JULINGiKAKE Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Hei. Har en pc som er aldeles glimrende, men en god stund så har jeg hatt et problem. Jeg får BSOD og restart 2-3 ganger pr dag. Maskinen blåskjermer og restarter når den har stått på lenge. Jeg har ingen sjanse til å se bsod meldingen er fordi jeg aldri kan forutsi når det vil inntreffe. Utenom dette så er pcen smidig, har ikke problemer med noe men de bsod'en er utrolig plagsomme. De fleste gangene kommer de når jeg er på nett. Temperatur inni pcen når siste bsod inntraff var: Hovedkort 56 grader Harddisker 32 cpu 36 Skjermkort 50 Drivere skal være i orden Pcen er virusfri Hvordan skal jeg klare å feilsøke? Tips og råd mottas med glede Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 (endret) Høyreklikk på "Datamaskin" -> [Egenskaper] -> [Avanserte systeminstillinger] -> Gå ned til Oppstart og gjenoppretting -> [innstillinger]. FJERN hake ved "start på nytt automatisk" [OK] Nå restarter ikke maskinen seg selv (eller slår seg av) hvis det oppstår feil. Endret 28. august 2011 av Mechablast 1 Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Kan du gå til mappen C:\windows\minidump og laste opp alle filene der? Pakk de gjerne inn med winrar/7zip. Disse dumpfilene er en detaljert forklaring på bluescreenen, og inneholder ofte informasjonen om vilken driver eller fil som krasjet. Lenke til kommentar
JULINGiKAKE Skrevet 30. august 2011 Forfatter Del Skrevet 30. august 2011 Blåskjermen brukte mye lenger tid enn vanlig på å dukke opp, men den dukket opp til slutt :/ Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Klarer jo ikke å lese error koden eller hva som skapte det jo >.< Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Kan du ikke bare laste opp dumpfilene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå