Reddog Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Hei. Jeg har en Samsung 27" (P2770) som ble kjøpt for et drøyt år siden, grunnet lav pris. Jeg oppdaget idag at den hadde HDMI tilkobling. Jeg har hele tiden benyttet DVI mot PCen min, men testet ut HDMI idag. Ikke fornøyd med resultatet. Er det noen fordel å benytte HDMI foran DVI? Noen synspunkter rundt det? På forhånd, takk! Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Hvis du trenger lyd fra skermen. HDMI = DVI + lyd Lenke til kommentar
Scorpion88 Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 (endret) DVI (dual) er nok best dersom du ikke trenger å overføre lyd, dual DVI-kabel støtter høyere oppløsning enn standard HDMI og høyere framrate. Endret 28. august 2011 av Scorpion88 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 (endret) DVI er det man bruker mot en PC (data bilder). HDMI brukes med video, dvs TV bilder. Forskjellen er at TV bilder skaleres og prosesseres, mens data skal vises 'ubesudlet'. Når er databilde skaleres så blir resultatet heller dårlig. Signalene er ellers like, kan levere samme kvalitet, etc. Se også denne tråden om skalering: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1212347 Endret 28. august 2011 av Hårek Lenke til kommentar
Reddog Skrevet 29. august 2011 Forfatter Del Skrevet 29. august 2011 Takk for raske og gode svar! Da fortsetter jeg med DVI, det ga et penere bilde. Mao altså ingen grunn til å benytte HDMI til en vanlig PC-skjerm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå