Gå til innhold

Koble gammel skjerm til nyere MacBook Pro

Anbefalte innlegg

Hei!

Minstesøss har en MacBook Pro5,5 (jeg aner ikke hvilken årsmodell det er, og hun er ikke tilgjengelig for spørsmål for øyeblikket). Hun prøver å koble til en gammel Samsung SyncMaster 710V via VGA og adapter fra VGA til DP.

Men det er noe som er rart. Skjermen blinker seg av og på, noen ganger holder den seg av og vil ikke på igjen, og den eneste løsningen er å ta ut adapteren fra DisplayPort-en. Da går den tilbake til å blinke igjen. Holder seg aldri stabil. Var mye pes med å få den til å finne skjermen i det hele tatt. Først sto den bare og maste om "Check signal cable" og for hver gang jeg ser skjermen blinke til svart, er jeg redd det kommer tilbake. I tillegg er det artifacts på den tilkoblede skjermen.

Mens jeg skrev dette, gikk den helt i svart og vil ikke gjøre annet enn å stå og blinke (dioden som viser om skjermen er på eller ei, ikke skjermen).

Noen tips til hva det kan være?

Er det kabelen, adapteren en eller annen port eller selve skjermen? Jeg antar det er sistnevnte og dette er feil kategori å poste i, men da jeg begynte å skrive, virket det rett. Bear with me etc.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Merkelig. Har vært borti noen suspekte Mini DP-VGA-konvertere (Dealextreme-varer etc, ikke akkurat tidenes kvalitetskontroll der ...), ellers aldri hatt problemer med å koble på skjermer noen vei på noen Macer. Du har ikke mulighet til å prøve skjermen på en annen maskin?

MBP 5.5 er såvidt jeg vet den som heter Mid 2009, forresten.

Lenke til kommentar

Ah, dette er så vidt jeg vet en Mini DP-VGA-konverter fra Apple Store.

Kan teste skjermen på utallige Windowsmaskiner for å finne ut om det er den eller MBP-en.

Etter å ha lest litt om skjermen, skulle man nesten tro at den ikke støtter Apples maskiner i det hele tatt.

Takk for info om navn og årgang.

Lenke til kommentar

Da har jeg testet skjermen på netbooken min (med Win7 Home) og der fungerer det fint, så lenge jeg velger "Dupliser skjerm" eller "Utvid skrivebord". Velger jeg å ha hovedskrivebord på netbookens skjerm eller på SyncMasteren, går den i sort og LED-en blinker med 1 sekunds intervall.

Koblet også MBP-en opp mot en av mine gamle Dell 17", og der fungerer den fint. Observerte derimot at den trådløse musa mi fra Microsoft gjorde at MBP-en begynte å oppføre seg merkelig. Tok den ut og brukte touchpaden eller satte i Razer-en min, alt fint. Plugga inn MS-musa igjen. Tard.

Men skjermen min fungerte fint på MBP-en hennes og skjermen hennes fungerer fint på netbooken min. Det enkleste vil jo da selvfølgelig være å bare bytte skjermene, men når jeg har to ca like Dell-skjermer, blir det frustrerende å plutselig dra inn en Samsung med sølvfarget ramme.

Noen som har noen andre forslag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...