Gå til innhold

Ufattelig høyt støynivå på PS3 60gb!

Bordplate

Anbefalte innlegg

Hei.

Var endelig oppe med PS3'en i går etter mye flytting, men etter få sekunder(!) etter oppstart bygger viftenivået seg opp til et ubeskrivelig tempo!

Den er rolig i begynnelsen, men hopper etter hvert opp på et nytt nivå (og veksten er konstant, typisk 800rpm hver gang) til den når det jeg tror må være maksimal blåsekapasitet for systemet.

Det er altså snakk om den aller første PS3'en som ble lansert, 60gb og ps2-spill kompatibel. Skal dog nevnes at denne er nesten ny da vi fikk byttet den etter deffekt i vinter, men modellen er fortsatt det samme.

Noen som aner hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ikke noen modeller som hyar en dårligere vifte? 17 blader i stedet for 19? Husker å ha lest at de modellene som er "made in china" har disse dårligere viftene og at man kan bestille 19-bladers vifter fra bl.a. Ebay. Vet dog ikke om det også gjelder 60GB-modellene.

Men er det støv i vifta eller kjøleribbene så vil det bli skikkelig varmt.

Lenke til kommentar

Oppdaget det samme med min "40 gb" i det siste. Vifta går noe helt vannvittig. Vurderer seriøst å åpne konsollen og ta en titt inni. Mistenker det for å være mye støv som tetter igjen et sted. Den er ca 3 år gammel så jeg har vel ikke så mye å tape med tanke på garanti om jeg åpner den selv og "fikser" litt.

Lenke til kommentar

Oppdaget det samme med min "40 gb" i det siste. Vifta går noe helt vannvittig. Vurderer seriøst å åpne konsollen og ta en titt inni. Mistenker det for å være mye støv som tetter igjen et sted. Den er ca 3 år gammel så jeg har vel ikke så mye å tape med tanke på garanti om jeg åpner den selv og "fikser" litt.

Husk at det er 5 års garanti ;)

Lenke til kommentar

Hadde samme problemet. Det viser at de første PS3'ne som kom har 15 blads vifter, disse har en tendens til å bli VELDIG bråkete. De kan byttes ut med 19 blads vifter. Det er to ting man kan gjøre. Enten bestille ny vifte fra eBay, eller sende inn til reperasjon. Det er en ganske lett jobb å bytte denne selv, men man mister selvsagt garanti.

Lenke til kommentar

Min har bråkt noe voldsomt siden jeg fikk en erstatter tilbake fra reparasjon for et års tid siden. Jeg har hele tiden antatt at det var fordi det er den gamle, tykke modellen med PS2 support. Kjøpte den av broren min da han ville ha den nye, tynne og den gamle var borte en måned på reparasjon, tenkte at da fikk jeg en helt ny og fin en for en billig penge. Jaja... :ph34r:

Endret av fnwilborn
Lenke til kommentar

Husk at det er 5 års garanti ;)

5 år med reklamasjonsrett heter det. Garantien fra Sony er bare 1 år. Jippi for norsk forbrukerlovgivning.

Lenke til kommentar

Anbefaler deg å ta backup av gamesaves før det er for sent. Alt kan tyde på at maskina de holder på å ta kvelden. Reklamer der hvor du fikk byttet den.

Den maskina du har fått i bytte er mest sansynlig bare en reparert 60GB som snart tar kvelden. Jeg måtte reklamere på 4 PS3 60GB maskiner før jeg fikk en helt ny PS3. 3 av gangen var for YLOD mens en av gangen var at modellen jeg fikk hadde en sinnsyk høy viftelyd. Alle mine maskiner fikk en markant høyere viftelyd en liten stund før maskinene tok kvelden. Jeg fikk fortalt at dersom man får samme feil 3 ganger har man rett på et helt nytt produkt, noe jeg fikk til slutt + 1200,-

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Var visst den jævla ris-koker-modellen jeg hadde :thumbdown:

Skal forsøke å støvsuge den i morgen. Dersom det ikke hjelper leverer jeg den inn i håp om en japan-modell eller Slim.

Må få det fiksa til BF3/MW3, her skal det spellast!

Anbefaler deg å ta backup av gamesaves før det er for sent. Alt kan tyde på at maskina de holder på å ta kvelden. Reklamer der hvor du fikk byttet den.

Den maskina du har fått i bytte er mest sansynlig bare en reparert 60GB som snart tar kvelden. Jeg måtte reklamere på 4 PS3 60GB maskiner før jeg fikk en helt ny PS3. 3 av gangen var for YLOD mens en av gangen var at modellen jeg fikk hadde en sinnsyk høy viftelyd. Alle mine maskiner fikk en markant høyere viftelyd en liten stund før maskinene tok kvelden. Jeg fikk fortalt at dersom man får samme feil 3 ganger har man rett på et helt nytt produkt, noe jeg fikk til slutt + 1200,-

Oi, har ikke sett dette svaret før nå. Takk forresten.

Den har vært levert til verksted tidligere pga YLOD. Fikk det jeg tror var en flunka ny 60GB modell.

Lenke til kommentar

En vanlig støvsuger har nok desverre alt for liten kraft til å renske PS3'n. Selv har jeg bare brukt fatterns kompressor med forsiktige støt inn i viftesystemet. Selv bare et par år etter innkjøp på release var det en fandens bra sky som sto ut av maskinen. Både den, laptop og stasjonær har senket støynivået betraktelig etter en slik utblåsning. Minner meg på om at grafikkortet mitt kunne overdøvd en romoppskytning...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...