Hockax Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Skaffet meg i dag en ny mobil som jeg vil leke med, men dette ble det lagt en liten demper på når jeg fant ut at jeg ikke kan koble meg på wifi hjemme. Hadde en kompis på besøk også og han fikk det heller ikke til med sin mobil: Sony Ericsson Xperia Arc. Når jeg skal koble meg på står bare wifi og *Skanner*, får ingen kobling. Dette er til ett passord-beskyttet nett, noen svar ? Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Bare for å teste, fungerer det når du står rett vedsiden av ruteren? Jeg har problemer med min telefon nå at jeg må stå helt vedsiden av den for at det skal fungere. Fungerer det på andre nettverk? Riktig passord? Vilken ruter? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 (endret) Er det trådløse nettet satt opp med skjult SSID? Da må det legges inn manuelt, med riktig SSID og WEP/WPA(2)-kode. Hvis det ikke er skjult, og du ikke finner det ved søk likevel, kan det være at AP er satt opp med en 802.11-variant som telefonen ikke støtter. Får du kontakt fra PCer eller andre WiFi-enheter? Edit: Ser her http://www.gsmarena.com/lg_optimus_2x-3598.php at telefonen støtter både b, g og n, så det bør ikke være noe problem. Endret 28. august 2011 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Hockax Skrevet 28. august 2011 Forfatter Del Skrevet 28. august 2011 Bare for å teste, fungerer det når du står rett vedsiden av ruteren? Jeg har problemer med min telefon nå at jeg må stå helt vedsiden av den for at det skal fungere. Fungerer det på andre nettverk? Riktig passord? Vilken ruter? Fungerer ikke helt ved siden av, riktig passord, har ikke testet andre internett da det ikke er noen i nærheten av meg :$ Ruteren heter D-link DIR-615 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Prøv med annet nett først, slik at du er sikker på at tlf er i orden. Jeg har også en DIR-615, og den funker fint med mange mobiler av ulike merker, flere spillkonsoller, samt iPod/iPad og 6-7 PC og Mac. Aldri vært problemer med routeren. Du kan ev. ta en "reset to factory default" og sette den opp på nytt. Lenke til kommentar
Hockax Skrevet 28. august 2011 Forfatter Del Skrevet 28. august 2011 Prøv med annet nett først, slik at du er sikker på at tlf er i orden. Jeg har også en DIR-615, og den funker fint med mange mobiler av ulike merker, flere spillkonsoller, samt iPod/iPad og 6-7 PC og Mac. Aldri vært problemer med routeren. Du kan ev. ta en "reset to factory default" og sette den opp på nytt. Da får jeg ta meg en internett-runde rundt i området og finne ett som ikke er låst Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Prøv også å velge kanal manuelt... Noen telefoner takler ikke de øverste kanalene da de ikke er i bruk i USA... Alle Nokia telefonene her i huset takler dem, men ingen av Android telefonene.` Lenke til kommentar
Hockax Skrevet 28. august 2011 Forfatter Del Skrevet 28. august 2011 Prøv også å velge kanal manuelt... Noen telefoner takler ikke de øverste kanalene da de ikke er i bruk i USA... Alle Nokia telefonene her i huset takler dem, men ingen av Android telefonene.` Hvordan gjør jeg det ? (jeg er rimelig fersk på det her) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Dette gjøres i GUI på 615: Standard setting er Auto, og da kan det være at den har valgt en "høy" kanal. Installer MetaGeek inSSIDer på en PC, og se hvor det finnes andre nett, og velg en "lav" kanal som ikke forstyrres. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå