Gå til innhold

1155-kort med to 16x spor for CF/SLI?

hagfors

Anbefalte innlegg

Du sa mATX berre var godt for HTPC-ar. Eg prova deg feil, Gene-z er eit fullblods gamingkort som tom. kan køyre SLI.

Du kan dessutan fint ha både ein Geforce 580 der òg eit PCI-E WLAN-kort. Lydkort o.l. (om du vil ha enno betre lyd enn den overlegne innebygde) bør ein i alle høve ha eksternt.

Men du kan ikke ha to HD 6950 2GB med noe mer.

mATX er flott, men for litt større oppsett er det ikke praktisk i det hele tatt. Det finnes de som faktisk vil kjøre CFX/SLI med et WLAN-kort eller annet i tillegg.

Overklokkingsmessig kjører GENE-Z en fargemodifisert utgave av samme UEFI ASUS bruker på alle sine hovedkort. VRMs er sannsynligvis hakket bedre kvalitet enn de på P8Z68-V PRO, men det er 8 mot 12 som tipper det igjen i P8Z68-V PROs favør under overklokking. Angående lydkortet er dette en Realtek-chip med litt andre drivere, veldig nærme alt annet integrert lyd, og ikke i nærheten av et skikkelig lydkort.

GENE-Z er sannsynligvis det beste mATX-kortet for LGA1155, men det må kuttes en god del for å få det såpass lite og det gjør at det ikke kan erstatte alle oppsett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, det jeg mente det er ett flott kort om du har ett mATX kabinett, ala HTPC.

Ellers er det bortkastet å handle ett mATX om du har plass til ATX rett og slett fordi du mister mye plass som er greit å ha i fremtiden som for eksempel 2 skjermkort.

Og trenden med at de vil over på 3 slot skjermkort (ASUS og deres nye serie) gjør ikke saken det spor bedre heller, derfor vil jeg heller si, handle ATX om du kan og lever ett ønske om en større standard enn XL-ATX og E-ATX, vi må minst ha 20 ekspansjonsspor så det holder en del år fremover.

Så igjen! Her har Arni sin post gjort en super oppsummering også, hatten av til den mannen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...