Gå til innhold

Klarer ikke koble til router

numnon

Anbefalte innlegg

Hei har en liten utfordring med en NETGEAR WNDR3700.

Jeg har bruker "WPA-PSK" sikring av nettverket. har satt ned hastigheten på nette fra 130 Mbps til 54Mbps.

-Jeg har 2 acer pcer, 1 HTC Desire, og iPhone4 som fungerer normalt på routern.

-Jeg har 1 iPhone3GS, 1 Macbook, 1acer, og 1 Asus EEE som jeg ikke klarer å få til å fungere på

routern.

Alle disse komponentene fungerte 100% med min gamle router fra d-link.

Problemstilling:

-Når taster jeg inn nettverk passord og etter en del venting, får jeg melding om man ikke får

koblet opp på nettverket.

-Hvis jeg lar en av pcn ligg uten å bruke den så kan den finne på å koble opp mot nettverket av

seg selv etter ei stund men, når jeg begyner å bruke den så går nette svært trægt i noen

sekunder å detter så ut av nettverket og får ikke koblet opp igjen.

Er det noen som vet hva som er galt? eller vet hva jeg kan gjøre for å få dette til å fungere?

på forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei har en liten utfordring med en NETGEAR WNDR3700.

Jeg har bruker "WPA-PSK" sikring av nettverket. har satt ned hastigheten på nette fra 130 Mbps til 54Mbps.

-Jeg har 2 acer pcer, 1 HTC Desire, og iPhone4 som fungerer normalt på routern.

-Jeg har 1 iPhone3GS, 1 Macbook, 1acer, og 1 Asus EEE som jeg ikke klarer å få til å fungere på

routern.

Alle disse komponentene fungerte 100% med min gamle router fra d-link.

Problemstilling:

-Når taster jeg inn nettverk passord og etter en del venting, får jeg melding om man ikke får

koblet opp på nettverket.

-Hvis jeg lar en av pcn ligg uten å bruke den så kan den finne på å koble opp mot nettverket av

seg selv etter ei stund men, når jeg begyner å bruke den så går nette svært trægt i noen

sekunder å detter så ut av nettverket og får ikke koblet opp igjen.

Er det noen som vet hva som er galt? eller vet hva jeg kan gjøre for å få dette til å fungere?

på forhånd takk! :)

Sjekk dette aller først:

Jeg tipper at ruteren din broadcaster på -n nettverk og ikke på -g nettverk, siden hastigheten er såpass stor. Dette betyr at eldre nettverkskort (uten støtte for -n nettverk) sliter litt med hvordan de opplever din internettilkobling. Har selv en gammel PC her hjemme som hele tiden "tror" at den kobler til, men har nett. Prøv å stille ruteren din til å bruke -g nett, og se om det fungerer. Eneste ulempen er jo at netthastigheten senkes. Men om dette virker vet du i alle fall problemet.

Lenke til kommentar

Har prøvd på det.... klarer ikke å få til å velge om jeg ville bruke b/g/eller n. kan kunn velg hastighet mellom 300,130,54 Mbps.....

54 burde være -g om jeg ikke husker feil. Men nesten alle nye rutere lar deg velge dette. Sry vet ikke mer om dette =(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...