Axl91 Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Har en kompis som har problemer med nybygd stasjonær. Når han er på pcen så plutselig skrur pcen seg av. Lampa på hovedkortet ved rambrikkene lyser, når han da skrur på igjen så henger den seg, men nå så lyser cpuen. Da må han ta ut cpuen fysisk, sette den inn igjen og da fungerer det. Noen som har anelse hva det kan være? Bare å spørre om det trengs mer info Takk for all hjelp Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Vis han tar den ut og setter den inn igjen, så håper jeg at han tar p åny kjølepasta mellom cpu og kjøler hver gang, ellers så kan cpu'en bli for varm. Hvordan er temperaturene? Spesifikasjoner? at cpu led plutselig lyser tyder på at en feil er der, og at den kankje kom pga at cpu'en slo seg av pga alt for høy temp? (rett meg om jeg tar feil) Lenke til kommentar
PerB Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Og jeg håper han fjerne all strøm før han tar ut og inn CVPU - ellers vil han raskt drepe CPUen. Men det kan tyde på feilmontering med etterfølgende varmeproblemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå