TheGuard Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Vil bare slenge inn et spørsmål her mens jeg søker videre på nettet. Det gjelder valg av skjermkort i forbindelse med videoredigering. En kompis av meg leser et engelsk eller amerikansk blad som har med videoredigring på PC å gjøre. Der er det Matrox kort som går igjen og igjen. Har noe hørt hvilket kort som er best å bruke til dette formål. Jobber på en databutikk, så "money is no option" :-) Skal oppgradere PCæn KUN til videoredigering. Mvh Gautis Lenke til kommentar
Videoutstyr, Arne Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Før var det absolutt Matrox som var store på kort som virket utrolig bra til videoredigering - nå er det ikke helt tilfellet lenger. Noen redigeringsprogram benytter seg av OpenGL og Direct 3D og der er ikke Matrox noe særlig. For å kunne gi deg råd her, trenger jeg å vite hvilket redigeringsprogram du bruker/har tenkt å bruke. Lenke til kommentar
TheGuard Skrevet 6. august 2003 Forfatter Del Skrevet 6. august 2003 Jeg bruker, selvfølgelig, Adobe Premiere. Og mens jeg har deg her, vet du når Adobe Premiere Pro kommer på markedet? Lenke til kommentar
Videoutstyr, Arne Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Premiere Pro er sagt at det skal komme på markedet i høst. Regner med oktober/november, men det kan komme før... Til Adobe Premiere er nok Matrox kortene Pharelia, G450 og G550 veldig gode alternativer. Lenke til kommentar
TheGuard Skrevet 7. august 2003 Forfatter Del Skrevet 7. august 2003 Jepp, det var det jeg trodde. Lurer på om jeg går får Matrox Parhelia 256MB. Premiere Pro har jo også støtte for Hyper-Thread, så jeg må nok opp til en nye 3.06Ghz med Hyper-Thread. Håper dette setter fart i sakene. :-) Thanks. Mvh Gautis Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Du har jo et ganske ok skjermkort nå også da! Lenke til kommentar
TheGuard Skrevet 10. august 2003 Forfatter Del Skrevet 10. august 2003 Du har jo et ganske ok skjermkort nå også da! Ikke godt nok... Lenke til kommentar
Gompedyret Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Jepp, det var det jeg trodde. Lurer på om jeg går får Matrox Parhelia 256MB. Neppe dumt. Særlig om ikke pengene betyr all verdens. Her er Matrox' skryteartikkel om akkurat det. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 kommer ikke matrox ut med ap pro og et spesiallaget skjermkort for det eller noe? pleier alltid og komme slike pakkeeløsninger fra dem Lenke til kommentar
Gompedyret Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 På www.matroxusers.com (er visst nede akkurat nå) var det en overskrift som fortalte om at matrox var første skjermkortprodusent ute med å støtte Premiere PRO. Hva slags støtte det var snakk om? Tja. Men jeg vil tippe at det innebærer en bundle med et eller annet parheliakort samt Premiere PRO straks dette blir tilgjengelig. Lenke til kommentar
Videoutstyr, Arne Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 På www.matroxusers.com (er visst nede akkurat nå) var det en overskrift som fortalte om at matrox var første skjermkortprodusent ute med å støtte Premiere PRO. Hva slags støtte det var snakk om? Tja. Men jeg vil tippe at det innebærer en bundle med et eller annet parheliakort samt Premiere PRO straks dette blir tilgjengelig. Skulle ikke forundre meg om de støtter ved å gi skjermbilde ut på TV med den 3de skjermen. Lenke til kommentar
TheGuard Skrevet 12. august 2003 Forfatter Del Skrevet 12. august 2003 They do... http://www.matrox.com/mga/products/parheli...ogy/wysiwyg.cfm Lenke til kommentar
nixon Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Hva med Radeon 9800 pro? Finnes visst i 256MB også. Eller så er det noe som heter PINNACLE. Vet ikke om det er skjermkort. Vet faktisk ikke om det er hard- eller software en gang... Lenke til kommentar
Videoutstyr, Arne Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Radeon 9800 er et veldig bra kort for programmer som støtter 3D prosessoren i dette. Matrox har ikke støtte for noe serlig 3D, men er desto bedre på 2D. Når det gjelder Pinnacle, så er de produsenter for både software og hardware video og lyd. De har alt fra de enkle hjemmepakkene til kraftige profesjonelle broadcast, film og studio produksjonsløsninger. Lenke til kommentar
LRS Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Er vel vant med Premiere. Jeg bruker Matrox G450 og er godt fornøyd. Jeg har koplet til to monitorer til kortet som jeg synes har vært fordelaktig. Det gir god oversikt når jeg redigerer. I tillegg har jeg mye plass i skjermbildet ved bruk av andre programmer. Uansett hvilket kort du velger, så anbefaler jeg ett med muligheten til å ha to skjermer tilkoplet I tillegg bruker jeg et redigeringskort: Pinnacle DV500+ som gjør at jeg også har koplet en TV-monitor til PCen. Dessuten er kortet til god hjelp ved eksport til medier som "ligger" utenfor PCen (DV-kamera-opptaker, Hi8, VHS) Det hører med til historien at jeg i disse dager skal starte utprøvingen av Pinnacle Edition 5 Pro, men det er egentlig en annen historie.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå