Gå til innhold

Luringens treningslogg før innrykk


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Om en måned skal jeg inn i forsvaret, og vil dermed kjøre på beinhardt i forkant for å være i toppshape til da. Jeg vil bruke denne tråden som en motivasjon for meg selv, men håper noen kan finne den til hjelp eller at det kan være en interessant prosess å følge. Anyways, litt om meg og min treningsbakgrunn:

 

Jeg er 19 år gammel, rundt 1.88 høy og veier i skrivende stund 97.6 kg. Jeg har spilt ishockey for Vålerenga i 15 år, de to siste årene på nest høyeste nivå i Norge. Gikk ut fra Wang Toppidrettsgymnas denne våren. Formen er relativt god, men kunne vært bedre. Kom nettopp hjem fra en ukes hyttetur, der festing var hovedaktivitet. Regner med at dette går seg til etter første uka dog.

 

Målsetninger og motivasjon:

For det første skal jeg være i god form til millitærtjenesten. Jeg har ingen planer om å fortsette i forsvaret, men det er alltid morsommere å være først enn sist.

 

Jeg har også noen kilo ekstra jeg vil bli kvitt. En målsetning er ned til rundt 92 kg når programmet er ferdig.

 

Den største målsetningen er likevel det å følge programmet jeg har satt opp til meg selv disiplinert og slavisk. Jeg vil bli skuffet over meg selv hvis ikke jeg gjennomfører alle øktene.

 

PROGRAMMET

DAG 1:

Økt 1:

Spinningsykkel – 4x4 min.

 

Økt 2:

Benkpress – 5x5

 

Sittende roing – 4x8

 

Skulderpress – 2x10

Nedtrekk – 2x10

 

Flies – 3x10

 

Omvendt flies – 3x10

 

DAG 2:

Økt 1:

20 minutters løp, høy intensitet, varierende terreng.

 

Økt 2:

Baseøkt/core – egen kroppsvekt. 60 min.

 

DAG 3:

Økt 1:

Langløp – 60 min – lav intensitet

 

Økt 2:

Brystpress – 4x6

 

Sittende roing – 3x10

 

Skulderpress m/ stang – 3x8

 

Nedtrekk i Matrix-maskin – 3x8

 

Biceps-curl – 3x10

 

Triceps-curl – 3x10

 

DAG 4:

Langløp – 60 min – lav intensitet

 

DAG 5:

Baseøkt/core – egen kroppsvekt – 60 min

 

 

DAG 6:

FRI!

 

DAG 7:

Spinningsykkel/løp – 4x4 min.

 

 

9 økter i uka høres mye ut, men har vært gjennom 8 - 12 i uka de tre siste årene, så det vil ikke være noe problem.

 

Baseøkt/core-øktene vil si mage/rygg-øvelser i tillegg til øvelser med egen kroppvekt. Hovedsaklig stabiliserende og statiske øvelser. Har mye kunnskap her gjennom ishockeyen da det er en av de viktigste musklene for oss.

 

man legger også kanskje merke til at programmet ikke innebærer noen ben-økter. Jeg anser benstyrken min for mer enn god nok. Har 140 kg i bøy, 160 i mark. Grunnlaget jeg har her tror jeg er god nok for det millitæret krever, og velger derfor å fokusere på kondisjonen.

 

Beklager hvis dette ble rotete, men er ikke veldig kjent med diskusjon. En sånn tekstboks hadde vært fint til programmet, men det fikk jeg ikke til :hrm:

 

Kom gjerne med tips, kritikk, innvendinger og whatnot. Alt taes i mot. Jeg kommer til å titte innom tråden med oppdateringer og framgang fra tid til annen. Begynner på mandag, gleder meg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

takk, takk! noen bilder kommer jeg nok ikke til å legge ut, men kommer til å komme tilbake med litt mer detaljert framgang etterhvert.

 

Det jeg har funnet mest utfordrende er kostholdet. Prøver å holde meg til lite karbo, mye proteiner, men gidder ikke telle kalorier eller være veldig petimeter på akkurat dette. Tar gjerne i mot forslag til god, lett, sunn frokost man kan løpe på, samt lunsj før andreøktene. Begynner å gå lei knekkebrød, tunfisk og kylling nå...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...