Gå til innhold

Alt om Risen 2! Det (e)neste RPG-spillet med sjel i en stadig fattigere sjanger..

Anbefalte innlegg

...

Jeg synes spillet er dritbra. Mye bedre enn bugghelvete Skyrim.

Hilsen PB's 5. største fanboy.

Og der mistet innlegget hele sin troverdighet.

Fordi noen er uenig med deg?

Nei fordi det strider mot fakta.

fakta?

Trur han mener hans egen personlige mening. Vanskelig å skille forskjellen, til tider.

Tja, dette er vel det nærmeste man kommer fakta

ojgz1j.jpg

Jeg blir bare litt facinert over at folk kan synes noe sånt er bedre, litt som noen plukker opp gjørme fra bakken og sier det smaker bedre enn sjokoladen i butikken. Men "faktaen" kan vel aldri tilsi at den ikke gjør det eller hva?

Men, det ironiske her var vel egentlig at han kalte Skyrim for et bugghelvete når vi snakker om risen...

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MrLG: Har du i det hele tatt spilt Risen 2? Det virker i hvert fall ikke sånn ut ifra hva du skriver her. Har faktisk ikke opplevd EN enste bug i hverken Risen eller Risen 2, men i løpet av den korte tiden jeg klarte å holde ut med Skyrim støtte jeg på en haug med bugs.

Synes faktisk det er du som mister all din troverdighet når du bruker Metascore som et argument.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Er tydelig at det er en del PB fanboys her. På stort sett alle andre forum jeg stikker innom blir spillet slaktet nord og ned. For min egen del vil nok ikke spillet bli testet ganske enkelt pga. deler av spillet tas ut fra det ferdige produktet for å selges senere for enda mer penger. Ikke PB jeg husker, noe som er synd.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Jepp... da har gamer.no slaktet spillet... er mildt sagt overrasket...

Slaktet?!?

Fikk det ikke 6/10?

I mine øyne er 6/10 en typisk Gothic/Risen score, og egentlig ganske bra.

6-7/10 er stort sett spill som treffer en nisje av gamere, og denne nisjen vil trolig like spillet.

Til og med karakteren 6 betyr "nokså bra".

Endret av Dr. Mobius
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jepp... da har gamer.no slaktet spillet... er mildt sagt overrasket...

MrLG: Metascore er stort sett bare en indikator på hvor "main stream" noe er. Jeg har forøvrig til gode å oppleve en bug i Risen2.

Metascore som fakta. Nå har jeg sett det også.

Neste blir vell salgstall. Hahaha.

MrLG: Har du i det hele tatt spilt Risen 2? Det virker i hvert fall ikke sånn ut ifra hva du skriver her. Har faktisk ikke opplevd EN enste bug i hverken Risen eller Risen 2, men i løpet av den korte tiden jeg klarte å holde ut med Skyrim støtte jeg på en haug med bugs.

Synes faktisk det er du som mister all din troverdighet når du bruker Metascore som et argument.

1. Det er helt klart det nærmeste man kommer fasiten, og man er idiot eller trangsynt hvis man ikke ser det. Det er en direkte sammenheng mellom spill som ligger øverst på den listen, hvilke spill som vinner priser, og hvilke spill folk synes er bra. Poenget her er dog ikke ikke at et spill på 96 % må være bedre enn et på 94%, men begge to er uten tvil et langt bedre produkt enn et spill som ligger 20-30% under i gjennomsnittelig score, som Risen i dette tilfellet.

Dog er det ikke så rart at dere ikke vil innse det, når dere er så trangsynte fanboys som liker kun det andre synes er dårlig, selvfølgelig vil ikke dere kalle det fakta da.

2. Jo jeg har spilt Risen 2, og det skuffet. Bugs!? Objekter popper opp over alt plutselig, skyggene løper løpsk og lever sitt eget liv, busker endrer plutselig fasong og bevegde seg bortover samtidig som meg. I løpet av Skyrim har jeg kun opplevd en bug, og det var det ene kjente questet. Ingen flere utover det.

I tillegg har spillet et elendig og kjedelig kampsystem, dialoger som gjør at du får lyst til å rive av deg håret. Ja, la oss bruke armene til hvert JÆLVA ord man sier, de skulle liksom prøve å gjøre personene mer "realistiske" med kroppsspråk, og har bare bomma så latterlig mye, det blir et latterlig overkill og forferdelig unaturlig.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Slaktet?!?

Fikk det ikke 6/10?

Når The Elder Scrolls V: Skyrim får 10/10 på gamer.no, må man kunne innse at 6/10 for et episk spill som Risen 2 er å regne som slakt. Noe annet er helt virkelighetsfjernt. Hvis gamer.no har en standard man kan forvente at de holder seg til så må det ihvertfall være sin egen...

• Liker 3
Lenke til kommentar

Dette blir jo patchet bort da...

Du vet vel hvor buggete Skyrim er/var?

Åja, siden det blir patcha bort så er det greit? For Skyrim sine bugs blir ikke det? Dog aner jeg egentlig ikke hvilke bugs det er snakk om(med mindre det er PS3 versjonen), jeg har runna Skyrim på PC og har aldri opplevd noe som helst som sagt, bortsett fra det ene questet.

Lenke til kommentar

Slaktet?!?

Fikk det ikke 6/10?

Når The Elder Scrolls V: Skyrim får 10/10 på gamer.no, må man kunne innse at 6/10 for et episk spill som Risen 2 er å regne som slakt. Noe annet er helt virkelighetsfjernt. Hvis gamer.no har en standard man kan forvente at de holder seg til så må det ihvertfall være sin egen...

Wow... Jeg har ikke ord...

Lenke til kommentar

1. Det er helt klart det nærmeste man kommer fasiten, og man er idiot eller trangsynt hvis man ikke ser det. Det er en direkte sammenheng mellom spill som ligger øverst på den listen, hvilke spill som vinner priser, og hvilke spill folk synes er bra. Poenget her er dog ikke ikke at et spill på 96 % må være bedre enn et på 94%, men begge to er uten tvil et langt bedre produkt enn et spill som ligger 20-30% under i gjennomsnittelig score, som Risen i dette tilfellet.

Dog er det ikke så rart at dere ikke vil innse det, når dere er så trangsynte fanboys som liker kun det andre synes er dårlig, selvfølgelig vil ikke dere kalle det fakta da.

Dette synest eg vart ganske usakleg, men det ser du kanskje sjølv når du har roa deg litt ned? Eg trur dei fleste her er i stand til å sjå ting frå fleire sider, og å gjere greie for meiningane sine. Eg er ellers einig med dei som seier at Metascore ikkje er ein god fasit på kva spel som er best. Det kan sjølvsagt vere ein indikator, men sjølv ville eg kun ha støtta meg på Metascore dersom det var den einaste informasjonen eg hadde tilgjengeleg. Tilbakemeldingar på forum der folk har liknande interesser og smak som meg, samt velskrivne omtalar (t.d. GameBanshee sin i dette tilfellet), fortel meg mykje meir.

Som argument i ein diskusjon synest eg Metascore er lite verdifullt. Det blir feil å ta fram det talet som ei objektiv sanning i ein slik samanheng fordi:

1. ...kvalitet er langt ifrå den einaste faktoren som spelar inn på det, og

2. ...folk vektlegg og vurderar ting ulikt, og der vil derfor ligge mykje subjektivitet i ei kvar vurdering.

Sjølv synest eg det er betre å diskutere (på ein danna måte) omkring konkrete eigenskapar til spela ein samanliknar, og prøve å argumentere utifrå det.

2. Jo jeg har spilt Risen 2, og det skuffet. Bugs!? Objekter popper opp over alt plutselig, skyggene løper løpsk og lever sitt eget liv, busker endrer plutselig fasong og bevegde seg bortover samtidig som meg. I løpet av Skyrim har jeg kun opplevd en bug, og det var det ene kjente questet. Ingen flere utover det.

Eg kjenner att det med skuggane, sjølv om eg tilsynelatande ikkje fann det like forstyrrande som du gjorde. For min del ville eg rekna dette som ein "mindre grafikkfeil"...på deg høyrast det nesten ut som om kvar enkelt blinkande skugge er ein bug. :p (Men eg forstår at du var irritert når du skreiv dette.)

I tillegg har spillet et elendig og kjedelig kampsystem, dialoger som gjør at du får lyst til å rive av deg håret. Ja, la oss bruke armene til hvert JÆLVA ord man sier, de skulle liksom prøve å gjøre personene mer "realistiske" med kroppsspråk, og har bare bomma så latterlig mye, det blir et latterlig overkill og forferdelig unaturlig.

Dette er relevante poeng, sjølv om eg synest du overdriv og overreagerar på ting. Dersom du ønsker å overbevise folk, trur eg ellers du vil komme lenger med å underbygge poenga dine med døme og argumentasjon, enn med sinne, banning, og negative karakteristikkar av dei som er ueinige med deg.

Kay

• Liker 4
Lenke til kommentar

Er tydelig at det er en del PB fanboys her. På stort sett alle andre forum jeg stikker innom blir spillet slaktet nord og ned. For min egen del vil nok ikke spillet bli testet ganske enkelt pga. deler av spillet tas ut fra det ferdige produktet for å selges senere for enda mer penger. Ikke PB jeg husker, noe som er synd.

Næh! Gi deg! Komme med slike påstander i en tråd som i tittelen lovpriser spillet som diskuteres.... - Usaklig!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Risen på 360 var såpass bugget at jeg ikke klarte å spille det igjenom. Det verste tilfellet av ødelagt spill jeg noen gang har tatt i, og har spillt flere hundre tittler i løpet av årene, så det sier faktisk sitt. Opplevde det som såpass useriøst å gi ut slikt søppel at Risen 2 ikke får en sjanse en gang, selv om det godt kan være et flott spill. Har alt for lite tid til å spille uansett, så da klarer jeg ikke å rettferdigjøre det å prioritere noe fra en slik søppelutvikler.

Poenget var vel bare at det å si at Risen ikke hadd bugs blir skivebom. Skal dog ikke være så bastant og si at det var slik på alle versjonene, men 360 versjonen var søppel..

Lenke til kommentar

Risen på 360 var såpass bugget at jeg ikke klarte å spille det igjenom. Det verste tilfellet av ødelagt spill jeg noen gang har tatt i, og har spillt flere hundre tittler i løpet av årene, så det sier faktisk sitt. Opplevde det som såpass useriøst å gi ut slikt søppel at Risen 2 ikke får en sjanse en gang, selv om det godt kan være et flott spill. Har alt for lite tid til å spille uansett, så da klarer jeg ikke å rettferdigjøre det å prioritere noe fra en slik søppelutvikler.

Poenget var vel bare at det å si at Risen ikke hadd bugs blir skivebom. Skal dog ikke være så bastant og si at det var slik på alle versjonene, men 360 versjonen var søppel..

Man ble faktisk frarådet å kjøpe spillet på konsoller i Gamer anmeldelsen av Risen, konsollversjonen var virkelig elendig.

Lenke til kommentar

Slaktet?!?

Fikk det ikke 6/10?

Skyrim fortjente ikke 10/10, men 6/10 for Risen 2 er fortjent. Dårlig voiceacting, overivrige animasjoner og ett kampsystem som er så som så gjør at Risen 2 ikke er ett episk spill. Med mindre man er ekstremt fan av alt PB gir ut. Risen 2 er langt bak de store gutta i hva man snakker ren kvalitet av det man ser og hører, men som anmelder sa svelger man de kamelene så er det ikke ett dårlig spill.

Baldur's gate 2 var episkt, Risen 2 er ikke i nærheten en gang.

Lenke til kommentar

Skyrim fortjente ikke 10/10, men 6/10 for Risen 2 er fortjent. Dårlig voiceacting, overivrige animasjoner og ett kampsystem som er så som så gjør at Risen 2 ikke er ett episk spill. Med mindre man er ekstremt fan av alt PB gir ut. Risen 2 er langt bak de store gutta i hva man snakker ren kvalitet av det man ser og hører, men som anmelder sa svelger man de kamelene så er det ikke ett dårlig spill.

Uten å ha kommet særlig langt i spillet kan jeg med sikkerhet si at Risen 2 er et episk spill. For det første gjør de noe som ingen andre har gjort før, og de gjør det bra. For det andre er alle PB-spill episke i kraft av sin levende verden og no-bullshit straffing av n00bs og casual gamers. De er spill for de som vil ha en utfordrende og dyp opplevelse.

De eventuelle kamelene du snakker om i Risen 2 svelger jeg gjerne for å komme inn til indrefileten som ligger på innsiden. Skyrim var bare en eneste stor hvalross som var helt umulig å svelge for min del. Måtte gi opp, det ble rett og slett for kjedelig.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Man ble faktisk frarådet å kjøpe spillet på konsoller i Gamer anmeldelsen av Risen, konsollversjonen var virkelig elendig.

PB selv har jo innrømt at Risen ikke ble det de hadde håpet på konsoll, da de ble tvunget til å sette portingen fra pc til et annet selskap pga tidspress. Pc-versjonen var helt uproblematisk.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Uten å ha kommet særlig langt i spillet kan jeg med sikkerhet si at Risen 2 er et episk spill. For det første gjør de noe som ingen andre har gjort før, og de gjør det bra. For det andre er alle PB-spill episke i kraft av sin levende verden og no-bullshit straffing av n00bs og casual gamers. De er spill for de som vil ha en utfordrende og dyp opplevelse.

De eventuelle kamelene du snakker om i Risen 2 svelger jeg gjerne for å komme inn til indrefileten som ligger på innsiden. Skyrim var bare en eneste stor hvalross som var helt umulig å svelge for min del. Måtte gi opp, det ble rett og slett for kjedelig.

Jeg er motsatt av deg, Skyrim, dog kraftig moddet er ett spill jeg kan spille time etter time. Så sånn sett er versjonen jeg spiller av skyrim ett stykke fra hva den var når jeg innstallerte det første gangen. :p

Risen 2 fyrte jeg opp og kom litt uti det og mista all lyst. Ikke fordi det er spesielt vanskelig for det er det ikke, men jeg får fnatt av hvordan de overbruker animasjoner som ikke passer sammen med det folk sier. Får til tider inntrykk at de som lagde animasjonene og de som la til Voice acting gjorde dette hver for seg uten å se hva den andre hadde gjort... Kampsystemet føles ikke bra, mulig det vil vokse med timene men da må først motivasjonen komme til å fortsette spillet før jeg finner ut av det.

Risen 1 var ett spill jeg syntes var ålreit, og jeg liker at det er pirat tema for det har jeg villet ha lenge i ett RPG. Og det er godt mulig at Risen 2 skjuler en indrefilet under huden, man må bare tygge seg gjennom de laga som ikke er møre først :p

Lenke til kommentar

Får til tider inntrykk at de som lagde animasjonene og de som la til Voice acting gjorde dette hver for seg uten å se hva den andre hadde gjort...

For å gjenta det som tidligere har blitt nevnt enten i denne eller nabo-tråden, så er det stor grunn til å tro at dette er gjort hver for seg. Grunnen er at utviklerne er tyske og originalspråket antakelig er tysk. Når det er sagt vet jeg ikke om lip synch er noe PB prioriterer (det er et relativt lite software-hus vi snakker om her)

Kampsystemet føles ikke bra, mulig det vil vokse med timene men da må først motivasjonen komme til å fortsette spillet før jeg finner ut av det.

Jeg synes kampsystemet fungerer greit. Det kunne sikkert vært bedre, men det gjør jobben. Det virker som det er mange forskjellige måter å sloss på, mer mangfoldighet enn i konkurrerende titler. Jeg synes de har fylt tomrommet magi etterlot veldig tilfredsstillende. Det er gutsy move å fjerne magi, men jeg mener de har klart det.

Risen 1 var ett spill jeg syntes var ålreit, og jeg liker at det er pirat tema for det har jeg villet ha lenge i ett RPG. Og det er godt mulig at Risen 2 skjuler en indrefilet under huden, man må bare tygge seg gjennom de laga som ikke er møre først :p

Når man har spilt mange PB-spill fra før, så har man utviklet drøvtygger-tenner til å ta av det tykke skinnet. Og av erfaring har jeg lært at det ALLTID er indrefilet på innsiden. Mitt første møte med Gothic 2 var "MEH, dette spillet var raaart". Så ga jeg det en sjanse... sakte men sikkert ble jeg hekta og etterhvert begynte jeg istedet å se tydelige mangler i andre spill. Nå har det egentlig gått så langt at jeg synes det blir vanskelig å sammenlikne, det er ingen som konkurrerer i samme sjanger/liga som PB.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...