Gå til innhold

Deus Ex ?

tissogtass

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå aner ikke jeg hvordan det nye Deus Ex er, aldri har jeg spilt borderlands heller, men det som var kult med Deus Ex, var at det var litt annerledes enn de andre skytespillene på den tida.

Ja sånn ja, jeg husker det deus ex , men dette liksom om det er noe bra, gidder ikke å bruke 500kr på et dårlig spill.

Lenke til kommentar

PC versjonen har ikke den kjipe tegneseriegrafikken som Borderlands har ihvertfall.

Jeg synes spillet er veldig konsollifisert, og det er negativt. Men Deus Ex 1 var også konsollifisert i sin tid, og er ikke optimal å spille på datan, så jeg antar at det punktet nuller seg selv ut.

Veldig pent grafisk, og folk sier at gameplay er bra i spillet. Jeg har ikke kommet langt nok til å si noe mer, men www.gamer.no har ihvertfall nylig gitt ut en anmeldelse, og gir det 8\10, hovedsakelig på grafikk og gameplay. Historiefortellingen er "meh".

Lenke til kommentar

Bortsett fra at jeg synes grafikken virker litt "grumsete", så er spillet meget bra. Nydelig setting i et slags "bladerunner" univers. Gameplay minner litt om Mass Effect med dialog valg, samt at man kan utvikle karakteren i forskjellige retninger. Man har ganske bra med valgmuligheter i henhold til hvordan man selv ønsker å spille og det er mange måter å løse de forskjellige oppdragene på. Spillet er en blanding mellom stealth, shooter og rpg og Jeg storkoser meg ihvertfall med spillet :-)

Lenke til kommentar

Deus ex HR er fantastisk. Driver å spiller det nå , og det er et spill der du kan velge selv hvordan du vil gå fram på oppdragene. Vil du spille det som et skytespill eller snikespill er opp til deg og hvordan du vil distribuere "augmentations". Grafikkmessig synes jeg designet er nydelig og det er ikke tegneseriegrafikk som på borderlands.

Lenke til kommentar
Nydelig setting i et slags "bladerunner" univers.

Mm. Spesielt bruken av lys/skygge og farger minner en del om Blade Runner. ..regner ikke noe særlig i Deus Ex: HR riktignok..

..og, nei, ikke som Borderlands. De bruker en type objekt-basert kantutjevning som lager en tynn mørk ramme rundt figurene hvis de er nære et annet objekt, en vegg, eller slikt, høyt inne mot skjermen. Men det er ikke noe du legger merke til når du ser nedover i et rom. Det glir over i skyggene i tillegg. På ps3 versjonen slipper vi unna blur-filteret de har på xboxen også, så det er.. veldig bra, egentlig. Tydelig og detaljert. Kontrollen på hva du gjør er veldig god... Sammenliknet med det meste annet i multiplatform, så er det her skikkelig bra.. Animasjon inkludert. Modellene generellt veldig gode. De kjører småting som henger på jakka for å lage dybde, for eksempel. Mønsteret på hånda til Sarif spretter fram. Sånne ting.

Filmsekvensene har tydeligvis blitt produsert på billigste måten, og veldig tidlig i prouksjonen, da men.. ganske teit når sekvensene i spill-maskinen ser bedre ut en pre-rendere :) Litt forskjellig kvalitet på modellene og animasjonene også (de blir bedre utover i spillet endel ganger..). Men generellt er det veldig bra.

Likte definitivt spillingen i DE:HR bedre enn i Deus Ex og Invisible War. Selv om jeg likte plot og historien bedre i Deus Ex. Skrivingen rundt temaene og slikt var mye skarpere i Deus Ex. Men.. de gjør en utrolig god jobb når de lykkes med så mye i forhold til Deus Ex som de har gjort. Må si det.

Det er litt på samme måten som om noen laget Dune 2 - og .. så var filmen dritbra. Er nesten flaut å innrømme noe sånt :p

Lenke til kommentar

Har spilt det på PS3 og nærmer meg slutten på normal vanskelighetsgrad. Jeg vet hvordan Deus Ex utviklerjævelene tenker (unnskyld uttrykket), så på hard er det garantert en eller annen boss jeg vil stå fast på en måneds tid. Derfor tenkte jeg at det kanskje var greit å kjøre igjennom det en gang uten å bli hissig.

Spillet har en genial spillmekanikk, og der det skinner mest er i mine øyne de forskjellige veivalgene man tar i løpet av alle oppdrag. Om det er hovedhistorien eller sideoppdrag.

Spillet har ikke sinnsyk grafikk som f.eks FF13, Killzone 3 eller Uncharted, men lykkes i stor grad med stilen de har lagt på en 20 år eldre klode. Mitt største problem med spillet er at dialogene tar meg helt ut av spillet, og jeg må skru av lyden i disse og lese underteksten. Det er ikke stemmegivernes skyld, men stemmene og leppene er så usynkront som det får blitt. Jeg hadde blitt irritert på et så slett forsøk på animasjon om det hadde vært forrige generasjon også.

Spillet er ikke perfekt, men hvis du liker Mass Effect og kan tenke deg litt mer valg i oppdragene og litt mindre romfart er dette et godt valg. Det er også et selvsagt valg for Deus Ex 1 fantaster som meg, samt alle som har lyst på en åpen FPS eller Stealth spill med en fantastisk enkeltspiller. Selv spiller jeg uten å drepe noen på første gjennomspilling, før jeg går guns blazing på hard senere.

Endret av almazy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...