sedsberg Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Har et Novak GTB & Velociti 3.5R-sett og leter etter en asfalt/touring-bil med kraftig nok drivverk. Helst 1:8 men kan også ta 1:10 hvis det er skikkelige saker. Må helst være uten radio/motor/esc/servo da jeg har alt dette fra før. Har prøvd Traxxas 4tec og HPI E10. På begge disse ryker drivverket idét jeg gir gass. Specs på Esc/motor: 3.5 turns, 10500kv, 620 watt, 1/8" aksling, 2s LiPo. Lenke til kommentar
lagee Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Jøss - hørtes virkelig ut som om du har en sprek elektro bil. kan jeg spørre om hvor mye du ga for den bilen du har nå, inkludert specsa osv Virker som om du har en rå bil med altfor mye kraft Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. september 2011 Forfatter Del Skrevet 2. september 2011 Bilen kosta vel rett under 2000kr. Og om jeg ikke husker helt feil så tror jeg motoren og regulatoren kosta nesten det samme. Bilen er/var en Traxxas 4tec. Finner ikke specsa på bilen men er en ganske vanlig 1:10 elektrobil. Tror den gikk 20-25kmt originalt. ca. 90 etter oppgraderingen. Begrensninga var at jeg ikke fikk tak i større drev. Uansett så har jeg sett på denne. Koster ca. 4100,- Lenke til kommentar
lagee Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Et godt kjøp vil jeg tro - har lite peil på Touring cars, men ser ut som et kvalitets-produkt det LYkke til! Lenke til kommentar
TanteEdgar Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Har du sett på reimdrift? Reimdrevne biler tåler ofte mer motor enn vanlige akslingbiler hvis ikke det er usedvanlig kraftige legeringer i drevene. En skikkelig touring-spec bil kan jo være helt topp, disse kommer stort sett alltid i byggesett. Sjekk HotBodies, Avid, 3Racing eller lignende. Noen av disse er satt opp til en mellomting av racing og drifting, så velg etter ditt bruksområde. Typisk drifteoppsett er "front-mid" motor der motoren sitter i fremre del av chassiet for å få bra vektfordeling, men jeg vil absolutt anbefale deg å kjøpe en skikkelig touringbil som kun er laget for fart da disse sannsynligvis er noe kraftigere i drivlinjen for å tåle sånne motorer som du har der. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. september 2011 Forfatter Del Skrevet 3. september 2011 Ja det var en slik en jeg linka til i forrige posten min. Lenke til kommentar
TanteEdgar Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Da har du iallefall bil som skulle tåle motoroppsettet ditt. Men hvis du har et programkort eller usb på ESC'en din så bør du sette "punch", altså hvor brutalt motoren skal dra avgårde i oppstarten til medium eller der omkring. Det kan ødelegge både reimer, skovler og akslinger hvis de får sånne kraftige rykk over lang tid. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. september 2011 Forfatter Del Skrevet 4. september 2011 Er nesten ingen programmeringsmuligheter på ESC-en. Men den er utrolig jevn på gassen. Bruker man avtrekkeren forsiktig i starten så starter den utrolig jevnt uansett. Og gir man bånn pinne så har man toppturtall på et par ms. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå