Gå til innhold

Alt om Risen 2! Det (e)neste RPG-spillet med sjel i en stadig fattigere sjanger..


Anbefalte innlegg

Nei,nei, her bommer dere grovt, gutter. Det er musikken til Gothic 2 som er tidenes spillmusikk! Den gjør halve spillet, og lager en fantastisk atmosfære som passer til hvert enkelt miljø. Til om med NotR-pakken har suveren musikk. Enig i at 3-eren har mye bra, men den fungerer i større grad som bakgrunnsmusikk enn som stemningssetter, da den ikke er like "distinct," som G2. Såh.

Mulig du har rett i det. Lenge siden jeg har spilt Gothic 2, men mener å huske at musikken der også var helt fantastisk ja. Vi får håpe denne talentfulle mannen vil begynne å lage spillmusikk igjen når firmaet hans virkelig er oppe og går. Sier ikke nei til et nytt Gothic-spill eller et Risen 3 der han står for musikken.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Skyrim er lagt på hylla for nedstøving. Nå venter jeg igjen på Risen 2, som jeg har en del større forventninger til. Det er lite info som kommer ut, men her er en liten video-snutt fra november med litt info om hvordan det lages:

 

http://www.pcgamer.com/2011/11/16/risen-2-dark-waters-dev-diary-surfaces/

 

Har vel egentlig nådd et metthetspunkt når det gjelder spilling. Mulig det er alderen, men jeg føler egentlig at det mest dreier seg om at det lages for dårlige spill for tiden. Har tidligere i år igjen spilt Gothic 2, Gothic 3 og Risen (etter å ha fullført de flere ganger tidligere og hadde det fortsatt veldig artig). Kan ikke si det samme om senere titler som Dragon Age 2, Fallout 3 og Skyrim.

 

Tipper jeg går over i spill-pensjonistenes rekker dersom ikke Risen 2 leverer. Det er det spillet jeg har hatt mest tro på, både i forhold til de spill som er kommet ut hittil de siste par år og de øvrige som kommer i 2012.

 

Det føles litt betryggende at de utvikler spillet parallellt på de 3 plattformene fremfor å porte over fra xbox eller PS3. Tiden får vise om de ikke likevel har infisert spillet med forsimpling og konsoll-herpes for å tekkes de grå massene, slik konkurrrentene har gjort.

Endret av casemodd
Lenke til kommentar

Har vel egentlig nådd et metthetspunkt når det gjelder spilling. Mulig det er alderen, men jeg føler egentlig at det mest dreier seg om at det lages for dårlige spill for tiden.

 

Det er nok det siste. I år har jeg brukt mye tid på klassikere fra tidligere år, og kost meg veldig med det.

 

Risen 2.... håper det blir bra. Var ikke såååå glad i eneren, men de gjorde en del riktig, så hvis de får polert en del ting, og holdt seg unna konsoll-svinerier, så kan det bli bra! Skal ikke mye til for å ta rollespilltronen i disse dager i alle fall.

Lenke til kommentar

God mulig at Risen2 blir mer for hardcore spillere, men jeg vil også tippe på at skyrim får en god del mer innhold:)

 

Du vet hva de sier. Kvalitet over kvantitet.

 

Lurer på hvordan vanskelighetsgraden blir i R2. Etter min mening var vanskelighetsgraden i NotR helt perfekt, det at du for eksempel måtte komme tilbake en plass senere fordi du var alt for svak for øyeblikket er noe av det jeg savner i nyere RPG.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

saven min ble korupta på risen1 :no: så la det på hylla et B spill i mine øyne

Risen var i likhet med forgjengerne Gothic 1,2 og 3 et pc-spill. Versjonen for xbox var en port som ble laget av et innleid utvikler-selskap, og ble bestemt laget litt i seneste laget. Det gikk dessverre ut over xbox-brukerne, slik vi i dag ser pc-spillere lide for en dårlig konsoll-port av Skyrim til pc. Vil du spille Risen, så sats på pc. Risen er svært langt fra kategorien b-spill, og er blant de beste RPGs noensinne til tross for at det er svakere enn de 3 Gothic-spillene. Skyrim er nok langt nærmere b- betegnelsen, selv om det har visse kvaliteter på enkelte områder.

 

På pc var Risen så bug-fritt som du kan få et åpen verden RPG. Og det hadde det beste kampsystem noensinne i noe RPG. Spillet var litt kort i forhold til de tidligere titler fra Piranha Bytes og hadde noen forenklinger i historie og valgmuligheter som gjorde det litt simplere enn Gothic 1,2 og 3 slikt sett. Men i forhold til konkurransen fra andre selskaper synes jeg det var overlegent helhetlig sett. Når Risen 2 oppgis å bli større, mer komplekst og med flere quests, så sier det meg at Risen 2 har mulighet til å bli tidenes RPG-spill. Men det forutsetter at det ikke har blitt konsollifisert, at kampsystemet forhåpentligvis ikke er blitt endret for mye - samt at ikke dette med skytevåpen blir en nedtur. Jeg er lettere skeptisk til innføringen av skytevåpen og håper også de ikke har slike idiotiske filmsekvenser i slutten av hver slåsskamp som vi har i Skyrim. De er direkte irriterende og har erstattet gode in-game kamp-animasjoner som heller burde vært der. Slik misbruk av filmsekvenser er noe av det verste jeg ser i spill for tiden, ved siden av QTE og konsollifisert UI m.m.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

A Pirate's Life In Risen 2: Dark Waters

 

Har aldri spilt et RPG med denne settingen før, så ser frem til dette.

Bare det ikke ender opp som en konsollifisert Pirates of the Caribbean sak.

Det tror jeg du kan være temmelig sikker på at det ikke blir. Piranha Bytes har alltid gått sine egne veier, og de har alltid laget spill med bra vanskelighetsgrad og en verden og stemning så spesiell at det bare er å la seg suge inn. Musikken har også alltid vært i toppklasse og har vært sterkt medvirkende til innlevelsen og total oppslukthet. Det ville overraske meg stort om alt dette plutselig ble borte i Risen 2.

Lenke til kommentar

Det tror jeg du kan være temmelig sikker på at det ikke blir.

Jeg håper du har rett i det. Spillet virker lovende og at det er større en Risen er absolutt bra, det ble jo litt kort. Hyggelig gjensyn med Patty også.

 

Pirat-settingen fungerer bra den. Buer er byttet ut med skytevåpen, og det passer forsåvidt bedre med settingen. For meg betyr ikke det spesielt mye at buen forsvinner, så lenge våpenutvalget ellers passer til settingen. Jeg tipper det blir noen forandringer i kampsystemet for å få det mer pirataktig. Spesialangrep blir jo innført. Pirater er jo ikke kjent for å gå rundt med skjold så jeg håper det blir slutt på den medfødte mesterblokkingen.

 

Jeg håper de får til valg som påvirker historien og slutten av spillet, og ikke bare velge side eller bestemme hvem som skal dø. De siste årene er det vel bare Fallout NV som tvinger spilleren til valg som påvirker selve slutten.

Lenke til kommentar

Jeg håper de får til valg som påvirker historien og slutten av spillet, og ikke bare velge side eller bestemme hvem som skal dø. De siste årene er det vel bare Fallout NV som tvinger spilleren til valg som påvirker selve slutten.

 

Mask of the Betrayer er et annet eksempel. Obsidian er en klar ener når det kommer til dette imo.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Blir nok en Collectors Editon på meg også.

 

Her er for øvrig systemkrav, oppgitt på forumsiden til Deep Silver (for tiden utgiver for Piranha Bytes):

 

Minimum Requirements :

• Operating system: Windows XP (with Service Pack 2)

• Processor: Dual Core 2.1 GHz

• Memory: 2 GB System RAM, 5.5 GB free hard disk space

• Video Card: 512 MB ​​Radeon 3870 / GeForce 8800 GTX

• DirectX: DirectX 9.1c

• Sound Card: DirectX-compatible sound card

• Keyboard / mouse or gamepad required

• Internet connection for online activation

 

Recommended Requirements :

• Operating system: Windows XP (with Service Pack 3) Windows Vista (with Service Pack 1) Windows 7

• Processor: Dual Core 3GHz

• Memory: 4 GB of system RAM, 5.5 GB free hard disk space

• Video Card: 1024 MB Radeon 4890 / GeForce GTX 260

• DirectX: DirectX 9.1c

• Sound Card: DirectX-compatible sound card

• Keyboard / mouse or gamepad required

• Internet connection for online activation

 

Som vi ser er ikke kravene spesielt store. Kan trolig klare meg bra med nåværende hardware, har en overklokket Core 2 Duo E8400 på 3,8ghz og kan velge mellom HD 4890 xxx edition og en GTX275 Twin Frozr jeg også har liggende. Skulle det vise seg at spillet likevel vil profitere på bedre grafikk-kort blir det å oppgradere så snart det eventuelt blir belyst. Personlig synes jeg det er flott at spillet ser ut til å kunne spilles greit på en ikke alt for ny PC. Det er mye annet som teller langt mer i RPG-spill enn maks grafikk, i hvert fall for min del. Synes grafikken i Risen var mer enn bra nok og ønsker helt klart at gameplay, story, dialoger og konsekvenser osv er lagt mer vekt på enn grafikk.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det har kommet ut en del videoer og info de siste månedene, men jeg har bevisst unngått å se de fleste - mest for å få så lite spoilers som mulig. Her er imidlertid en making of-video som er ganske interessant uten å røpe for mye:

 

 

Kjenner pirat-blodet bruse i årene for tiden, og er klar for noen flasker med rom! :D

Endret av casemodd
Lenke til kommentar

Jeg håper de får til valg som påvirker historien og slutten av spillet, og ikke bare velge side eller bestemme hvem som skal dø. De siste årene er det vel bare Fallout NV som tvinger spilleren til valg som påvirker selve slutten.

Mask of the Betrayer er et annet eksempel. Obsidian er en klar ener når det kommer til dette imo.

Hei. Dette tror jeg du må ha sakset fra noen andre enn meg Eivindg1. Gothic-serien har alltid hatt valg som påvirker slutten av spillet, avhengig av hva du velger. I Gothic 3 var det vel minst 3 forskjellige avslutninger så vidt jeg husker. Og ja, Obsidian har vært veldig gode på dette også :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...