. Noe tåler ikke å tas i uten at det faller fra hverandre. De er laget for å være billige som mulig. Det kan man jo se resten i verden, men her i landet må vi dessverre betale som om de var laget av rent gull i avgifter. Da er det kjedelig at det man betaler flere hundre tusen for bare blir irritasjon. Mange små mangler gir også til slutt rett til å heve kjøpet. Blir det for mye som ikke holder mål, og stadige reperasjoner, så er også dette et heve grunnlag. Omlevering burde gå fint. Evnt registreringsavgift er det også muligheter for å få tilbakebetalt. Endret 26. november 2011 av L O G I M A N Lenke til kommentar
Indian Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Kan tenke meg at NAF har noen jurister som har peiling på slikt? Jeg brukte en advokat til NAF og han hadde ikke kjenskap til bil annet enn at den har ratt, motor og 4 hjul....jeg ble noe usikker da jeg så brevet til verkstedet. Lenke til kommentar
Indian Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Det er for seint å melde seg inn i NAF. Har ikke tilbakevirkende kraft, dvs at jeg ikke får hjelp siden skaden skjedde før jeg melder meg inn Du har rettshjelps forsikring innbakt i bilforsikringen. Bruk dem. Er du og kona organisert i LO, slipper du egenandel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå