numnon Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Hei har en liten utfordring med en NETGEAR WNDR3700. Jeg har bruker "WPA-PSK" sikring av nettverket. har satt ned hastigheten på nette fra 130 Mbps til 54Mbps. -Jeg har 2 acer pcer, 1 HTC Desire, og iPhone4 som fungerer normalt på routern. -Jeg har 1 iPhone3GS, 1 Macbook, 1acer, og 1 Asus EEE som jeg ikke klarer å få til å fungere på routern. Alle disse komponentene fungerte 100% med min gamle router fra d-link. Problemstilling: -Når taster jeg inn nettverk passord og etter en del venting, får jeg melding om man ikke får koblet opp på nettverket. -Hvis jeg lar en av pcn ligg uten å bruke den så kan den finne på å koble opp mot nettverket av seg selv etter ei stund men, når jeg begyner å bruke den så går nette svært trægt i noen sekunder å detter så ut av nettverket og får ikke koblet opp igjen. Er det noen som vet hva som er galt? eller vet hva jeg kan gjøre for å få dette til å fungere? på forhånd takk! Lenke til kommentar
kgau Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Hei har en liten utfordring med en NETGEAR WNDR3700. Jeg har bruker "WPA-PSK" sikring av nettverket. har satt ned hastigheten på nette fra 130 Mbps til 54Mbps. -Jeg har 2 acer pcer, 1 HTC Desire, og iPhone4 som fungerer normalt på routern. -Jeg har 1 iPhone3GS, 1 Macbook, 1acer, og 1 Asus EEE som jeg ikke klarer å få til å fungere på routern. Alle disse komponentene fungerte 100% med min gamle router fra d-link. Problemstilling: -Når taster jeg inn nettverk passord og etter en del venting, får jeg melding om man ikke får koblet opp på nettverket. -Hvis jeg lar en av pcn ligg uten å bruke den så kan den finne på å koble opp mot nettverket av seg selv etter ei stund men, når jeg begyner å bruke den så går nette svært trægt i noen sekunder å detter så ut av nettverket og får ikke koblet opp igjen. Er det noen som vet hva som er galt? eller vet hva jeg kan gjøre for å få dette til å fungere? på forhånd takk! Sjekk dette aller først: Jeg tipper at ruteren din broadcaster på -n nettverk og ikke på -g nettverk, siden hastigheten er såpass stor. Dette betyr at eldre nettverkskort (uten støtte for -n nettverk) sliter litt med hvordan de opplever din internettilkobling. Har selv en gammel PC her hjemme som hele tiden "tror" at den kobler til, men har nett. Prøv å stille ruteren din til å bruke -g nett, og se om det fungerer. Eneste ulempen er jo at netthastigheten senkes. Men om dette virker vet du i alle fall problemet. Lenke til kommentar
numnon Skrevet 28. august 2011 Forfatter Del Skrevet 28. august 2011 Har prøvd på det.... klarer ikke å få til å velge om jeg ville bruke b/g/eller n. kan kunn velg hastighet mellom 300,130,54 Mbps..... Lenke til kommentar
kgau Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Har prøvd på det.... klarer ikke å få til å velge om jeg ville bruke b/g/eller n. kan kunn velg hastighet mellom 300,130,54 Mbps..... 54 burde være -g om jeg ikke husker feil. Men nesten alle nye rutere lar deg velge dette. Sry vet ikke mer om dette =( Lenke til kommentar
knutazz Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Har du sjekket at DCHP er slått på og at det er nokk ledige IP addresse i settupet? når du logger inn på routeren har du noen valg ang valg av netverks type på tråløst der ville jeg valgt G og N nettverk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå