bokfinn Skrevet 21. september 2011 Forfatter Del Skrevet 21. september 2011 Årsavgift var betalt, men pga feil i korrespondanse mellom forhandler og tollvesenet, ble innbetaling visstnok ikke rehistrert... Forhandler mener at det ikke er grunn til utlevering av ny bil. Skal opp der nå etter arbeid for videre samtale. Kommer til å stå på mitt krav om omlevering, hvis ikke har jeg rett gjennom kjøpsloven til å kreve omlevering. Jeg kommer til å ta saken videre opp i forhandler/importørsystemet og eventuelt gå til media om det ikke blir en tilfredsstillende løsning på saken 6 Lenke til kommentar
festen Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Det måtte vært utrolig flaut for forhandleren å havne i media med en slik sak der de krasjet kunden sin bil etter 1 mnd, gjorde dårlig utbedringsarbeid og også hadde gitt kunden leiebil som ble avskiltet. Dette tror jeg ordner seg. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Utrolig historie! Håper virkelig du får en ny bil! Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 For sikkerhets skyld hadde jeg kontakt en takstmann og fått en uavhengig vurdering av skaden før reperasjon. Da har du mye bedre dokumentasjon i tilfelle du får problemer senere. Lenke til kommentar
bokfinn Skrevet 26. september 2011 Forfatter Del Skrevet 26. september 2011 Bilen skal inn igjen i morgen. 4 gangs forsøk på å fjerne støy fra viftekanalen. Dessuten er det en del nye skraper bak på bilen etter sist den var på verksted. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 (endret) Høres ut som en sånn sak som TV2 Hjelper Deg kunne håndtert. Hvis forhandleren er vanskelig, kanskje TV2 klarer å overbevise dem. Endret 26. september 2011 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
bokfinn Skrevet 26. september 2011 Forfatter Del Skrevet 26. september 2011 Forhandler er i prinsippet ikke vanskelig, men de vil prøve å rette opp i feilene. Forsåvidt greit, men de bør klare å rette etter maks 2 forsøk. Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Har lest gjennom tråden nå, og syns også at du burde få ny bil! Lenke til kommentar
bokfinn Skrevet 9. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2011 Fant ut idag, når det regner som verst, at bilen tar inn vann over høyre bakdør. Flekk i tak over døra... Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 Leste her en dag om den andre tråden. Går det an? Nå ville eg altså ha krevd ny bil uten tvil! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 (endret) Gå gjennom alle kanaler for å få dette igjennom. I verste fall, så er det snakk om å gå til sak for å få dette rett, og da kan du jo kreve at forhandler betaler din advokatbistand om (ehm, NÅR) du vinner saken, dermed er du i null, og du har ny bil. Hvis ikke (edit; hvis du taper), så må du betale advokat, som går under en rekke forsikringer, og du har tapt noen tusen, men bilen er fortsatt under garanti og skal fikses slik den var når du først leverte den inn, minus lyden i ventilasjonen vel og merke Endret 9. oktober 2011 av Slettet-QjT4b9 Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Jeg ville vært forsiktig med å anbefale saksøking med tanke på "småkrav"-regelen. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Er det mulig å spørre om hvilket bilmerke det er snakk om? Du har veldig mye uflaks, men dette kan da ikke bare være forhandler/verksted sin skyld? (eg tenker da på dårlig merke/mandagsbil) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Jeg ville vært forsiktig med å anbefale saksøking med tanke på "småkrav"-regelen. Jeg tenkte det som siste løsning, det er en hard vei å gå, men må han så må han, han har rett i sitt krav, ergo må forhandleren rettstilles om dette ikke går som det skal i følge norske lover og regler. Lenke til kommentar
bokfinn Skrevet 10. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2011 2011 toyota avensis 2.0 d4d Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Nei og nei Bokfinn. Trist lesing etter at du fikk en slitsom jobb med din bruktbil og motor. Utrolig kjedelig at en bagatellfeil med nybil skal utvikle seg slik. Selv om du ikke har krav på noen ny bil, håper jeg de virkelig gjør noe med dette. Denne er så ny, at det blir helt feil at du skal lide for dette. Skramlingen er der enda, de har laget en stor skade, du har fått tull med håndbrekk og på toppen av det hele motorstopp og avskilting av leiebilen. En karroseri skade på en del som ikke skiftes, blir aldri som den skal være. Det blir et svekket sted som har mye større sjanse for rust. Dessuten blir lakkering aldri 100%. Noe du også ser nå. Tabbekvoten er oppbrukt i denne omgangen på en ny bil. Derfor bør de gi deg en ny, og heller selge denne bilen som en demo. Det blir ikke så mye i tap for dem at du ikke burde kunne få dette nå. Å kjøpe bil i dag er ikke mye gøy. Jeg synes det føles som å kaste pengene bort på noe dritt som ikke holder mål. Biler er overhode ikke laget for å brukes lengre. Er det noe feil er som regel servicenivået deretter. Uansett så har du vært meget uheldig, men jeg har opplevd så mye rart på et verksteder at det er til å få fnatt av. Lenke til kommentar
bokfinn Skrevet 31. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2011 Saken er nå foreløpig avgjort. Forhandler har klart å levere bilen så godt som helt reparert (ser ingenting som avviker med bilen som når den var ny). Etter 1 ukes kjøring virker ting å fungere som de skal. Jeg fikk som plaster på såret 3 år/45000 km fri service. Greit nok En ting jeg stusser litt på nå etter å ha kjørt bilen 4500 km, er forbruket. Det er oppgitt til 0,47 l/km på langkjøring, 0,54 l/km på blandet og 0,67 på bykjøring... Jeg har aldri hatt den under 0,6, selv om jeg har kjørt sammenhengende distanser på 150km med snittfart på 80 (E39). Akkurat nå står måleren på 0,81 l/km, noe jeg synes er mye i forbruk (da spesielt siden jeg ikke kjører "klampen i bånn" med raske akselerasjoner og bremsing og herjing... Noen tanker om dette? Lenke til kommentar
trra Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 (endret) Forbrukstall som blir oppgitt er under optimale forhold uten ac, varme, radio, lys osv i en lab. Så det er ikke uvanlig at man havner over, man skal kjøre veldig pent for å havne på forbruket som produsenten oppgir. Endret 31. oktober 2011 av trra Lenke til kommentar
darket Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 satser på at den trenger mer KM på baken, så bare ut og kjør, tipper du ser forbruket redusere seg i løpet av en stund. Eller så er det motorstyring, men håper da ikke det. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Motoren må kjøres skikkelig inn. Det blir mindre motstand i den når ting har slitt seg til. Men uansett forbrukstall så er det sjelden man klarer de i realtiteten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå