Gå til innhold

Hvilket skjermkort skal jeg kjøpe til BF3?

Reddog

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Okei, skjønner den. Men vil en merke ytelsesforskjellen ved å gå for det frozrkortet isteden for Ti AMP! kortet? Jeg ser jo at prisen er litt lavere, og jeg har satt en grense på 2000,- og 570 koster vel rundt 2600,- er ikke barebare som student ^,^

Lenke til kommentar

Kjøpte igår dette kortet til 2490 :D Gleder meg å overklokke den og fore ta tester :dribble: Den skal nok kunnes å overclokke over 900 Mhz på kjernen :cry:

Over 900MHz? Da skal du være heldig.

vel, vi får se når jeg mottar kortet. også får jeg nytt ssd fra dustinhome, siden mitt gamle ssd tok kvelden.. lese til eksamen på dagen, og morro med pcen på kvelden !

Lenke til kommentar

noen som vet noe om dette kortet ?

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=635179

Du kan få et 580 til 100 kr mer... Ikke verdt det.

hadde ment å bestille fre dustin...

http://www.dustinhome.no/gigabyte-geforce-gtx-570-super-oc-1280mb-pci-e-dvi-hdmi-batman-game/product/5010596164

https://prisguiden.no/produkt/point-of-view-geforce-gtx-580-1536-mb-142852#productImageBig er denne å anbefale ?

Endret av BFF-BattleFieldForever
Lenke til kommentar

ok, men hvor mange % bedre er super OC versjonen i forhold til standar overklock og uoverklokket ?

SOC-utgaven er like rask som GTX 580 stock, men kan ikke overklokkes like langt siden det allerede er presset ganske hardt ut av eska. Jeg vil tippe du vil nå kanskje 20-30MHz mer enn et vanlig GTX 570 med SOC-utgaven.

Lenke til kommentar

ok, men hvor mange % bedre er super OC versjonen i forhold til standar overklock og uoverklokket ?

SOC-utgaven er like rask som GTX 580 stock, men kan ikke overklokkes like langt siden det allerede er presset ganske hardt ut av eska. Jeg vil tippe du vil nå kanskje 20-30MHz mer enn et vanlig GTX 570 med SOC-utgaven.

Jo den kan overclockes langt utover. Er et av de beste 570 kortene til å overklokke med.

OC1.png

Lenke til kommentar

Jo den kan overclockes langt utover. Er et av de beste 570 kortene til å overklokke med.

OC1.png

For det første ser vi ikke spenningen her, det er store sjanser for at spenningen er oppe i 1.25V og det er ærlig talt 0.1V over det som er lurt for å kjøre 24/7. Brikka takler ikke slike spenninger uten skikkelig vannkjøling. Dessuten er dette en anmeldelse, godt mulig det ikke er stabilt for mer enn benching i noen minutter av gangen på disse klokkefrekvensene, for ikke å snakke om hvordan det ofte sendes ut særplukkede kort som klokker bedre enn gjennomsnittet til anmeldere.

Hvilket program overklokket du med? Og hva satt du på volten?

Akkurat bestilt meg det samma kortet :)

p0st

Dette er en Hexus-anmeldelse, resultatet er veldig likt det jeg har sett av andre anmeldelser og overklokking. Hva folk pleier å kjøre på er oftest mellom 850-900MHz om de er heldige med brikka, selv de færreste 580-ene pleier å komme særlig mye over 850MHz uten alvorlig mye spenning.

Lenke til kommentar

Dette er en Hexus-anmeldelse, resultatet er veldig likt det jeg har sett av andre anmeldelser og overklokking. Hva folk pleier å kjøre på er oftest mellom 850-900MHz om de er heldige med brikka, selv de færreste 580-ene pleier å komme særlig mye over 850MHz uten alvorlig mye spenning.

aha det forklarer jo litt hehe.. Har du noen formening om hva jeg trygt kan sette volten på? 1.05-1.1? Skal ha godt med gjennom lufting i kabinettet så varme burde ikke bli ett veldig stort problem.. Men da skal jeg være fornøyd om jeg kommer meg til 850 :)

arni90, forresten mener jeg så du hadde lagt ut ett bilde med hvordan luftsirkulasjonen burde være i ett Fractal r3 kabinett. Men finner det ikke igjen, kan du linke? :)

Mener du hadde satt opp at det burde være luft inn fra toppen? Hvorfor egentlig?

En ut og en inn i toppen da eller to inn?

p0st

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...