Den Ukjente Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Heisann! Som tittelen sier, dette handler om lukket vannkjøling. Har i lengre tid vurdert å skaffe meg vannkjøling til CPUen min. Ikke noe hardcore hjemmemekka, men ganske enkelt bare noe som Corsair H60, H70 el. Problemet er at jeg er veldig usikker på hvordan jeg skal feste den på AMD-sokkler... Jeg vet at på Intel, er det det samme som med luftkjølere, du ''trer'' dem bare ned på de fire pinnene. Mens på AMD, er jeg usikker på om jeg først må skru av den feste-enheten som er for luftkjølere, eller om vannkjølinga også festes på samme måte, altså spennes over... (Tenker utelukket på Corsair sin H-serie hele veien her) Hadde hvert fint hvis noen kunne gitt meg en liten forklaring på hvordan man da fester vannkjøling på AMD, om man må skru av ''feste'' eller ikke... På forhånd, takk! -NeBlix Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Du må ta ut hele luftkjølesystemet ja, og sette på en bakplate for AM3. Du gjør akkuratt det samme med intel-socket, eneste som er forskjellen er at Intel bruker en annen bakplate enn AMD. Lenke til kommentar
Den Ukjente Skrevet 28. august 2011 Forfatter Del Skrevet 28. august 2011 (endret) Da skjønner jeg litt mer! Trodde de skruene på sokkelen satt som faen jeg, at jeg måtte til med skrumaskin? (Lært at ALLTID bare skrujern under PC-bygging ) Endret 28. august 2011 av NeBlix Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Monterte en Coolit Vantage på en AM3 socket, og det kunne ikke hvert enklere. Tok meg 20 sekunder. Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Hvilket hovedkort og hvilken CPU har du? Nei, det er ganske rett fram med det meste i en pc idag. Skru ut alt av hovedkort og skru hovedkortet ut av kabinettet, snu den på hodet og rett under der CPU sitter så vil du se 4 skruer som du er nødt til å skru ut. Da vil hele kjølesystemet og festemekanismen løsne og CPU "åpenbare" seg. Så er det bare å sette på bakplata mens du forsiktig vinkler kjølern over CPU og skrur i de 4 som medfølger. Så fester du hovedkortet i kassa og selve radiatoren til kjølern i en ledig 120mm vifteslot og du er finito Lenke til kommentar
Rallahr Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Hei Jeg kjøpte en CoolIT VANTAGE A.L.C som er et lukket system, og der måtte du bare ta av viften som følger med CPUen, ta av festet på enheten (som var beregnet på Intel) og koble til egnede AMD-fester. Så enkelt er det, men jeg hadde litt problemer med enheten siden den ikke forstod strømkoblingen til CPU (4 pins), så jeg måtte koble den til en 3 pins for å få den til å slutte å pipe. Lenke til kommentar
Johnny2000 Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Jeg er ikke helt sikker på Corsair H50/70 men på H60/80/100 trenger du ikke bytte noe som helst på hovedkortet. Du bruker det opprinnelige festet og bare hekter på CPU-kjøleren. Men du må bytte festet på selve kjølehodet siden det er Intel-festet som er montert fra fabrikk. Lenke til kommentar
Den Ukjente Skrevet 28. august 2011 Forfatter Del Skrevet 28. august 2011 Takk for alle svar, likte spessielt Johnny sitt, da det mest sannsynlig blir H60 hvis det blir noe. Så det er rett og slett bare å ta av Intel-festet, og sette på AMD-festet? Kan jo gi litt speccs. Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 4GB CL9 Corsair HX 650W PSU AMD Phenom II X4 965 Black Edition Gigabyte GA-890GPA-UD3H, Socket-AM3 Gigabyte GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA Samsung SpinPoint F3 250GB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå