terje k. Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Jeg lurer på hva er det beste og billigeste skjermkortet du får? Liksom, skjerm kort som er både bra og billigt. Ps ta med strømforsyning når du finner skjermkort. 1Gb skjermkort+ Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 GTX 470 AMP!, veldig god ytelse for prisen og overklokker opp til kort i 2500kr-klassen. Eneste minus er noe høyt strømforbruk, men 700W er mer enn nok for å dekke dette og kjøleren er veldig stille. OCZ ModXStream Pro 700W Lenke til kommentar
terje k. Skrevet 29. august 2011 Forfatter Del Skrevet 29. august 2011 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=627457 Det står att det trenger 400w minimum, jeg vil gå for billigest mulig, hvilken strømforsyning må jeg ha for dette skjermkortet? Inc pcen min som er en Hp compaq, 4gb ram, 2.6ghz dual-core. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Du har en HP... Disse nekter plent når du bytter strømforsyning. Det høyeste du kan gå da blir et HD 6670. Lenke til kommentar
terje k. Skrevet 29. august 2011 Forfatter Del Skrevet 29. august 2011 hvorfor kan jeg ikke gå høyrere? Og hva må jeg gjøre for att jeg kan gå for GTX 550Ti 1GB AMP ? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Har sikkert noe med både strømforsyningen og kabinnettet å gjøre. Hvis du har et lite kabinett og svak strømforsyning hjelper det lite med stort kraftig skjermkort hvis det ikke passer. Lenke til kommentar
terje k. Skrevet 29. august 2011 Forfatter Del Skrevet 29. august 2011 (endret) Har sikkert noe med både strømforsyningen og kabinnettet å gjøre. Hvis du har et lite kabinett og svak strømforsyning hjelper det lite med stort kraftig skjermkort hvis det ikke passer. I det tilfelle, jeg skal kjøpe nytt kabinett, strømforsyning, og skjermkort + mus, tastatur, og yh. Går det da?, eller har det noe med hovudkortet eller psu'en å gjøre? edit: link til det jeg skal kjøpe: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=969749&su=208FC98A-621C-4B00-BD78-FE436C039F32 + jeg skal kjøpe: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=627457 Endret 29. august 2011 av terkv Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 (endret) hvorfor kan jeg ikke gå høyrere? Og hva må jeg gjøre for att jeg kan gå for GTX 550Ti 1GB AMP ? GTX 550Ti har en TDP på 116 Watt og det bruker svært lite strøm idle, kanskje 20 - 30 Watt. Kun hvis du belaster kortet 100% bruker det så mye som 116 Watt, noe som kan skje i korte perioder i et krevende spill. Jeg vet ikke hvor stor strømforsyning som står i din HP-maskin, men hvis den er 300 Watt eller større så kan du fint bruke dette kortet. Hvis PSU ikke har PCIe kontakter kan du benytte en overgang fra Molexkontakter som strømforsyningen ganske sikkert har ledig flere av. Link til TDP database for alle kjente skjermkort: http://www.geeks3d.com/20090618/graphics-cards-thermal-design-power-tdp-database/ Endret 29. august 2011 av -alias- Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 (endret) Problemet er at HPs hovedkort er særdeles lite samarbeidsvillige med andre strømforsyninger, som i bunn og grunn betyr at du kun kan bruke CPU fra ditt nåværende system. Da blir det enklere å bygge nytt. Endret 29. august 2011 av arni90 Lenke til kommentar
terje k. Skrevet 29. august 2011 Forfatter Del Skrevet 29. august 2011 Problemet er at HPs hovedkort er særdeles lite samarbeidsvillige med andre strømforsyninger, som i bunn og grunn betyr at du kun kan bruke CPU fra ditt nåværende system. Da blir det enklere å bygge nytt. Vell, jeg bare kjøper skjermkortet og alt, ser om det virker, virker det ikke får jeg bare spare opp noen kjappe penger, og kjøpe nytt hovudkort, rambrikker og prosessor, får det ganske billigt vis jeg kjøper Amd sin oppgraderings pakke, så er nesten hele datamaskinen ny Men det kan ikke ødelegge verken datamaskinen eller skjermkortet evt noe annet å prøve ut skjermkortet på Hp'en min? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Strømforsyningen kan (og mest sannsynlig vil) ødelegge hovedkortet med riktige spenninger på feil sted. HP har egne "standarder" på sine strømforsyninger. Dette har jeg sett før og det blir både dyrt og irriterende. Derfor et HD 6670 som ikke drar så mye strøm. Alle Nvidia-kort spiser generelt mer strøm enn AMD. Lenke til kommentar
terje k. Skrevet 29. august 2011 Forfatter Del Skrevet 29. august 2011 Strømforsyningen kan (og mest sannsynlig vil) ødelegge hovedkortet med riktige spenninger på feil sted. HP har egne "standarder" på sine strømforsyninger. Dette har jeg sett før og det blir både dyrt og irriterende. Derfor et HD 6670 som ikke drar så mye strøm. Alle Nvidia-kort spiser generelt mer strøm enn AMD. Men, det skjermkortet du fant til meg i starten, står att bare trenger 400w, og det er noe samme som jeg har i HP'en atm, ganske sikker, å jeg tror ikke jeg kommer til å overclocke eller hva det heter "skjermkortet" så vil det funke med 400w? eller må jeg ha mer til hovudkort elns? Lenke til kommentar
terje k. Skrevet 29. august 2011 Forfatter Del Skrevet 29. august 2011 Strømforsyningen kan (og mest sannsynlig vil) ødelegge hovedkortet med riktige spenninger på feil sted. HP har egne "standarder" på sine strømforsyninger. Dette har jeg sett før og det blir både dyrt og irriterende. Derfor et HD 6670 som ikke drar så mye strøm. Alle Nvidia-kort spiser generelt mer strøm enn AMD. Men, det skjermkortet du fant til meg i starten, står att bare trenger 400w, og det er noe samme som jeg har i HP'en atm, ganske sikker, å jeg tror ikke jeg kommer til å overclocke eller hva det heter "skjermkortet" så vil det funke med 400w? eller må jeg ha mer til hovudkort elns? Sjekket nettopp, og jeg har en 300w strømforsyning Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Og på 300W vil du ikke gå over et HD 6670. Søk på "HD 6670 GDDR5" og finn den beste prisen på en av disse: komplett, dustin, netshop, cdon eller ps.no Kan du finne dine nåværende spesifikasjoner? trykk windows-knappen, tast inn dxdiag og si hva du får på processor under "system"-fanen og på "display"-fanen finner du name, Lenke til kommentar
terje k. Skrevet 29. august 2011 Forfatter Del Skrevet 29. august 2011 Og på 300W vil du ikke gå over et HD 6670. Søk på "HD 6670 GDDR5" og finn den beste prisen på en av disse: komplett, dustin, netshop, cdon eller ps.no Kan du finne dine nåværende spesifikasjoner? trykk windows-knappen, tast inn dxdiag og si hva du får på processor under "system"-fanen og på "display"-fanen finner du name, Jammen, jeg vil ha GTX550, for jeg kjenner en fyr som har det og han sier det er helt vært kjøpet, går det ikke å bytte strømforsyningen til 400w? og drive skjermkortet med det, det står att det er "recommened" på komplett Og jeg kommer til å kjøpe på komplett, og jeg vil ha ett skjermkort som jeg slipper å bytte ut på en stund. Bare svar meg, kommer skjermkortet + pcen til å virke med en strømforsyning på 400w? å da snakker jeg om GTX550 Lenke til kommentar
igxx Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 hvorfor ikke bare vent litt til du har spart opp litt mere, og kjøp deg en ny pc. selv-bygg da, så vil du slippe de fleste problemer, og da kan du sette inn hva du vil ( så lenge de passer sammen) Lenke til kommentar
terje k. Skrevet 29. august 2011 Forfatter Del Skrevet 29. august 2011 hørt om utrykket "penger som ligger i lomma å brenner"? jeg vil ha det nå, og heller yeah bygge resten senere Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 GTX 550 Ti er et elendig kort i pris/ytelse forresten. HD 6850 eller HD 6870 gir langt mer for penga. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 (endret) Jammen, jeg vil ha GTX550, for jeg kjenner en fyr som har det og han sier det er helt vært kjøpet, går det ikke å bytte strømforsyningen til 400w? og drive skjermkortet med det, det står att det er hørt om utrykket "penger som ligger i lomma å brenner"? :Djeg vil ha det nå, og heller yeah bygge resten senere Hvis jeg forsto siste taler rett så kan du ikke bytte til en industri standard PSU siden du har en HP PC. Disse har egne standarder som ikke vil fungere med annet enn deres egne strømforsyninger. Så hvis du absolutt vil bytte til større PSU så må den være en av HP sine, men dette vil koste deg dyrt om du overhode får tak i en. Det blir derfor mer praktisk å bytte alt utenom CPU, disker og kanskje minne. Er dette en gammel maskin så bør du kanskje vurdere å kjøpe alt nytt. Endret 29. august 2011 av -alias- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå