Gå til innhold

Alt om Risen 2! Det (e)neste RPG-spillet med sjel i en stadig fattigere sjanger..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenkte akkurat på det samme...kan ikke huske orker i Risen 1. Kanskje casemodd mente Gothic? Jeg husker ivhertfall en ork helt i begynnelsen av Gothic 2 som slaktet meg på ett eller to slag.

Det geniale med akkurat den orken, var det faktum at du kunne la ham jage deg til byporten med det resultat at vaktene umiddelbart gikk løs på ham og ga ham deng. Når jeg tenker meg om var det en ganske uventet hendelse, som jeg ikke tror jeg hadde opplevd i noe tilsvarende spill tidligere. Selv i dag kan du oppleve å bli jaget rundt av en fiende i et nyere spill, mens de som burde vært dine "allierte" bare står og henger rundt fullstendig ubekymret. Der snakker vi virkelig om en åpenbar spillmekanikk som øker innlevelsen betraktelig når den er på plass.

Ah, Gothic 2, you are sorely missed, vil det noensinne finnes din like?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Liten bump... + Spent på å høre om din erfaring med ny Panasonic. Sikler selv på en av de nye 50" med "uendelig" kontrast

Har fått testet det litt på den nye Panasonic 55VT50Y og det ser utrolig mye bedre ut enn på pc-skjermen. Det gjelder for øvrig også et par andre spill jeg testet på den. Fantastisk tv som er verdt hver krone selv om den er i dyreste laget.

Blir nok mest tv-titting og film fremover, for jeg finner ikke spill som er verdt å spille. Venter litt på Dishonored og muligens Far Cry 3, men er ikke for optimistisk etter at nær sagt alt som gis ut for tiden er konsollifisert til de grader.

Lenke til kommentar

Fantastisk tv som er verdt hver krone selv om den er i dyreste laget.

Det tviler jeg ikke et øyeblikk på. Det matcher mine tidligere erfaringer med Panasonic TV'er. Bare synd det er så kronglete å sette seg ned foran TV'en og spille her i huset...

Blir nok mest tv-titting og film fremover, for jeg finner ikke spill som er verdt å spille. Venter litt på Dishonored og muligens Far Cry 3, men er ikke for optimistisk etter at nær sagt alt som gis ut for tiden er konsollifisert til de grader.

Litt enig i dette, ihvertfall på rollespillfronten... Men du har jo Legend of Grimrock, det er et skikkelig PC-spill. Har bare testet litt, så har ikke noen endelig dom, men det virker verdt å spille. Det jeg virkelig hadde satt pris på var om det kom et Neverwinter Nights 3, men er det nok desverre bare å se langt etter... Jeg antar du har spilt 1 og 2 + expansions...? Hvis ikke er det bare å sette igang :p Det er sikkert noen hundre timers solid bruker-laget innhold til disse to spillene også...

Far Cry 3 har jeg ikke veldig høye forhåpninger til etter jeg måtte gi opp Far Cry 2. Det hadde veldig potensiale, men ble helt ødelagt av hyppig enemy respawn (ødela hele innlevelsen, og gjorde gameplay til en chore). Men det er lov å håpe...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jo da, har testet Neverwinter Nights (uten mods), men det falt ikke helt i smak. Legend Of Grimrock har jeg sett spill-videoer av på You Tube, men det fristet ikke det heller.

Far Cry 2 var tragisk, mest på grunn av malaria-tøyset for min del - men også det du nevner ja. Far Cry 1 var veldig bra så jeg hadde vel et ørlite håp om at de skulle gå tilbake til røttene.

Tar en pause fra spilling en stund, bortsett fra at det blir kanskje å hente frem gode gamle Gothic 1 som det er veldig lenge siden jeg har spilt.

Lenke til kommentar

For alle som var skuffet over Risen 2 og ikke har prøvd det så anbefaler jeg sterkt divinity 2. Dersom du kommer over den litt glorete presentasjonen og dialogen ligger det et flott spill gjemt under. Ikke forvent dere Gothic/Risen følelsen det er ikke ekstremt dypt som rpg, men prøv spillet fordi:

- Det er bygd for og belønner utforskning til de grader. Første by og hele sonen er stappfull av små hemmeligheter og skatter hvis nøkler og plassering ikke nødvendigvis er så enkle å finne. Du får ingen hint bortsett fra en innebygd mekanikk som går ut på å lese tanker. Trur nesten ikke jeg har utforsket et spill like grundig siden zelda på snes.

- Det har fantastisk bra musikk, noe vi er vant til fra pb også.

- Selv om selve grafikken ikke lenger er banebrytende er det et meget godt design hele veien. Første "dungeon" refereres som et tempel såvidt jeg husker. Fikk hvertfall hakeslepp da jeg så omfanget av det for første gang.

Spillet starter i mine øyne litt tregt, men blir stadig bedre og bedre hele veien igjennom til den obligatorisk skuffende slutten.

• Liker 1
Lenke til kommentar

For alle som var skuffet over Risen 2 og ikke har prøvd det så anbefaler jeg sterkt divinity 2. Dersom du kommer over den litt glorete presentasjonen og dialogen ligger det et flott spill gjemt under. Ikke forvent dere Gothic/Risen følelsen det er ikke ekstremt dypt som rpg, men prøv spillet fordi:

- Det er bygd for og belønner utforskning til de grader. Første by og hele sonen er stappfull av små hemmeligheter og skatter hvis nøkler og plassering ikke nødvendigvis er så enkle å finne. Du får ingen hint bortsett fra en innebygd mekanikk som går ut på å lese tanker. Trur nesten ikke jeg har utforsket et spill like grundig siden zelda på snes.

- Det har fantastisk bra musikk, noe vi er vant til fra pb også.

- Selv om selve grafikken ikke lenger er banebrytende er det et meget godt design hele veien. Første "dungeon" refereres som et tempel såvidt jeg husker. Fikk hvertfall hakeslepp da jeg så omfanget av det for første gang.

Spillet starter i mine øyne litt tregt, men blir stadig bedre og bedre hele veien igjennom til den obligatorisk skuffende slutten.

http://www.youtube.com/watch?v=38HG_2p-Vj0

Wrath har rett spillet er overraskende godt til pc, men jeg vil si at på 1:00 i denne sangen holdt jeg på å le meg ihjel fordi det var så sykt dårlig.

I tillegg er animasjonene ganske dårlig og morsomme.

Lenke til kommentar

Er Divinity det spillet hvor man kan forvandles til en drage etterhvert?

Apropos "dragemekanikk" - Drakan-spillene var jo faktisk ganske bra; selv om de var veldig enkle, var det å fly på dragen veldig bra. Spilte Order of the flame på ps2, men mener det kom et til pc noe senere under en annen tittel. Helt kurant actionrollespill.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Vet ikke hva du mener med "sjel" fordi jeg leste ikke hele innlegget ditt men

Obsidian Entertainment er foreløbig de beste der ute når det gjelder verdige valg-og-konsekvenser i rollespillene sine, har jeg hørt. Obsidian rommer også noen av spillhistoriens mest legendariske og elegante writers/designere og det er i konseptene og handlingene spillene som regel skinner, fordi obsidians spill sliter som regel litt med bugs.

Endret av Epic Score
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...