Gå til innhold

Oppsett til ny spill-pc: kan jeg leve med dette en stund?

Anbefalte innlegg

Hei.

Trenger ny pc, da hovedkortet røk på den gamle. Orker ikke å mikle med gammel setup, som uansett ikke kan kjøre nye utgivelser på annet en minimum setting. Lenge siden jeg var innpå markedet, og er ikke typen som har tid/ork til å lese meg opp i dybden, Er takknemlig hvis noen gidder å ta en titt på den følgende spec'en og evt. identifisere flaskehalser. Regner med at denne maskinen bør kunne kjøre det meste av dagens + neste års utgivelser på relativt høy oppløsning med god fps:

•  
  • Cooler Master CM 690 II Advanced Sort. Vifter: 1x 140mm Front, 1x 140mm Topp, 1x 120mm Bunn
  • Silver Power SP-SS620M 620W PSU
  • Intel® Core# i7-2600 Processor Socket-LGA1155, Quad Core, 3.4Ghz, 8MB, 95W, Boxed w/fan
  • MSI P67A-GD65 B3, Socket-1155 ATX, P67, DDR3, 2xPCIe(2.0)x16, SLI/CFX, SATA 6Gb/s, USB3.0, eSATA, FW, THX, EFI
  • Corsair Vengeance# DDR3 1600MHz 16GB CL9 Kit w/4x 4GB XMS3 modules
  • XFX Radeon HD 6950 2GB GDDR5 "Dual Fan" PCI-Express 2.1, 2xDVI, HDMI, 2xmini-DisplayPort, 800MHz
  • Corsair SSD Force Series# F60A, 60GB
  • SATA2, 2,5", 285MB/275MB/s read/write, incl 2,5" to 3,5" bracket
  • Samsung SpinPoint F3 1TB 7200RPM, SATA 3.0 Gbps, 3,5", 32MB Cache, 8.9ms
  • Sony Optiarc DVD±RW Burner, AD-5280S SATA, DVD±R: 24x, DVD+RW: 8x, DVD-RW: 6x, Bulk, BLACK
  • Creative SB X-FI Titanium PCI Express x1, lydkort

Takker og bukker for innspill :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør også vurdere om i2600k er verd alle pengene da en i2500k yter mer eller mindre like bra til spill.

En i5-2500k vil være identisk i spillytelse med en i7-2600k og at 8GB vil være like bra som 16GB til spilling

Takk for innspill :)

Driver forsåvidt ikke bare spilling, men jobber en god del med bildeprosessering, videoredigering og lydproduksjon, og kan i denne sammenheng "tenke" meg at i7-2600k vil være bedre rustet enn i2500k, og at de ekstra 8mb RAM vil komme godt med ift. multitasking mellom programmer, eller tar jeg feil her?

Har i utgangspunktet god økonomi (isolert sett) med tanke på denne investeringen ;)

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke uttale meg så alt for mye om det, men etter det jeg har forstått jo, så vil det hjelpe på.

Anbefaler deg å velge en litt annen SSD også da hovedkortet ditt støtter Sata 3 med opp til 6Gb/s, det burde du etter (min mening) prioritere over en i2600k. :)

Endret av cfg
Lenke til kommentar

Jeg skal ikke uttale meg så alt for mye om det, men etter det jeg har forstått jo, så vil det hjelpe på.

Anbefaler deg å velge en litt annen SSD også da hovedkortet ditt støtter Sata 3 med opp til 6Gb/s, det burde du etter (min mening) prioritere over en i2600k. :)

SSD-hastigheter merker man kun forskjell på når du skal laste inn veldig tunge programmer samtidig, type photoshop + solidworks med stoppeklokke.

Lenke til kommentar

SSD-hastigheter merker man kun forskjell på når du skal laste inn veldig tunge programmer samtidig, type photoshop + solidworks med stoppeklokke.

Han nevte videoredigering, ville tro en bedre SSD hjelper på med tanke på RAW filer? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Han nevte videoredigering, ville tro en bedre SSD hjelper på med tanke på RAW filer? :dontgetit:

Hyperthreading vil nok hjelpe mer ;)

280MB read bør uansett være nok så lenge vi ikke snakker om noen enorme oppløsninger :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...