Gjest Slettet+981287349 Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 (endret) Hei, er på utkikk etter et headsett til både spilling å musikk. Med spilling så mener jeg at man må få til å koble det til f.eks en Playstation 3. Med musikk mener jeg at man kan koble seg på gitarforsterker og til spotify/itunes/mac bruk. Har foreløbig ikke noe behov for en mikrofon i tillegg, men det må være godt lydisolert. Ekstra pluss visst headsettet er trådløst. Pris bør ikke overstige 3500 kr, visst det ikke er et ekstremt godt ett. Noen her som har noen anbefalinger? Edit: Så at noen har laget en mal her så: Budsjett: 3500kr Størrelse: Klokker som dekker hele øret. Type: støyreduksjon Bruksområde: 30% spilling, 70% musikk Tilllegsinfo:Trenger ikke mikrofon, men ekstra pluss visst det er trådløst å kan kobles til PS3. Hvilket lydbilde liker/ønsker du? Ren lyd, bass er fint. Evt kilde: Hva har du planer om å koble dem til; Mac, Gitarforsterker, PS3, iPod/iPad Hva har du ifra før, trives du med det? ja/nei, hvorfor? Har et steelseries gaming headsett som er noe dritt og apple in-ear greier som er helt ok. Endret 28. august 2011 av Slettet+981287349 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Sennheiser HD650 virker som et godt alternativ for deg: http://www.dinside.no/835400/sennheiser-hd-650 Priser: http://www.prisjakt.no/product.php?p=16880 Utover det så er jo Beverdynamic DT770 Pro en testvinner hos Hardware: http://www.hardware.no/artikler/seks_hodetelefoner/40114/3 Lenke til kommentar
Vidar1979 Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Sennheiser HD650 er en åpen/halvåpen konstruksjon og er ikke støyisolert. Den bør også brukes med en god hodetelefonforsterker for å yte som den skal. Sennheiser HD25-1, Beyer DT770, de ulike Shure modellene og Sony MDR7506 og7509 er gode kandidater til lukkede hodetelefoner innenfor trådstarters budsjett. Lenke til kommentar
BareGjest Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 (endret) Når du handler hodetelefoner på det budsjettet så må du huske at de fleste hodetelefonene i dette segmentet krever egen hodetelefonforsterker. Jeg har HD650 liggende, og kjøpte nylig AKG K701 brukt. Rett ut fra x-fi kortet mitt så høres disse verre ut enn mine Sennheiser 480 (som jeg bruker mot pc til vanlig). Har google hodetelefon forsterkere opp og ned, og valgte til slutt å bestille Maverick TubeMagic D1 (betalte ca 1300,- med frakt, uten toll - hodetelefonforsterker og DAC i et) - men var innom tanken på både NuForce Icon HDP (rundt 3500,- i Norge, gode tilbakemeldinger) samt Burson HA-160 (vet ikke hva denne koster i Norge, men rundt 5-6000,-) Den finnes også i head.amp/DAC versjon, men da snakker vi fort 8-9000 i Norge. Uansett - skal du først legge 3500,- på bordet for hodetelefoner så bør du fort legge det samme ut for hodetelefonforsterker, ellers så får du ikke mye ut av klokkene. http://www.mav-audio.com/base/product/tube_magic_d1 http://bursonaudio.com/burson_headamp_160.htm Endret 29. august 2011 av BareGjest Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Så den Maverick forsterkeren vil fungere som DAC da eller? Visst jeg ikke tar feil så må man ha forsterker for det Sennheiser HD650 til å få full effekt pga. Ohm eller? Lenke til kommentar
The Silencer Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Denon AH-D2000 er ikke dum. D2000 krever ikke spesielt mye hva amplifikasjon angår, men noen (head-fi-ere) mener at en (dedikert) forsterker skal til for å få kontroll på bassen, som av enkelte kan oppleves som litt voldsom (rent kvantitativt). Dette er semi-lukkede hodetelefoner, og de isolerer ikke lyd/støy like god som rene lukkede (se eksempel under) Personlig bruker jeg Sony MDR ZX700 til spilling. De er ganske nøytrale, lukkede og isolerer således svært godt, krever ikke amplifikasjon, kan brukes på "farta" (les: semi-portable) og koster 600-700 norske kroner. Slettes ingen dum hodetelefon dette. Ellers (som allerede nevnt) er det jo modeller fra Shure (SRH 840/940), Audio Technica (f.eks. ATH-M50) og Beyerdynamic (DTXX0 Pro) gode og aktuelle kandidater vil jeg tro. Av disse tror jeg M50 er best på lydisolasjon, uten at dette er basert på personlige erfaringer. Samtlige er lukkede etter hva jeg har forstått. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 (endret) Har nå sett litt på Denon AH-D2000 med Argon HA-1 forsterker, noen som vil anbefale det? Endret 29. august 2011 av Slettet+981287349 Lenke til kommentar
BareGjest Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 (endret) Den Maverick greia jeg lenka til tidligere er også en DAC, den kan du koble til pc både med USB og optisk - som samtidig også fungerer som en hodetelefon forsterker. Hadde jeg vært deg så hadde jeg kanskje søkt litt rundt på finn.no etter hodetelefoner - her kan du fort spare noen kroner. Jeg så forresten AKG Q701 (den koster 4000,- flere plasser i Norge, har fått strålende kritikker, såkalte Quincy Jones edition) til 2000,- blank. Uka før jeg så den så kjøpte jeg AKG k701 for 1600,- på finn. Et godt kjøp, men det hadde ikke vært meg imot å strekke meg 400,- lengre. På avforum.no så hadde en kar lagt ut Sennheiser HD650 OG oppdaterte kabler OG en hodetelefonforsteker til 2600,- ellerno. (den karen er ikke meg bare så det er sagt). Husker ikke hva den hodetelefonforsterkern het i farta, men det var ikke en DAC - det var en ren hodetelefonforsterker med kun phono inngang. Akkurat nå ligger også Grado 325is ute for 2000,- Disse koster rundt 4500,- nye i Norge og er MEGET gode hva lyd angår, men jeg har aldri testa disse og kan ikke si noe om de er komfortable. edit: på finn.no Ja - du finner mye snacks brukt på finn.no, let litt rundt. Men hodetelefonforsterker bør du vurdere uansett. Det stemmer at eksempelvis Denon AH-2000 er rimelig lettdrevne, men også disse tror jeg vil få et løft i lyd med egen forsterker. Endret 29. august 2011 av BareGjest Lenke til kommentar
The Silencer Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Sennheiser HD 650 og K/Q701 er ikke spesielt gode alternativer for en person som 1) ikke har dedikert hodetelefonforsterker, 2) setter lydisolasjon høyt på prioriteringslisten. K701 har jeg inntrykk av at mange/noen opplever som (nokså-svært) bassfattig og således "kjedelig". Flunkende nye Grado SR325i fås fra USA via f.eks. Worldstore.no til kr 2 488,00 - de norske prisene på Grado er helt bak mål. Lenke til kommentar
BareGjest Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Ja ok - jeg la ikke merke til dette med lydisolasjon. Beklager. Du kan ta en titt på AKG 271 mkII - disse tror jeg er lukket, og svært lite lyd skal slippe gjennom. Men disse har jeg aldri testa selv, så det vet jeg egentlig ikke noe om. Jeg skrev plutselig veldig mye tekst, poenget mitt var kanskje bare at det øretelefoner i den prisklassen Iskall ønsker seg ofte krever dedikert forsterker. Her er en liste over de mest kjente hodetelefonene, dersom du skal droppe dedikert forsterker så er du på jakt etter hodetelefoner som har under .. 35 ohm? (her må noen andre si noe smart, for nå ble jeg litt usikker. Ser at ex. AKG 701 har 62, men disse vet jeg spiller bedre med dedikert forsterker. Det samme har AKG 271, disse krever også egentlig dedikert forsteker) ?? http://stephan.win31.de/sensitivity.ods Lenke til kommentar
Vidar1979 Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Denon AH-D2000 er ikke dum. D2000 krever ikke spesielt mye hva amplifikasjon angår, men noen (head-fi-ere) mener at en (dedikert) forsterker skal til for å få kontroll på bassen, som av enkelte kan oppleves som litt voldsom (rent kvantitativt). Dette er semi-lukkede hodetelefoner, og de isolerer ikke lyd/støy like god som rene lukkede (se eksempel under) Personlig bruker jeg Sony MDR ZX700 til spilling. De er ganske nøytrale, lukkede og isolerer således svært godt, krever ikke amplifikasjon, kan brukes på "farta" (les: semi-portable) og koster 600-700 norske kroner. Slettes ingen dum hodetelefon dette. Ellers (som allerede nevnt) er det jo modeller fra Shure (SRH 840/940), Audio Technica (f.eks. ATH-M50) og Beyerdynamic (DTXX0 Pro) gode og aktuelle kandidater vil jeg tro. Av disse tror jeg M50 er best på lydisolasjon, uten at dette er basert på personlige erfaringer. Samtlige er lukkede etter hva jeg har forstått. Audio Technica ATH-M50 er ikke best på lydisolasjon. Hodetelefoner som f. eks DT770 og Sennheiser HD-25 isolerer vesentlig bedre. Lenke til kommentar
Vidar1979 Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 (endret) Angående Grado lager de i mine ører hodetelefoner som ikke egner seg for lengre tids lytting med altfor mye fokus på bass og diskant. Har hatt Grado PS1000 hjemme tidligere (veil pris 21500 kroner) og selv den er såpass frempå at den blir slitsom å lytte til over tid. Endret 30. august 2011 av Vidar1979 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå